Problemen bara stakas på rad! Kan inte ens nå startskärmen! W8

Permalänk
Medlem

Problemen bara stakas på rad! Kan inte ens nå startskärmen! W8

Sen idag kan jag inte logga in på min dator (Nh 532, har windows8). Jag når inte ens startskärmen utan kommer bara till ett meddelande som säger: Failure to configure Windows. Resetting. Detta meddelande upprepas alltså hela tiden varesig jag låter den starta om själv eller manuellt. Jag kan med hjälp av återställningsskivan komna in i recovery mode men inget fungerar. Har provat med återställningspunkter, felsäkert läge, windows 8's inbyggda formateringsalternativ men allt krashar och datorn startas om. Lyckas dock aldrig komna in i det traditionella formateringen där jag kan välja partionering och att ominstallera windows heller.

Får också vissa felmeddelande som: errorcode 87 och srttrail.txt.

Jag har viktiga dokument på disken som jag ej vill förlora. Det enda jag kan tänka mig kan fungera för att ha kvar dom är att ta ut disken och koppla in med sladd för att få över filerna?

har disken pajat? Hur fixar jag det här?

Permalänk
Medlem

tjosan! svårt o säga om din disk är kass, är nog mer korrupt register eller systemfiler.
ja googla lite snabbt och detta verkar lösa errorcode 87 iaf.
http://pcspeedupfree.com/windows-error-codes-87.php

sen kan du ju köra "admin cmd prompt": sfc /scannow för o se om nåt är mupp med systemfiler.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

tjosan! svårt o säga om din disk är kass, är nog mer korrupt register eller systemfiler.
ja googla lite snabbt och detta verkar lösa errorcode 87 iaf.
http://pcspeedupfree.com/windows-error-codes-87.php

sen kan du ju köra "admin cmd prompt": sfc /scannow för o se om nåt är mupp med systemfiler.

Jag har installerat en ny SSD, men problemet kvarstår. Formaterade ju diskarna också. Varför fortsätter det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du kanske har ett trasigt RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papieren:

Jag har installerat en ny SSD, men problemet kvarstår. Formaterade ju diskarna också. Varför fortsätter det?

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade du win8 på nya ssd? Hur ser det ut i BIOS med boot-sekvensen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

[QUOTE=griid_8köra "admin cmd prompt": sfc /scannow

;14694151]Installerade du win8 på nya ssd? Hur ser det ut i BIOS med boot-sekvensen?[/QUOTE]

Ja det gjorde jag. Nu kollade jag boot priority och kan inte ens hitta min samsung disk! Enbart den gamla, IP4 rraltek ethernet controller och windows boot manager finns att välja FAST jag kan se disken inne i windows och att OS ligger där. Den finns dock i system som device 1. Om jag enbart enablar SSDn och disablar den gamla så står det bootable drive not found.

Edit; Angående "admin cmd prompt": sfc /scannow så kunde inte den hittas eller om det stod något liknade. Fick i alla fall inte igång kommandot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papieren:

Ja det gjorde jag. Nu kollade jag boot priority och kan inte ens hitta min samsung disk! Enbart den gamla, IP4 rraltek ethernet controller och windows boot manager finns att välja FAST jag kan se disken inne i windows och att OS ligger där. Den finns dock i system som device 1. Om jag enbart enablar SSDn och disablar den gamla så står det bootable drive not found.

Edit; Angående "admin cmd prompt": sfc /scannow så kunde inte den hittas eller om det stod något liknade. Fick i alla fall inte igång kommandot.

I BIOS är AHCI förvalt?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

I BIOS är AHCI förvalt?

Har inbyggt/förinstalkerat W8 och kan ej hitta AHCI i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papieren:

Har inbyggt/förinstalkerat W8 och kan ej hitta AHCI i bios.

Var w8 alltså förinstallerat på ssdn?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Var w8 alltså förinstallerat på ssdn?

nej men på datorn, det är ju OEM.

Hittade AHCI under SATA i bios går inte välja en specifik enhet dock.
Återkommer med svar men tror inte det kommer att hjälpa.