Permalänk
Medlem

Gamingstol: Arozzi Enzo & Monza

En tråd om dessa 2 gamingstolar:

Arozzi Enzo & Monza

Ge betyg och skriv lite vad ni tycker om dom!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Nån som har köpt?
Vill gärna få betyg från er som äger en!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har ENZO RED just nu. Ganska nyligen införd, jag tycker att den är sjukt bekväm och lätt att ställa in som man vill ha den. Somnat in i den ett par gånger, inte för att en stol är gjord för att sova i men det kanske säger en del om en stol. Hade en DXR Racer stol innan jag byte och måste säga att denna är mycket bekvämare både för ryggen och arslet! Mycket värd pengar i slutändan! 8/10 får den av mig!

Permalänk
Medlem

Instämmer helt den är väl inte till att sova i
men måste erkänna att jag somnat i den ett par ggr.

Sjukt skön stol efter ett gäng jyskstolar så är den himmelriket om man gämför dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

En tråd om dessa 2 gamingstolar:

Arozzi Enzo & Monza

Ge betyg och skriv lite vad ni tycker om dom!

Skrivet av MCRJ:

Instämmer helt den är väl inte till att sova i
men måste erkänna att jag somnat i den ett par ggr.

Sjukt skön stol efter ett gäng jyskstolar så är den himmelriket om man gämför dom.

Är de mjuka i sittdynan? Har en högkvalitativ Frapettstol just nu men den är så pass gammal och nersutten att jag får ont i röva efter bara några timmar.

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan köpte våra samtidigt och blev verkligen inte nöjda. Båda stolarna började glappa i sidled, kändes som man satt på en gung räda, stången glappade och båda kuddarna på armstöden säckade ihop. Och allt detta efter en veckas bruk.

Annars är det en av dom skönaste stolarna jag haft!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Skrivet av Korduko:

Jag och brorsan köpte våra samtidigt och blev verkligen inte nöjda. Båda stolarna började glappa i sidled, kändes som man satt på en gung räda, stången glappade och båda kuddarna på armstöden säckade ihop. Och allt detta efter en veckas bruk.

Annars är det en av dom skönaste stolarna jag haft!

Skickades från m.sweclockers.com

låter som defekt batch

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Lite frågar till er som har ENZO. Går ryggstödets lutning ställa in? Går det ta av armstöden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantis:

Lite frågar till er som har ENZO. Går ryggstödets lutning ställa in? Går det ta av armstöden?

Nej & Nej det går inte tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller på att kika efter en ny stol då min nyinköpta Jyskstol har börjat gå sönder (1/2 år gammal) Skulle vilja veta hur dom är om man väger lte mer än en normal person Har tittat på AK Racing stolar oxå men vill gärna ha syntetläder och dom är ju lite dyrare oxå.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Jag och brodern köpte en varsin! Är ju sköna men helt ärligt är vi inte nöjda

När man lutar sig bakåt så kan man ej låsa den i det läget! Sedan kan man inte ta bort eller Höja/sänka armstöden!
Skulle ha sökt mer info innan köpet :/

Rekommenderar tyvärr inte dessa stolar!
Ska inom kort åka och kolla in Begagnande kvalitets stolar på ett företag!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Ja det står ju bara att det går att låsa den i upprätt läge. Hur är motståndet om man säger så när man lutar sej bakåt?
Att det inte går att justera armstöden det ser man ju på bilderna. Det jag är ute efter är en stol som inte går sönder när man lutar sej bakåt i den. Dom ser ju onekligen bekväma ut. Någon som kan säga hur dom är om man jämför AK Racings stolar?

AK Racings stolar har väl dessutom ställbara armstöd.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

Specifikationer.

Hur höga är armstöden i lägsta respektive högsta läget?