Gigabyte tillkännager Brix Gaming med Geforce GTX 760

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte tillkännager Brix Gaming med Geforce GTX 760

Minstingarna i familjen Brix får ett nytillskott när Gigabyte lyckas med konststycket att klämma in Geforce GTX 760 i en NUC-liknande formfaktor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett 760 i den lilla lådan!
Shit 0-100 grader på 10 sekunder eller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Ett 760 i den lilla lådan!
Shit 0-100 grader på 10 sekunder eller

Skickades från m.sweclockers.com

Lär ju vara underklockad

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Lär ju vara underklockad

Sen döljer sig nog en mer bastant fläktanordning under moderkortet också. Hur bra helheten är återstår väl att se framöver

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Jag som tycker att jag lyckats klämma in mycket i mitt "lilla" 250D... Det är här mycket prestanda/cc på riktigt!

Permalänk
Medlem

Ge mig en riktig fyrkärnig i5a/i7a i den där så är jag såld. Tvåkärnig känns för fattigt idag tyvärr.

Permalänk
Medlem

Bilden med datorn på en skärms baksida ser rejält photoshoppad ut. Dåligt dessutom. Såvida inte datorn tryckts ihop särskillt mycket. Den ser rejält mycket smalare/lägre ut där.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ge mig en riktig fyrkärnig i5a/i7a i den där så är jag såld. Tvåkärnig känns för fattigt idag tyvärr.

En tvåkärnig processor duger bra för spelande.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle hellre vilja ha ett så billigt system som möjligt än ett kraftfullare system för gaming.

Ge mig 64-bit, 2-4 USB 3, M.2/eMMC, eSATA, Gigabit Ethernet, Wi-Fi, Bluetooth.
Sen vore strömförsörjning över Power over Ethernet (PoE) eller via USB från en vanlig mobilladdare fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

En tvåkärnig processor duger bra för spelande.

Det beror helt på vad du spelar.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Bilden med datorn på en skärms baksida ser rejält photoshoppad ut. Dåligt dessutom. Såvida inte datorn tryckts ihop särskillt mycket. Den ser rejält mycket smalare/lägre ut där.

Instämmer helt. Oavsett storleken på TV'n, så bör Brix'en sticka ut mycket mer än vad bilden antyder.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Hm, har börjat fundera på att skaffa mig en PC igen, mestadels p.g.a. bristen på CAD-mjukvara till OSX.

Skulle prestandan i denna rackare duga för CAD på hobbynivå? Solid Edge t.ex.?
Hur mycket minne kan jag stoppa i?
Hur har ljudnivån varit på tidigare Brix? Ljudnivån är otroligt viktig.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Det beror helt på vad du spelar.

Sant, beror på vilka spel man spelar, men tror inte målgruppen är för dom som vill spela battlefield 4.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

snackar vi ett seriöst 760 eller ett 760m undrar ju jag

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem

Sidofråga:
Någon som har tips på bra skärmar i 24"-klassen som faktiskt har vesa-fäste på baksidan man kan använda utan att montera bort foten?

Permalänk

Imo ett 750 ti och en bättre prolle på den hade vart smartare enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Sidofråga:
Någon som har tips på bra skärmar i 24"-klassen som faktiskt har vesa-fäste på baksidan man kan använda utan att montera bort foten?

Missförstår jag dig nu eller undrar du vilka skärmar som har förberett hål för vesa-fäste? Isåfall är det nästan alla skärmar

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Missförstår jag dig nu eller undrar du vilka skärmar som har förberett hål för vesa-fäste? Isåfall är det nästan alla skärmar

Om vesa fästet redan är upptaget för foten blir det svårt att fästa ytterligare "prylar" där, eller?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonasies:

Lär ju vara underklockad

Skrivet av bladezkin:

snackar vi ett seriöst 760 eller ett 760m undrar ju jag

Skulle nog gissa på ett "seriöst760".

Ur artikeln: "Värt att påpeka är att grafikkortet har ett TDP-värde på 170 watt"

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Missförstår jag dig nu eller undrar du vilka skärmar som har förberett hål för vesa-fäste? Isåfall är det nästan alla skärmar

Skrivet av frankof:

Om vesa fästet redan är upptaget för foten blir det svårt att fästa ytterligare "prylar" där, eller?

What he said. Typ alla mindre datorer (nuc, brix, zbox tec.) kan fästas på ett VESA-fäste. Problemet är att nästan alla skärmar har foten fastskruvad i vesa-fästet, så det finns ingenstans att skruva fast datorn på skärmen, så som dom gjort på sista bilden i artikelns bildspel.

Ex så har Benq's jättebilliga GL2450E vesafästet fritt även fast foten sitter där (kolla ex. http://s3.pji.nu/product/left/800/1577919.jpg). Tyvärr är ju det inte världens bästa skärm, för jag på jakt efter en 24" IPS till jobbet man kan sätta fast en dator bakpå

Permalänk
Skrivet av Enk:

Hm, har börjat fundera på att skaffa mig en PC igen, mestadels p.g.a. bristen på CAD-mjukvara till OSX.

Skulle prestandan i denna rackare duga för CAD på hobbynivå? Solid Edge t.ex.?
Hur mycket minne kan jag stoppa i?
Hur har ljudnivån varit på tidigare Brix? Ljudnivån är otroligt viktig.

Vectorworks till OS X duger inte? Släpptes nyligen i ny version.

Vad jag läst i tester så har ljudnivån på Brix vid belastning varit rätt hög.

Korrigering:
Okej, det var inte ny version av Vectorworks som släppts, utan SP4 för 2014-versionen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Hur i helvete flyttar dom 170 TDP ifrån den där lådan?

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

What he said. Typ alla mindre datorer (nuc, brix, zbox tec.) kan fästas på ett VESA-fäste. Problemet är att nästan alla skärmar har foten fastskruvad i vesa-fästet, så det finns ingenstans att skruva fast datorn på skärmen, så som dom gjort på sista bilden i artikelns bildspel.

Ex så har Benq's jättebilliga GL2450E vesafästet fritt även fast foten sitter där (kolla ex. http://s3.pji.nu/product/left/800/1577919.jpg). Tyvärr är ju det inte världens bästa skärm, för jag på jakt efter en 24" IPS till jobbet man kan sätta fast en dator bakpå

LG har en billig 27" IPS skärm som fixar det.
http://www.gandalf.se/GandalfTP/TradePoint/b2c/ui/catalog/Ite...

Asus 24" IPS.
http://www.gandalf.se/GandalfTP/TradePoint/b2c/ui/catalog/Ite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vectorworks till OS X duger inte? Släpptes nyligen i ny version.

Vad jag läst i tester så har ljudnivån på Brix vid belastning varit rätt hög.

Korrigering:
Okej, det var inte ny version av Vectorworks som släppts, utan SP4 för 2014-versionen.

Vectorworks hade jag faktiskt missat. Verkar dock mest vara riktat mot arkitekter, jag ritar mestadels mekaniska system. Dessutom var prislappen ganska saftig, och ingen studentrabatt heller vad jag såg. Vi får licenser för PTC Creo och Solid Edge gratis via skolan, och Autodesk Inventor har gratis studentlicens. Därför känns det tyvärr mest rimligt att skaffa sig en windows-burk.

Det om ljudnivån var ju trist. Vill inte ha någon dammsugare på mina få kvadrat.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Precis sådana, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enk:

Hm, har börjat fundera på att skaffa mig en PC igen, mestadels p.g.a. bristen på CAD-mjukvara till OSX.

Skulle prestandan i denna rackare duga för CAD på hobbynivå? Solid Edge t.ex.?
Hur mycket minne kan jag stoppa i?
Hur har ljudnivån varit på tidigare Brix? Ljudnivån är otroligt viktig.

Det är nog ingen bra idé att göra antagandet att den här modellen håller liknande ljudnivå som tidigare Brix, det blir ju aningens mer värme som ska hanteras nu när ett riktigt grafikchipset är med i ekvationen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Enk:

Vectorworks hade jag faktiskt missat. Verkar dock mest vara riktat mot arkitekter, jag ritar mestadels mekaniska system. Dessutom var prislappen ganska saftig, och ingen studentrabatt heller vad jag såg. Vi får licenser för PTC Creo och Solid Edge gratis via skolan, och Autodesk Inventor har gratis studentlicens. Därför känns det tyvärr mest rimligt att skaffa sig en windows-burk.

Det om ljudnivån var ju trist. Vill inte ha någon dammsugare på mina få kvadrat.

Okej. Ja, det fattas onekligen en del mjukvara inom detta området för OS X. Hittade detta, men det verkar vara någon sneak-version: http://appshopper.com/mac/graphics-design/autodesk-inventor-f...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Intressant om hur en maxwell skulle passa för detta.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det är nog ingen bra idé att göra antagandet att den här modellen håller liknande ljudnivå som tidigare Brix, det blir ju aningens mer värme som ska hanteras nu när ett riktigt grafikchipset är med i ekvationen.

Nej, det har du såklart rätt i. Jag tänkte mer att man kanske kunde få ett hum om hur Gigabyte prioriterar ljudnivån utifrån tidigare modellers prestanda-mot-ljudnivå.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.