Permalänk
Hedersmedlem

Sony Ericsson T600

Hej!

Ni får gärna komma men synpunkter på denna telefon.

Jag har även en fråga som kanske någon T600 ägare kan svara på. I telefonboken, kan man där lägga till flera nummer på ett namn?

Permalänk
Medlem

Har en t600, tycker den e ganska trevlig, prefekt format. Men jag varnar dig, när du har haft den ett tag så kommer du inte att tycka att den är så liten längre, och då blir alla andra telefoner genast väldigt stora Och nej man kan inte ha flera nummer under samma namn. En nackdel är att knapparna är ganska hårda att trycka ner, vliket jag tycker kan vara ganska störande, det kan ju va nått att tänka på kanske.

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekan.se
Har en t600, tycker den e ganska trevlig, prefekt format. Men jag varnar dig, när du har haft den ett tag så kommer du inte att tycka att den är så liten längre, och då blir alla andra telefoner genast väldigt stora Och nej man kan inte ha flera nummer under samma namn. En nackdel är att knapparna är ganska hårda att trycka ner, vliket jag tycker kan vara ganska störande, det kan ju va nått att tänka på kanske.

Har läst en del om knapparna, många tycker tydligen att det låter för mycket när man trycker på dem. Jobbigt om man ska skriva meddlenade tyst :D.

Kasst att man inte kan lägga in flera nummer på en person :(. Det borde inte vara svårt för SonyEricsson att fixa det tekniskt då det finns i andra av deras telefoner. Man får väl nöja sig med de 250 poster man kan spara i telefonboken. Är annars väldigt bekvämt att ha en Lars Larsson i telefonboken.

Permalänk
Medlem

Jag äger en T600 och den är underbar
Enda nackdelen är som sagt att man blir van vid storleken väldigt snabbt och tycker att den är alldeles för stor

Permalänk

Jag antar att ni är rätt ironiska när ni säger att det är ett problem att den är liten Den är liten och det e grymt bra.. En mobil ska varken vara större eller mindre.

Ljudet i den är bra. Display och knappar lysser grymt bra i mörker.. Det flyter på bra när man skriver sms till skillnad från gammla t28 och t39.. Knapparna vänjer man sig vid fort. Jag tycker dem är lätta att hitta, men man nöter lätt ner tummarna när man väl har hittat bilspelet

Ett tips , köp T600 om du inte har den än.

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ofta laddar ni den ?

Permalänk

rätt ofta, varannan, var tredje dag typ..

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk
Medlem

Jo, det där med lyset är ju rätt bra. Man kan ställa belysningen som man vill ha svagare/starkare, men jag tycker standard är ganska bra... Stanb-by tiden e väll inte den bästa heller, men den duger, det är ju inget man går runt och stör sig på.

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk
Avstängd

standbytid är väl ok, även belysning och att det inte är sega menyer är ett stort plus.

men knapparna är lite sega och glappar då och då (det började efter 3 mån). tidigare har min NO-knapp glappat och även 3 men det är borta nu. nu glappar istället C-knappen, något som är mycket störande. det kan vara så att det bara är mitt exemplar men jag tyckte du borde veta.

Permalänk

Min C-knapp glappar också, men bara ibland, började efter några dagar.. Alltså är det inget måndagsex.. Men jag hatar telefoner, och särskilt t.ex. Nokias bärbara leksaker, så det får bli den här ändå, den var svinbillig, är svinliten och svinlätt (stör inte), hörs när den ringer, man hör den man pratar med (till skillnad från T28 som jag hade innan), den känns snabb att använda, är hyfsat snygg, särskilt färgerna på ljuset.

En nackdel kan vara ett allt för litet SMS-minne.. Inte för att det är mindre än andra i allmänhet, såvitttjagvet, men en polares gamla T39 hade typ plats för 100 st eller nåt

Jag rekommenderar T600 till alla som vill ha en liten, liten, liten mobil som de inte ska leka med...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_Simulator
Min C-knapp glappar också, men bara ibland, började efter några dagar.. Alltså är det inget måndagsex..

Har själv en T600 sen ett par månader tillbaka. C-knappen har inga tendenser till att glappa så jag tycker du ska gå tillbaka med den och använda din garanti.