Tips på bra MMORPG till singelspelare

Permalänk
Medlem

Tips på bra MMORPG till singelspelare

Tjena!

Jag söker tips på bra MMORPG som fungerar bra som singelspelare. Jag är inte speciellt att spela i grupp mer än undantagsfall utan gillar mer MMO för den sociala biten. Finns det några bra spel med bra och roliga uppdrag för de som spelar på egen hand, där man också kan komma långt i spelet utan att vara alltför beroende av andra?

Jag vill ha tips på både bra F2P och bra med månads/engångskostad.

Permalänk
Medlem

WoW? Går att göra det mesta utan grupp. Men jag antar att du redan testat det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan samma fråga häromdagen på den här tråden:

#14691668

Kanske du kan hitta något där.

Permalänk
Medlem

Dark Souls 1 & 2 är ett hybrid MMORPG. Fullt singelplayer med inslag av multiplayer.
Du kan klara spelet helt själv, eller ansluta dig till andras världar och hjälpa/få hjälp på bossar.
När man spelar singelplayer kan man även bli invaderad av andra spelare som försöker ta din själ, likväl som att andra spelare kan bli summonad till din värld för att skydda dig mot dom som invaderar dig.

Ganska komplext att beskriva spelet, det är väldigt unikt.

Fruktansvärt svårt spel, och har väldigt stor frihet i form av vapenstilar, spelstil, rustningar osv. Varje vapen har sin egen fightingstil, dvs, rörelser och attacker. 4 olika typer av magi-klasser finns, och man kan kombinera dom som man vill. Vill du vara tank med spelets största svärd samtidigt som du kastar magier som kan döda den jobbigaste fienden? Inga problem.

Om man vill så kan man PvP fruktansvärt mycket i det spelet.

Rekommenderar dig att kolla upp spelen

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Svårt spel lät lockande - det ska provas - tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Fallen Earth, Neocron ?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Star Wars The Old Republic fungerar väldigt bra att spela solo. Går utmärkt att komma till max-level ensam. Dock inte så svårt, om det är en spelteknisk utmaning du letar efter. Efter att ha haft bra voice-acting (med ansikten som uttrycker känslor) är det tungt att pröva andra MMOs

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Avstängd

The Elder Scrolls Online, överlägset bästa Singelplayer MMO som finns just nu.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengti:

Svårt spel lät lockande - det ska provas - tack så mycket.

DS1 är på STEAM-rea nu, 4.99 euro.

Rekommenderar att du använder handkontroll om du ska spela på PC. Xbox 360 dosa eller PS3 dosa emulerad till xbox dosa.
DS1 är nästan omöjligt att spela med tangentbord, DS2 går bättre, men fortfarande inte optimerat för tangentbord och mus.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag är likadan, har också alltid föredragit att spela ensam och har därför inte spelat speciellt många mmorpg - men jag gillade gamla hederliga Anarchy Online stenhårt. Visst fanns det moment som krävdes att man tillhörde en grupp, och det är ju egentligen hela vitsen med att spela ett mmorpg, men i det stora klarade man sig väldigt bra ensam.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Earthchill:

Star Wars The Old Republic fungerar väldigt bra att spela solo. Går utmärkt att komma till max-level ensam. Dock inte så svårt, om det är en spelteknisk utmaning du letar efter. Efter att ha haft bra voice-acting (med ansikten som uttrycker känslor) är det tungt att pröva andra MMOs

SWTORs fruktansvärt laggiga kontroller gör det dock lätt att välja nåt annat. Räcker ju att snurra på kameran och känna muslagget för att vilja avinstallera på stört!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Tjena!

Jag söker tips på bra MMORPG som fungerar bra som singelspelare. Jag är inte speciellt att spela i grupp mer än undantagsfall utan gillar mer MMO för den sociala biten. Finns det några bra spel med bra och roliga uppdrag för de som spelar på egen hand, där man också kan komma långt i spelet utan att vara alltför beroende av andra?

Jag vill ha tips på både bra F2P och bra med månads/engångskostad.

Eso är nytt men gammalmodigt upplägg, du gör alla quests själv i princip. Bortsett från någon public dungenon här och där så behöver man inte andra. De flesta ser detta som negativt men kanske passar dig.
Efter att man "klarat" liret vid lvl 50 så har man bara kommit igenom 1/3 av allt pve material / questande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Geeks Gaming

Guildwars 1 + expansioner och guildwars 2... Där Guildwars 2 har extremt bra voice acting för att vara ett mmorpg+ det är olika storys beroende på vilken karaktär du än väljer och valen du gör i spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

SWTOR är nog spelet för dig, det är ett singleplayerspel, fast online. Har spelat det en del o fick verkligen den känslan, fattade inte hur man kunde betala för att spela ett SP-spel. Nu har man dock gått över till F2P så det skadar ju inte o testa.

Permalänk
Medlem

Wildstar! Köpte det för 4-5 dagar sen och ser knappt aldrig nån annan spelare från level 1-14, nu slutade jag spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Wildstar! Köpte det för 4-5 dagar sen och ser knappt aldrig nån annan spelare från level 1-14, nu slutade jag spela.

Tragiskt om så är fallet, det är ju ändå fortfarande relativt nytt så startzonerna borde vara relativt fulla med folk.
Fast jag antar att spelet inte levde upp till hypen? Har i princip inte hört nåt om det sedan det släpptes.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Guildwars 2 är utmärkt tidsfördriv, lol. Ingen månadskostnad, bara priset för spelet, väl värt pengarna även för solo spelare. Är dock i sitt ässe i WvW, så helst ska man inte köra alltför mycket solo.

Ett MMO som jag finner har mycket att göra solo och i princip ändlöst endgame (vad vitt jag kan se iaf) är Star Trek Online. F2P så kostar inget och jag har inte funnit nån förskräcklig baksida till sättet dom kör det på (om du inte kör extremt mycket PvP och måste min-maxa kanske). Nåja, kanske dom jädra irriterande lockboxarna som droppar som loot överallt.

Elderscrolls Online har trevlig story och är värt att köra en månad eller två bara för den... Men endgame är ickeexisterande för solo players. Kan du hitta spelet billigt så, lol. Annars är inte månadskostnaden värt det. Skulle egentligen rekommendera Skyrim istället.

Permalänk

The Secret World är mysigt att spela själv. Har ett av mmo-världens häftigaste stämmning.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

The Secret World är mysigt att spela själv. Har ett av mmo-världens häftigaste stämmning.

Storys var grymma där, kommer jag ihåg.

Däremot så tyckte jag stridsmekaniken var riktigt tråkig och enformig med så få färdigheter och inte var de särskillt balla heller. Å andra sidan kör jag eso nu och där är det lite same same, 2x6 färdigheter har man...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!