Permalänk
Avstängd

Lurad på pengar?

Hej jag tänkte köpa ett spel på fast2play och skulle betala med visa kort och blev skickad till en annan hemsida som verkade halv säker. Fyllde i min kort kod och cvv sen när jag klickade på betala kom det upp att man skulle ha en bankdosa och det har inte jag när jag betalar på nätet. Hur gör man då? Jag har inte ens internet bank för jag kan inte se hur mycket pengar jag har... kan de ha dragits pengar fast jag inte kom igenom det allra sista????

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Hej jag tänkte köpa ett spel på fast2play och skulle betala med visa kort och blev skickad till en annan hemsida som verkade halv säker. Fyllde i min kort kod och cvv sen när jag klickade på betala kom det upp att man skulle ha en bankdosa och det har inte jag när jag betalar på nätet. Hur gör man då? Jag har inte ens internet bank för jag kan inte se hur mycket pengar jag har... kan de ha dragits pengar fast jag inte kom igenom det allra sista????

Nej det kan inte ha dragits pengar.

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ShadeMast:

Hej jag tänkte köpa ett spel på fast2play och skulle betala med visa kort och blev skickad till en annan hemsida som verkade halv säker. Fyllde i min kort kod och cvv sen när jag klickade på betala kom det upp att man skulle ha en bankdosa och det har inte jag när jag betalar på nätet. Hur gör man då? Jag har inte ens internet bank för jag kan inte se hur mycket pengar jag har... kan de ha dragits pengar fast jag inte kom igenom det allra sista????

Kan inte vara så att det var Verified by Visa som du skickades till och du har Nordea?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan inte vara så att det var Verified by Visa som du skickades till och du har Nordea?

Kan stämma men jag har aldrig skickats till det förut när jag handlar på steam osv.

Först var jag på fast2play sedan skickades jag till skrill och sen när jag klickade på bekräfta köp alltså när jag fyllt i kort nr och cvv då kom den där bank dosa sidan upp.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Kan stämma men jag har aldrig skickats till det förut när jag handlar på steam osv.

Först var jag på fast2play sedan skickades jag till skrill och sen när jag klickade på bekräfta köp alltså när jag fyllt i kort nr och cvv då kom den där bank dosa sidan upp.

Du måste ju ha någon väldigt trist bank eller vara väldigt ung. Nordea vet jag erbjuder internetbank, visa electron och hela köret från typ 12/13 år.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Kan stämma men jag har aldrig skickats till det förut när jag handlar på steam osv.

Först var jag på fast2play sedan skickades jag till skrill och sen när jag klickade på bekräfta köp alltså när jag fyllt i kort nr och cvv då kom den där bank dosa sidan upp.

Du kan väl säkert få tillgång till internetbanken bara du pratar med banken. Det blir mer och mer så att man måste godkänna med bankdosan. Så ett tips, prata med din bank.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du måste ju ha någon väldigt trist bank eller vara väldigt ung. Nordea vet jag erbjuder internetbank, visa electron och hela köret från typ 12/13 år.

this, använder jag mit visa kort så måste jag ha bankdosa med verified by visa osv på fast2play, men använder paypal så det är chill ^^

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Kan stämma men jag har aldrig skickats till det förut när jag handlar på steam osv.

Först var jag på fast2play sedan skickades jag till skrill och sen när jag klickade på bekräfta köp alltså när jag fyllt i kort nr och cvv då kom den där bank dosa sidan upp.

Steam använder inte Verified by Visa.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Skulle jag vara dig skulle jag spärra kortet bara för att. Man sover bättre tex.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Skulle jag vara dig skulle jag spärra kortet bara för att. Man sover bättre tex.

Är det gratis för dig att ta bort spärren sen? för mig, iaf, så skickar dom ut nytt kort med nya nr & koder osv. Och det kostar ~150:-... Så 150:- för att sova när man alternativt kan gå till banken "asap" ist?...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Steam använder inte Verified by Visa.

Eller Mastercard för den delen.
Sen augusti för föra året om jag inte minns fel så behöver man inom större delen av eu aktivera en kod likt bank id på sinna visa/mastercards. (förmoderligen. fler) steam har dock aldrig frågat om det lösen för mig utan enbart cvs.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShadeMast:

Kan stämma men jag har aldrig skickats till det förut när jag handlar på steam osv.

Först var jag på fast2play sedan skickades jag till skrill och sen när jag klickade på bekräfta köp alltså när jag fyllt i kort nr och cvv då kom den där bank dosa sidan upp.

Skrill är betalningstjänsten de använder.

Skickades från m.sweclockers.com