Permalänk

Datorn i ett annat rum. Förslag/Idéer

Hej, tänkte flytta över datorn i ett förråd som är en bit ifrån "kontoret" tänkte dra kablarna uppe på vinden.
Jag menar alltså att datorburken står för sig själv i förrådet, sen går kablarna uppe på vinden till kontoret där skärm/tangentbord/mus/förstärkare m.m. finns.

Här är inköpslistan jag hade tänkt mig. Har redan ljudkabel så därför finns inte det med i listan.
Kablage till datorflytt
Förslag?

Blir det någon delay med aktiv usb kabel & usb hubb?

Permalänk
Medlem

Testa skärmkablarna så att det funkar med så långa. DVI-Specen garanterar endast ca 5m för hd-upplösningar. Det bör dock funka med 10m, men för att vara säker.

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

Testa skärmkablarna så att det funkar med så långa. DVI-Specen garanterar endast ca 5m för hd-upplösningar. Det bör dock funka med 10m, men för att vara säker.

Dom där verkar fungera upp till 15 meter när dom är guldpläterade & har dual-link. Läste om det på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersimme:

Dom där verkar fungera upp till 15 meter när dom är guldpläterade & har dual-link. Läste om det på nätet.

Guldpläteringen gör inget för signalstyrkan, utan ser bara till att kontakten inte oxiderar över tid.
När du letar Signalkabel, kör den TJOCKASTE du hittar för att få minst motstånd och bäst signal.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Hedersmedlem

Svenska Supra's kablar håller mycket hög kvalitet och är testade och garanterade även för längre avstånd. Jag köper sådana när jag garanterat vill ha funktion och budgeten inte är det viktigaste. Finns upp till 15m iaf för DVI och HDMI. Och ja, rejält tjocka eftersom ordentlig skärmning och grov koppar för låga förluster ger kraftiga kablar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersimme:

Dom där verkar fungera upp till 15 meter när dom är guldpläterade & har dual-link. Läste om det på nätet.

Det är inte bara kablarna, det kan också vara så att signalen som skickas ut från ditt grafikkort inte är tillräckligt stark från början. Aja, det borde funka, men testa för säkerhets skull.

Permalänk

Fungerade inte med 10 meter utan att få massa artefakter (svart blev flimrande rött) så kör med de gamla DVI kablarna + en 5M förlängning som provisorisk lösning tills jag får tag på 7.5M DVI-Kablar, hann få allting flyttat innan värmeböljan så nu är det bara 29 grader varmt på kontoret *svett*