Hur kommer jag åt mina filer?!

Permalänk

Hur kommer jag åt mina filer?!

Hej!

Har precis köpt en ny Nexus 5(med Kitkat 4.4) och fört över lite musik och ett par ljudböcker...
Var i hela världen hittar jag det!?

Har googlat som en idiot men hittar ta mig fan inget!

Mvh
Tommy

Permalänk
Medlem

Enklast kanske är att ta ner en extern spelare, men i Play Musik -> Mitt bibliotek bör du hitta filer du har fört över.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hej!

Har precis köpt en ny Nexus 5(med Kitkat 4.4) och fört över lite musik och ett par ljudböcker...
Var i hela världen hittar jag det!?

Har googlat som en idiot men hittar ta mig fan inget!

Mvh
Tommy

Tittat i din telefons manual?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av erCon:

Enklast kanske är att ta ner en extern spelare, men i Play Musik -> Mitt bibliotek bör du hitta filer du har fört över.

Lite krångel så gick det visst igenom Play Musik! Trodde först det var Googles svar på Spotify!
Tack!

Skrivet av Jalle64:

Tittat i din telefons manual?

Hahaha du har inte köpt telefon på några år va? xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark_Widget:

Lite krångel så gick det visst igenom Play Musik! Trodde först det var Googles svar på Spotify!
Tack!

Hahaha du har inte köpt telefon på några år va? xD

Jo, men jag menar den som brukar finnas i telefonen. Inte en ev pappersvariant.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Lite krångel så gick det visst igenom Play Musik! Trodde först det var Googles svar på Spotify!
Tack!

Hahaha du har inte köpt telefon på några år va? xD

http://www.telestial.com/userguides/CPHN-LGN5.pdf
Bara 1 Google sökning

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jo, men jag menar den som brukar finnas i telefonen. Inte en ev pappersvariant.

Ah du tänkte så, ska jag vara ärlig så hittar jag inte ens en manual i telefonen.
Något av mina google sökningar så var det någon som påstod att man inte kunde använda sig av egna filer längre, att Android hade blivit som Apple i det läget, så vart lite osäker och kände att det var lättare att fråga folk som är lite duktigare än mig själv gällande

Permalänk

Hade varit kanon! Om min fråga hade varit "kan någon googla fram manualen"
För att förklara lite mer ingående för dig så har jag svårt att tro att dom eventuellt skulle lägga till "bullshit sektionen" där dom skriver ut att dom har gått in på Apples vägar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hade varit kanon! Om min fråga hade varit "kan någon googla fram manualen"
För att förklara lite mer ingående för dig så har jag svårt att tro att dom eventuellt skulle lägga till "bullshit sektionen" där dom skriver ut att dom har gått in på Apples vägar!

Android är väl Linux mer än Apples OSX?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark_Widget:

Ah du tänkte så, ska jag vara ärlig så hittar jag inte ens en manual i telefonen.
Något av mina google sökningar så var det någon som påstod att man inte kunde använda sig av egna filer längre, att Android hade blivit som Apple i det läget, så vart lite osäker och kände att det var lättare att fråga folk som är lite duktigare än mig själv gällande

Du menar hur KitKat vill ha det med program/appar? Jo men när det gäller media så finns där inget som håller det tillbaka så där är inget DRM-tjafs som med Apple iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hej!

Har precis köpt en ny Nexus 5(med Kitkat 4.4) och fört över lite musik och ett par ljudböcker...
Var i hela världen hittar jag det!?

Har googlat som en idiot men hittar ta mig fan inget!

Mvh
Tommy

Denna Kanske kan hjälpa dig
http://www.wondershare.com/mobile-phone/pc-to-nexus5-file-tra...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera att du installerar ES File Explorer om du vill flytta/döpa om/ta bort (hantera i allmänhet) filer på telefonen.
Jag vet inte om det krävs root för vissa av de funktionerna(av säkerhets skäl), men det är en riktigt användbar app för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag kan rekommendera att du installerar ES File Explorer om du vill flytta/döpa om/ta bort (hantera i allmänhet) filer på telefonen.
Jag vet inte om det krävs root för vissa av de funktionerna(av säkerhets skäl), men det är en riktigt användbar app för mig i alla fall.

Bästa filhanteraren.

Permalänk
Skrivet av Bean:

Android är väl Linux mer än Apples OSX?

Det jag menade var att på Apple är du tvungen att köpa musik igenom iTunes, trodde att fallet nu var det samma fast med Androids "Play Music"

Skrivet av Jalle64:

Du menar hur KitKat vill ha det med program/appar? Jo men när det gäller media så finns där inget som håller det tillbaka så där är inget DRM-tjafs som med Apple iaf.

Det jag menade var att på Apple är du tvungen att köpa musik igenom iTunes, trodde att fallet nu var det samma fast med Androids "Play Music"!
Hittade dock efter ett tag att man bara fick krångla onödigt mycket! xD

Tackar! Jag löste det dock! =D

Skrivet av Sears:

Jag kan rekommendera att du installerar ES File Explorer om du vill flytta/döpa om/ta bort (hantera i allmänhet) filer på telefonen.
Jag vet inte om det krävs root för vissa av de funktionerna(av säkerhets skäl), men det är en riktigt användbar app för mig i alla fall.

Ska titta vad det är!