Permalänk
Medlem

byta in musmatta?

tjena swec! har förlorat en del pengar pga av dåliga produkter första var ett nätagg där jag förlorade 90kr på och det andra är nu en steelseries S&S musmatta.

denna är bara testad men annars helt ny i förpackning men jag undrar om det finns ett ställe där man kan byta in den för antingen en annan musmatta eller få pengarna. köpte den av ngn här på sweclockers men har inte fått med kvitto.

vet inte om detta är det rätta stället att posta en sådan fråga men men.

tackar i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

tjena swec! har förlorat en del pengar pga av dåliga produkter första var ett nätagg där jag förlorade 90kr på och det andra är nu en steelseries S&S musmatta.

denna är bara testad men annars helt ny i förpackning men jag undrar om det finns ett ställe där man kan byta in den för antingen en annan musmatta eller få pengarna. köpte den av ngn här på sweclockers men har inte fått med kvitto.

vet inte om detta är det rätta stället att posta en sådan fråga men men.

tackar i förhand

Varför tar du inte och pratar med butiken där du köpte produkten ifrån? Annars är det väl bara och skapa en bytesannons i marknaden.

Permalänk
Medlem

Så du har köpt en musmatta begagnad och tror att du kan byta in den i butik mot en annan eller får dina pengar tillbaka? Har jag förstått dig rätt då?

Permalänk
Medlem

jag köpte den från en sweclockare här helt ny i oöppnad förpackning. när jag fick den tog jag ut den och testade den men den funkade inte så lämnade tillbaks allt i förpackningen så den är testkörd kan man säga

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av seraj5:

jag köpte den från en sweclockare här helt ny i oöppnad förpackning. när jag fick den tog jag ut den och testade den men den funkade inte så lämnade tillbaks allt i förpackningen så den är testkörd kan man säga

Bara att försöka sälja vidare, särskilt utan kvitto.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

hur mkt tror du den är värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

hur mkt tror du den är värd?

Under halva nypriset, 100:- kanske ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242133

Visa signatur
Permalänk
Medlem

förstår inte hur en musmatta inte kan fungera. fungerar med mitt ipad fodral. men tack för alla svar! mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

förstår inte hur en musmatta inte kan fungera. fungerar med mitt ipad fodral. men tack för alla svar! mvh

Musmattor kan passa lite olika bra till en viss mus, tex hade en 518 mus själv som vägra fungera bra på den musmattan som jag brukar använda, men min G500 mus hade inga problem alls, och 518 musen fungera bra på en annan musmatta istället.

Antar det har med textur och mönster, ytbehandling att göra på musmattan.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av seraj5:

förstår inte hur en musmatta inte kan fungera.

Vad har du för mus? Optisk och laser beter sig olika på olika underlag.
Fick en med laser i julas och det blev att köpa ny matta till den för att den skulle fungera behagligt.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Rekordmedlem

Musmattan lär fungera, men din mus kanske inte duger.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

har en rat contagion. så typ en rat 7. har en gammal vanlig plast musmatta som jag fick gratis men tänkte att detta var också en plastmusmatta så antog att den var bättre. liksom den var enfärgad, känt märke, bra recensioner, hela paketet ju.

Permalänk
Expertgissare

Som jag misstänkte är det en lasermus, dom är lite känsligare än optiska möss vad man har för underlag. Som jag skrev tidigare var jag tvungen att köpa en ny matta när jag bytte till laser, fick söka lite och läsa på och kom fram till denna skulle fungera bra http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480758
Är väldigt nöjd med den och kan verkligen rekommendera den, finns som medium och large

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

hehe, aldrig i livet att jag köper en sån då steelseries S&S är typ exakt samma som den. Dock fungerade qck bra sp den köper jag nog.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tycker även qck är värdelös. Köp en corsair m200 eller varför inte en schysst func eller qpad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

vill inte chansa längre, eftersom qck funkat bra med min mus så köper jag helt enkelt den.

har dock kollat på qpads och de verkar fett bra men för dyra för mig. hittar jag en begangnad så kanske jag slår till. tycker att det bara är konstigt att lägga ut 250kr för en musmatta.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av seraj5:

hehe, aldrig i livet att jag köper en sån då steelseries S&S är typ exakt samma som den. Dock fungerade qck bra sp den köper jag nog.

Här kan du läsa och jämföra din och min matta, din matta är designad för både optisk och laser, min är bara för laser. Vilket kan spela stor roll.
http://steelseries.com/products/surfaces/steelseries-ss
http://steelseries.com/products/surfaces/steelseries-4hd
Sedan skriver dom såhär på sin hemsida till frågan...
Q-Which mouse pads do you recommend for Laser mice?
A-For optimal performance we recommend the HD Series (9HD, 4HD, 3HD), which were specifically designed for Laser mouse.
It should also be noted our SteelSeries QcK series, our line of cloth mouse pads, is 100% compatible. (det vill säga, fungerar bra men det är inte "rätt" ^^)

Du gör såklart som du vill, men döm inte ut ett företag pga att du inte läste på innan, och köpte fel.
Jag hoppas du hittar en matta som du blir nöjd med

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro