Budget telefon till 8åring?

Permalänk

Budget telefon till 8åring?

Syrran tänkte skaffa en telefon till dottern. Kontantkort och billig är främsta kraven. Vad plockar man fram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Syrran tänkte skaffa en telefon till dottern. Kontantkort och billig är främsta kraven. Vad plockar man fram?

Varför ska ungen ha en telefon? Personsökare räcker långt

Här har du en rackare för 100 spänn. Har du försökt söka ens?
http://www.siba.se/product/17123738/e1200r-comviq

Här är hela listan:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103&o=produkt_pris_inkm...

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är det enbart telefon för att kunna nå henne samt för att ringa hem?
Eller ska den ha några smarttelefon egenskaper?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/knappmobil/?s...

Där har du ett gäng billiga att välja på.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Vi köpte varsin Sony (Xperia?) Tipo för 1000:- till en 7 och 9 åring med Telenor kontantkort laddat med 1k på.

Fungerar utmärkt.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Söker du hjälp om budget för en telefon eller budgettelefon?

Permalänk
Medlem

Bör väl bara vara och köpa billigast möjligast på närmsta stormarknad eller elbutik?
Finns från 99kr med kontantkort på netonnet tex.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Har hört att livets tre pelare är kaffe, snus och motorsågar.

Ska det vara smartphone eller "vanlig"?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Antar att det är smarttelefon som ligger på önskelistan? min morbor köpte en sådanhär till sin dotter: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Tydligen riktigt bra

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Billig...

iPhone 5C

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig i hela mitt liv köpa en smartphone till en 8:a åring det lär bara sluta med sprucken skärm några månader efter. En vanlig mobil som det går att ringa på verkar dock som en bra ide

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

Antar att det är smarttelefon som ligger på önskelistan? min morbor köpte en sådanhär till sin dotter: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Tydligen riktigt bra

alla samsung mobiler s2 s3 s4 & mini. kostar rätt mycket att laga om den går sönder. 8:åringar kan ha en rätt märklig riskanalys bolla / kasta mobil eller råka spilla något, ha den i bakfickan hör till vanligheterna. ska det vara smartphone så skulle ja säga nåt med billiga reservdelar som Iphone 4 / 4s

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av pras88:

iPhone 5C

du skämtar eller en telefon för över 4k är billig enligt dig ? och till barn

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Lumia 520 är mycket telefon för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Syrran tänkte skaffa en telefon till dottern. Kontantkort och billig är främsta kraven. Vad plockar man fram?

Själv köpte jag min första mobiltelefon när jag var 15 (~98). Tycker känns lite onödigt att redan ge en 10-åring en mobil.
Om det absolut är nödvändigt skulle jag köpa billigast möjliga eftersom den garanterat kommer tappas och det viktigaste syftet är väl att kunna ringa hem och att nås på den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hephox:

Skulle aldrig i hela mitt liv köpa en smartphone till en 8:a åring det lär bara sluta med sprucken skärm några månader efter. En vanlig mobil som det går att ringa på verkar dock som en bra ide

Min 2-åriga son har en Lumia som han är mycket rädd om. Så nog kan en 8-åring ha en smartphone.

Till TS skulle jag rekommendera Lumia 520. Tålig, lättanvänd och mycket för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Skulle aldrig i hela mitt liv köpa en smartphone till en 8:a åring det lär bara sluta med sprucken skärm några månader efter. En vanlig mobil som det går att ringa på verkar dock som en bra ide

Tycker du dömer lite väl mycket, barn kan faktiskt ta hand om sina saker. Dock tycker jag inte att barn under 12år ska ha en smartphone. Finns så mycket skit på internet.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Tycker du dömer lite väl mycket, barn kan faktiskt ta hand om sina saker. Dock tycker jag inte att barn under 12år ska ha en smartphone. Finns så mycket skit på internet.

Bra skrivet. En tålig enkel telefon utan surf, inte en där de råkar knappa in xxx i google....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Bra skrivet. En tålig enkel telefon utan surf, inte en där de råkar knappa in xxx i google....

tackar! ja, ungarna får nog (enligt mig) nöja sig med en kanpptelefon tills man fått in åldern.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Syrran tänkte skaffa en telefon till dottern. Kontantkort och billig är främsta kraven. Vad plockar man fram?

Lumia 520 för 790kr på elgiganten. Otroligt prisvärd, och dessutom ganska hållbar med utbytbart skal om det går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Min 2-åriga son har en Lumia som han är mycket rädd om. Så nog kan en 8-åring ha en smartphone.
Skickades från m.sweclockers.com

Haha släkting har barn på 3år.. småungar får ju damp på saker ibland.. eller bara testar vad dom håller för
det där låter inte som bästa iden.. är väl bättre att vänta tills dom är något äldre innan dom fastnar i elektronik träsket.

Permalänk
Avstängd

Jävlar,8 åring med telefon. Man ska låta barn vara barn. Sen när dom har växt upp har dom hela livet framför sig att hålla på med elektriska prylar. Skulle aldrig gjort ett sånt misstag med min egen unge. Fyfan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Jävlar,8 åring med telefon. Man ska låta barn vara barn. Sen när dom har växt upp har dom hela livet framför sig att hålla på med elektriska prylar. Skulle aldrig gjort ett sånt misstag med min egen unge. Fyfan.

Hade du inte ett Gameboy eller liknande, eller tillgång till dator och spelkonsol när du var i den åldern?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Jävlar,8 åring med telefon. Man ska låta barn vara barn. Sen när dom har växt upp har dom hela livet framför sig att hålla på med elektriska prylar. Skulle aldrig gjort ett sånt misstag med min egen unge. Fyfan.

Haha alltid personer som ska kommentera om att elektronik till barn är fel.

Men du vet ju inte ens hur fallet är i denna situation, kanske 8 åringen måste kunna ringa? kanske måste vara hemma själv en stund på eftermiddagarna eller ta sig hem från skolan? allt är inte perfekt i sammhället och smartphones till en 8 åring kan jag tycka är lite mkt. men att ha en telefon så man kan ringa mamma och pappa om nått händer är väl aldrig dåligt? en vanlig mobil som endast går att ringa med, laddad med en kontantkort.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Jävlar,8 åring med telefon. Man ska låta barn vara barn. Sen när dom har växt upp har dom hela livet framför sig att hålla på med elektriska prylar. Skulle aldrig gjort ett sånt misstag med min egen unge. Fyfan.

det är väl bra att ha en telefon så man kan kontakta någon om man behöver det? sen så kan man ju tycka att en 8 åring inte ska ha en smartphone men det är ju en annan femma som man säger

Permalänk
Rekordmedlem

Välj en billig vattensäker modell om det måste vara nytt, finns under 200kr, eller fråga om ingen i bekantskapskretsen har nån gammal telefon liggande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vore intressant att veta hur många av er som säger att ett barn inte behöver/ska ha en mobiltelefon som själva har barn. Eller om ni ens vet hur världen ser ut numera. Kan ju säga som så att i 6:e klass har i princip alla en smartphone (huvudsakligen iPhone verkar det som). Så att många i 8-årsåldern börjar ha en egen telefon är nog inte alls något ovanligt.

Att som någon föreslå en personsökare, låter ju om något som ett råd från stenåldern. Finns sådana ens att köpa längre (och i så fall vad kostar de i förhållande till en mobiltelefon).

Så beroende på vad barnen önskar/vill ha/behöver så antingen en sån där 99 kronors telefon som länkats till tidigare och sedan lämpligt kontantkort till den. Beroende på vad föräldrar ha kan det ju löna sig att ha samma operatör för billigare samtal (ibland).

Är det aktuellt med en smartphone duger billigaste bra. Man kan göra det mesta även med en sån och då behöver man ju inte heller vara så ängslig över att den ska gå sönder som om man slängt ut tusenlappar eller mer.
Med tanke på att man behöver lite surf om man har en smartphone när man inte är hemma (då kopplar man väl normalt upp sig på befintligt wifi-nät) så är Telias erbjudande där man får med ett års surf (0,5 GB/mån) vid köp av en Sony Xperia E1 bland det bättre.
Annars finns det alltid nån liten Samsung för ca 500-lappen.

Permalänk
Avstängd

Jag fick eller snarare blev påtvungen min första telefon när jag fyllde 15 år. Köpte min första smartphone när jag var 24 år. Andra tider nu..

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz