Permalänk
Medlem

SATA seg?

Hej! Har en sata hårddisk på 320 gb. Vad jag vet så ska den överföra filer as snabbt! Men min gör ca 5.4 mb i sekunden. Beror hastigheten på processorn eller något? jag gör en massa andra saker samtidigt. Det är 23 gb jag skickar från c: till d: som är på samma hårddisk

Permalänk
Medlem

mer info om datorn kan vara bra, CPU, minne vilka hårddiskar osv.

Men att göra massa andra saker samtidigt som man kopierar, är ett ganska effektivt sätt att få kopieringen att gå rejält segt.
tex på C: där den vill läsa/skriva på flera platser samtidigt, under sådana förhållanden.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

mer info om datorn kan vara bra, CPU, minne vilka hårddiskar osv.

Men att göra massa andra saker samtidigt som man kopierar, är ett ganska effektivt sätt att få kopieringen att gå rejält segt.
tex på C: där den vill läsa/skriva på flera platser samtidigt, under sådana förhållanden.

Cpu Intel core i3
ram 4 gb

Hur mycket är högsta överföringshastigheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essence:

Cpu Intel core i3
ram 4 gb

Hur mycket är högsta överföringshastigheten?

Inte en blekaste, som sagt mer info om datorn, vilka är hårdiskarna, vilken CPU är det, vilket moderkort, alltihopa

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Som tidigare inlägg, vad för hårddisk är det?
Moderkort, CPU?

Vad för sorts fil(er) det är kan också avgöra hur snabbt det går.

Permalänk
Medlem

Kopiera mellan två partitioner på samma fysiska disk är nog tyvärr det långsammaste man kan göra med en hårddisk.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL