Permalänk
Medlem

Stulen iphone

Hej det är så att jag lämnade mobilen i omklädningsrummet och mobilen blev stulen... Tror inte det har gått 6 månader sen jag köpte mobilen det är iphone 5s modellen och jag undrar om jag kan få ut det på försäkringen? Har folksam och läste lite på internet att jag inte får det om det inte är fickstöld eller stulen hemma på hemförsäkring jag undrar om jag kan säga att jag gick på gatan och någon gick in i mig och jag hade mobilen i backfickan och dom tog den kommer jag få en ny mobil då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oprey:

Hej det är så att jag lämnade mobilen i omklädningsrummet och mobilen blev stulen... Tror inte det har gått 6 månader sen jag köpte mobilen det är iphone 5s modellen och jag undrar om jag kan få ut det på försäkringen? Har folksam och läste lite på internet att jag inte får det om det inte är fickstöld eller stulen hemma på hemförsäkring jag undrar om jag kan säga att jag gick på gatan och någon gick in i mig och jag hade mobilen i backfickan och dom tog den kommer jag få en ny mobil då?

Du vill alltså ljuga ihop en historia för att andra försäkringstagare ska betala för ditt misstag, att glömma telefonen oövervakad i ett omklädningsrum, något som tydligen inte täcks enligt dina försäkringsvillkor? Har jag förstått dig rätt då?

Ämnet passar bättre i konsumenträtt, flyttar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du vill alltså ljuga ihop en historia för att andra försäkringstagare ska betala för ditt misstag, att glömma telefonen oövervakad i ett omklädningsrum, något som tydligen inte täcks enligt dina försäkringsvillkor? Har jag förstått dig rätt då?

Ämnet passar bättre i konsumenträtt, flyttar.

Är en student som nyss har köpt mobilen då jag inte har pengar för att köpa en ny och jag gjorde ett misstag och lämnade mobilen i omklädningsrummet i 5 minuter..

Permalänk
Medlem

logga in på telefonen och kolla om dom har varit klantiga nog att ta ett kort på sig eller så.
kanske är nån du känner igen från gymmet till och med i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

logga in på telefonen och kolla om dom har varit klantiga nog att ta ett kort på sig eller så.
kanske är nån du känner igen från gymmet till och med i så fall.

Från icloud? när jag är inne där går det inte se bilder bara hitta min iphone och kontakter osv

Permalänk

Det räknas som fickstöld om den blir stulen ifrån ditt omklädningsrum(Eftersom det var från dina byxor/väska antar jag). Det du ska göra är att du går och gör en polisanmälan, glöm inte att ta med dig papper från köpet, brukar finnas ett nummer på "serienummer" till mobilen. Ta med detta, det är viktigt information som du behöver lämna in i samband med din polisanmälan. Sen sticker du ner till ditt försäkringsbolag med din polisanmälan+kvitto.

Permalänk

Kan du inte hämta den genom hitta min iPhone?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av oprey:

Från icloud? när jag är inne där går det inte se bilder bara hitta min iphone och kontakter osv

Hoppas att du aktiverade hitta min iphone så fall? Bara söka efter den i så fall

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Skrivet av oprey:

Är en student som nyss har köpt mobilen då jag inte har pengar för att köpa en ny och jag gjorde ett misstag och lämnade mobilen i omklädningsrummet i 5 minuter..

läropengar ? är det första gången du blivit bestulen,

Skrivet av oprey:

Från icloud? när jag är inne där går det inte se bilder bara hitta min iphone och kontakter osv

aktiverar du hitta min iphone så får man vara snabb är den aktiverad mer än några sekunder så syns det i telefonen.
filma samtidigt din skärm kolla om du kan se på kartan var du är.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ring och säg att du är ifrån Radiotjänst och vill betala tillbaka de pengarna som dom är skyldiga, samt att du vill ha ett kontonummer. Spåra kontonumret = win

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Kan du inte hämta den genom hitta min iPhone?

jo men det syns i telefonen att det är aktiverat om man inte gör det snabbt (inte så bra)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Det räknas som fickstöld om den blir stulen ifrån ditt omklädningsrum(Eftersom det var från dina byxor/väska antar jag). Det du ska göra är att du går och gör en polisanmälan, glöm inte att ta med dig papper från köpet, brukar finnas ett nummer på "serienummer" till mobilen. Ta med detta, det är viktigt information som du behöver lämna in i samband med din polisanmälan. Sen sticker du ner till ditt försäkringsbolag med din polisanmälan+kvitto.

Gjorde en polisanmälan men skrev ist att jag gick på gatan och någon gick in i mig och tog mobilen från backfickan utan att jag märkte. Fickstöld det jag har nu men bara en annan story jag polisanmälde för att jag ska kunna få pengarna från försäkringsbolaget.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Ring och säg att du är ifrån Radiotjänst och vill betala tillbaka de pengarna som dom är skyldiga, samt att du vill ha ett kontonummer. Spåra kontonumret = win

hur spårar man ett kontonummer. om det inte är personnummer

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

läropengar ? är det första gången du blivit bestulen,

aktiverar du hitta min iphone så får man vara snabb är den aktiverad mer än några sekunder så syns det i telefonen.
filma samtidigt din skärm kolla om du kan se på kartan var du är.

Som jag sa mobilen var i omklädningsrummet och 5 minuter sedan kom jag tillbaks med mina 2 polare enas telefon hade också blivit stulen så jag använde min andra kompis iphone och sökte på hitta min iphone efter att den hade blivit stulen 5 minuter senare alltså och det stog nedkopplad det står det nu också varje dag har jag kollat och även aktiverat email när den är online

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UrbanHazard:

Det räknas som fickstöld om den blir stulen ifrån ditt omklädningsrum(Eftersom det var från dina byxor/väska antar jag). Det du ska göra är att du går och gör en polisanmälan, glöm inte att ta med dig papper från köpet, brukar finnas ett nummer på "serienummer" till mobilen. Ta med detta, det är viktigt information som du behöver lämna in i samband med din polisanmälan. Sen sticker du ner till ditt försäkringsbolag med din polisanmälan+kvitto.

Kan du ge någon hänvisning där det sägs att detta räknas som fickstöld, tack på förhand. Det är både viktigt för trådskaparen, andra som blir av med sina telefoner med samma försäkringsvillkor och även gällande SweClockers regel §8 och dess tillämplighet i den här tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oprey:

Gjorde en polisanmälan men skrev ist att jag gick på gatan och någon gick in i mig och tog mobilen från backfickan utan att jag märkte. Fickstöld det jag har nu men bara en annan story jag polisanmälde för att jag ska kunna få pengarna från försäkringsbolaget.

Istället för att invänta ett eventuellt svar från UrbanHazard, valde du alltså bedrägerimetoden, att medvetet ljuga för att försöka få ut pengar du eventuellt inte har rätt till. Tråden låses därför med hänvisning till §8 i reglerna.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro