Permalänk
Medlem

Fötter eller tassar till databord

Har köpt ett databord och en lådhurts som jag tänkte stoppa under bordet, och kan ha nära till hands saker som USB minne, bankdosan och andra små prylar. Hjulen på hurtsen är bortplockade men är lite för hög ändå och får inte den under bordet, om jag inte hittar rejäla fötter/tassar. Bordet måste höjas ca. 3 cm. Såg på jobbet idag att de själva har höjt alla bord i matsalen med hjälp av en fot som man kan skruva fast under alla fyra ben och justera höjden på den en del. Tog en kort på det hela och nu kommer frågan, vart kan jag få tag på liknande, svarta fötter som på bilden nere? Har en så där lösning just nu, inte den finaste med funkar nog och jag kan tänka mig och byta mot en bättre som på bilden. Kan lägga ut max 100 kr för alla 4.

Permalänk
Avstängd

Kanske här eller här. På det förstnämda stället verkar man kunna köpa ett fyrapack för 33,63, antar att det är plus moms.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på 4st hjul med låsmekanisk. Finns på Biltema/Jula/Ikea o Bahous för ett par hundra i alla storlekar (större storlek desto högre pris)

Både snyggt och väldigt praktiskt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vill inte ha hjul.

Permalänk
Desk Master

George orwells animal farm borde vara typ rätt tjocklek i pocketversion.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Har köpt ett databord och en lådhurts som jag tänkte stoppa under bordet, och kan ha nära till hands saker som USB minne, bankdosan och andra små prylar. Hjulen på hurtsen är bortplockade men är lite för hög ändå och får inte den under bordet, om jag inte hittar rejäla fötter/tassar. Bordet måste höjas ca. 3 cm. Såg på jobbet idag att de själva har höjt alla bord i matsalen med hjälp av en fot som man kan skruva fast under alla fyra ben och justera höjden på den en del. Tog en kort på det hela och nu kommer frågan, vart kan jag få tag på liknande, svarta fötter som på bilden nere? Har en så där lösning just nu, inte den finaste med funkar nog och jag kan tänka mig och byta mot en bättre som på bilden. Kan lägga ut max 100 kr för alla 4.

http://www.bilddump.se/bilder/20140628025556-77.110.63.31.jpg

Har du kollat så du har hål i benen så du kan sätta dit denna typ av justerbara fötter.
Kolla även så det är M6 eller M8 som behövs.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drnisse:

Har du kollat så du har hål i benen så du kan sätta dit denna typ av justerbara fötter.
Kolla även så det är M6 eller M8 som behövs.

Annars går det ganska lätt att borra, bara man ser till att borra rakt och med ett borr i rätt dimensioner.

Permalänk
Medlem

Ikea har sådana fötter. Du får dock köpa dom som reservdel till någon random möbel.

Permalänk
Medlem

Mitt bord har 4 stålben med runda hål i. I de hålen stoppar man sen plast pluggar av väldig bra kvalité. De är hårda och fungerar säkert bara som skydd, för att inte repa golvet. Använder mig av möbeltassar med spik just nu och måste säga att ett normal slag med hammare i tassen räcker inte för att den ska sitta jämt mot pluggen, så jag tror att den blir inte några problem att borra i de.

Permalänk
Medlem

Ta en vanlig bult annars funkar lika bra som dem där ni hade på jobbet