Permalänk
Medlem

Panasonic 42" LED TV TX-42A400E

Letar efter en vettig och framför allt billig TV och såg att komplett har Panasonic 42" LED TV TX-42A400E får 2500. Jag har inte hittat några recensioner på nätet så jag undrar om någon har erfarenhet av den? (antar att liknande modell i serien är nära nog)

https://www.komplett.se/panasonic-42-led-tv-tx-42a400e/814484#!tab:info

Permalänk

Jag undrar samma sak!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Jag med, men jag slog till och köpte en, så nu får tiden visa om de e nått att ha eller ej. Va ju nästa gratis ändå =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk

Går det att lämna tillbaks TV'n om den inte uppfyller ens förväntningar?

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AshyStyle:

Går det att lämna tillbaks TV'n om den inte uppfyller ens förväntningar?

Du har 14 dagars ångerrätt om du beställer över nätet. Och då får du testa skärmen etc. Du kan/ska dock åka på returfrakten om du vill utnyttja ångerrätten, det är inget komplett är tvingade att betala.

Ångerrätten finns till för att man inte kan inspektera varan så som man kan göra i butik.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Letar efter en vettig och framför allt billig TV och såg att komplett har Panasonic 42" LED TV TX-42A400E får 2500. Jag har inte hittat några recensioner på nätet så jag undrar om någon har erfarenhet av den? (antar att liknande modell i serien är nära nog)

https://www.komplett.se/panasonic-42-led-tv-tx-42a400e/814484#!tab:info

Dom är ju redan slut
Finns verkligen inget som står om den, vågar man satsa. Verkar ju vara ett riktigt kap..

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Letar efter en vettig och framför allt billig TV och såg att komplett har Panasonic 42" LED TV TX-42A400E får 2500. Jag har inte hittat några recensioner på nätet så jag undrar om någon har erfarenhet av den? (antar att liknande modell i serien är nära nog)

https://www.komplett.se/panasonic-42-led-tv-tx-42a400e/814484#!tab:info

100 Hz Back Light Blinking använder den sig av, dvs 50 hz. För film etc är det helt okej, för gaming inte den bästa. Kommer uppleva lagg om ni kör ps4/xone.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en nu. Stod att de är på väg in. Ska inte spela något på den utan blir mest film.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

så här lät en recension från Netonnet:

Skärmen är snygg, diskret, har smal ram, snygg fot, komponentingång, Scart, optisk ut men bara två HDMI in (vanligt på denna prisnivå).
Den är dock inte lika tunn som dyrare skärmar, men detta syns inte om man inte kollar direkt från sidan eller ovanifrån.
Fungerar utmärkt att spela FPS med om man ställer in de på GAME (per ingång). Finns inga övriga inställningar för spel. Jag köpte den för 3800 och nu kostar den 4200 kr (när jag skriver detta).
Ont om vettiga alternativ i prisklassen just nu för de flesta andra jämförbara skärmarna är äldre (kolla prishistorik på Prisjakt för att undvika gammal teknik).

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Köpte en jag med att ha i sovrummet ihop med dator och chromecast, vi får se hur den håller upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

Köpte själv TV:n nu på rean men hittade heller inget om den, väntar med att öppna den tills någon som köpte den har testat den. Köpte den för jag skulle ha den till spelande men såg att nån påpekade tidigare att den är inte så bra om man ska spela på PS4/Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AloneChief:

Köpte själv TV:n nu på rean men hittade heller inget om den, väntar med att öppna den tills någon som köpte den har testat den. Köpte den för jag skulle ha den till spelande men såg att nån påpekade tidigare att den är inte så bra om man ska spela på PS4/Xbox One.

"Fungerar utmärkt att spela FPS med om man ställer in de på GAME (per ingång)"

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Någon som har fått tv:n i nu? Hur ser era orderstatusar ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo.se:

Någon som har fått tv:n i nu? Hur ser era orderstatusar ut?

Leveransdatum: 2014-07-05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo.se:

Någon som har fått tv:n i nu? Hur ser era orderstatusar ut?

2014-07-05, samma. Fast det står också att den nu är reserverad till mig från lagret.. är väl den stora ändringen

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

Nu är min tv på väg, ser jag. Så nu är det bara till att vänta på att Postnord ska höra av sig.

Permalänk
Medlem

Min ska ha kommit till utlämningsstället, står att avi skickats trots att det skall vara hemleverans på det dock.

Permalänk
Medlem

Så, då har min tv kommit. Postnord var precis här.

Permalänk
Skrivet av Bravo.se:

Så, då har min tv kommit. Postnord var precis här.

Coolt! Skriv gärna nån rad om hur den är!

Permalänk

Har haft ett dygn

Hej

Jag skulle vilja ha hjälp med inställningar på denna tv. Jag tycker att de vita färgerna bränner likt högdagrar. Sedan tycker jag det är en del rörelseoskärpa men det kanske ingår i prisklassen.

Tacksam för tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektronikungen:

Hej

Jag skulle vilja ha hjälp med inställningar på denna tv. Jag tycker att de vita färgerna bränner likt högdagrar. Sedan tycker jag det är en del rörelseoskärpa men det kanske ingår i prisklassen.

Tacksam för tips.

Ja, man får nog leka lite med inställningarna. Jag kör på normal med eco mode och energispar nu. Någon rörelseoskärpa har jag inte märkt i nu. För 2490 :- så är det helt klart en mycket bra köp.

Permalänk

Ja verkligen ett bra köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektronikungen:

Hej

Jag skulle vilja ha hjälp med inställningar på denna tv. Jag tycker att de vita färgerna bränner likt högdagrar. Sedan tycker jag det är en del rörelseoskärpa men det kanske ingår i prisklassen.

Tacksam för tips.

Har haft tvn sedan i fredags och labbat runt mellan olika inställningar dock utan att hitta något som passar mig helt (är van vid plasma-tv). När jag får det ljusa bra så blir det svarta för mörkt men får pilla vidare. Kör just nu i spelläge (som jag förmodar stänger av alla "bildförbättringsegenskaper") och kör alla reglage ungefär i mitten typ.

Inte märkt någon rörelseoskärpa och för 2490 kronor så är det ett fynd

Permalänk

Kolla in appen THX tune up klockren!

Permalänk

Kör ni med PNR på eller av? Vart har ni skärpan inställd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektronikungen:

Kör ni med PNR på eller av? Vart har ni skärpan inställd?

Jag har P-NR av, vad är den tillför? Skärpa 30 Jag kör på inställning normal och eco mode på och energisparläge på.

Permalänk

P-nr är brusreducering försämrar upplösning... Var hittar jag energisparläge? Eco hittar jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att jag missade det här erbjudandet, hade suttit fint till min racing-rigg... Någon som vet något liknande med samma prisvärdhet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektronikungen:

P-nr är brusreducering försämrar upplösning... Var hittar jag energisparläge? Eco hittar jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Energisparläge finns under inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Synd att jag missade det här erbjudandet, hade suttit fint till min racing-rigg... Någon som vet något liknande med samma prisvärdhet?

http://www.dustinhome.se/product/5010792130/lg-42lb550v-42-le...