Permalänk

Ny skärm, massor med gröna pixlar :S ?

Hej, fick idag hem min skärm som jag beställde ifrån Inet (http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbb...) och märker att ibland blir det massor av gröna blinkande pixlar när jag spelar eller kollar film, även om jag inte gör annat än surfar, ibland kommer det några få och ibland massvis

graffet håller samma temp som innan så tvekar på att det har med det att göra ( har ett gtx 770 2gb )

jag provade att lyfta på kablen (dvi) och då försvann pixlarna och om jag släppte ner kabeln igen så kom dom tillbaka, så kanske är det en deffekt kable ?

Permalänk

Märker även nu i Cs GO att om jag sänker max_fps till under 60 så kommer det fler gröna pixlar, fast om jag ligger på 150+ så ser jag inga

har det kanske och göra med att skärmen är 144hz ?

Permalänk
Medlem

låter konstigt, vad använder du för kabel? testat att byta?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

låter konstigt, vad använder du för kabel? testat att byta?

Dvi kabel som jag fick med skärmen :/

har provat att vända på skiten och starta om datorn med problemet kvarstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamic91:

Dvi kabel som jag fick med skärmen :/

har provat att vända på skiten och starta om datorn med problemet kvarstår

Du har ingen DP eller HDMI att testa med för att utesluta port/kabel?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Du har ingen DP eller HDMI att testa med för att utesluta port/kabel?

Japp, verkar som att kablen är deffekt. testa att koppla in d-sub kabeln som jag också fick med och nu får jag inga döda pixlar, dock flyter det på fördjävligt til skillnad mot dvi kablen, antar att jag får kontakta Inet och be få en ny

Permalänk
Medlem

Hade samma problem men med röda pixlar. Det var sladden som var dålig, prova med någon annan kabel.

Permalänk
Skrivet av Elof94:

Hade samma problem men med röda pixlar. Det var sladden som var dålig, prova med någon annan kabel.

Yes, har tyvärr ingen annan dvi kabel och d-suben är hemsk så får överleva med lite gröna pixlar tills inet skickar ny kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamic91:

Yes, har tyvärr ingen annan dvi kabel och d-suben är hemsk så får överleva med lite gröna pixlar tills inet skickar ny kabel

Taskig tajming med helgen, men å andra sidan så är det inet så du har den med säkerhet på tisdag Nu vet du iaf att skärmen inte är defekt, det är klart jobbigare att skicka in, vänta på reparation osv.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Taskig tajming med helgen, men å andra sidan så är det inet så du har den med säkerhet på tisdag Nu vet du iaf att skärmen inte är defekt, det är klart jobbigare att skicka in, vänta på reparation osv.

Tveksamt med tanke på att jag kommer med största sannolikhet bli tvungen att skicka kabeln först så dom har bevis på att den verkligen är sönder :/

Permalänk

Förväntar mig inte något svar såhär en månad senare, men jag hade samma problem med min nyinköpta ASUS VG248QE 144Hz ( http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz ) och problemet löste sig när jag inte hade skruvat fast DVI-kabeln, utan den bara satt fast "normalt" så att säga. Hoppas det kan hjälpa någon annan med samma problem!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k Moderkort: MSI Z87 G45 Gaming RAM: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB GPU: MSI GTX 770 Nätaggregat: Corsair CX 600M Chassi: Corsair Carbide 330R