Permalänk

Nytt mekaniskt tangentbord, behöver hjälp

Hej

Jag har nu tänkt införskaffa mig ett nytt tangentbord samtidigt som jag köper en ny dator

Jag vill att det ska röda brytare och svenska layout, budget 1500

Några tips?

Permalänk

Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red
Kanske är något för dig, vet inte vad du är ute efter direkt.
Med har röda brytare, bakgrundsbelysning som är programmerbar så du kan välja vilka knappar som skall lysa.

Jag tycker de tangentbordet är snyggt, gillar inte allt för flashiga tangentbord

Permalänk
Medlem

Ducky shine 3

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...
1.27 Kilo. End of discussion!

Näe, men har haft mitt i ett helt år, om inte lite. Fantastiskt robust produkt med ett riktigt härligt mekaniskt ljud från tangenterna.
Rekommenderas inte om du bor med någon som ska sova tidigt om nätterna.
Skriver snabbt som en gud på det, samt micro och macro i spel blir riktigt nice när man verkligen känner hur man utför kommandon som en boss på sin kommandocentral!

Har verkligen bara kärlek till det tangentbordet. Och en hjärtlig rekommendation från en grabb från Småland!

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheFlyingMonkey:

Hej

Jag har nu tänkt införskaffa mig ett nytt tangentbord samtidigt som jag köper en ny dator

Jag vill att det ska röda brytare och svenska layout, budget 1500

Några tips?

Ducky alla dagar året runt inget annat.

Finns inget som är närheten av Ducky utom Filco och WASD.
http://www.inet.se/sok/Ducky?sort=rank

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också Ducky, deras tangentbord är fantastiska. Vill du ha ett alternativ till Ducky kan du kolla på Filcos tangentbord.

Permalänk

Jag har kollat på detta http://www.inet.se/produkt/6607017/ducky-premier-green-white-...

Något ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Ducky premier bordet är asbra om du vill ha röda brytare utan backlight och med cherry stabs. Bra keycaps från början också! Personligen hade jag kollat efter ett TKL tangentbord, dvs utan numpad, då jag vet att jag inte använder numpaden, men det är som all kringutrustning: väldigt subjektivt. Rekommenderas kraftigt!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Avstängd

Jag hade köpt detta direkt !! > http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-ninj...

Kostar ca 1450:- inklusive frakt.

Permalänk
Medlem

Ducky eller CM Storm. Har testat steelseries men deras bord känns lite billiga.

CM Storm är inte så jättedyra men är trots detta, jävligt robusta.

Min vote går dock till Ducky

Lycka till med ditt köp.

Väl mött,

Christian.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Skrivet av johan450:

Ducky premier bordet är asbra om du vill ha röda brytare utan backlight och med cherry stabs. Bra keycaps från början också! Personligen hade jag kollat efter ett TKL tangentbord, dvs utan numpad, då jag vet att jag inte använder numpaden, men det är som all kringutrustning: väldigt subjektivt. Rekommenderas kraftigt!

Då köper jag nog det

Permalänk
Medlem

Bli en anka som oss andra, och köp Ducky (om du inte vill ha massa funktioner i tangentbordet).

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TheFlyingMonkey:

Då köper jag nog det

Det gör du rätt i, det är det bästa du kan få tag på med Svensk layout från butik.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av huttala:

Det gör du rätt i, det är det bästa du kan få tag på med Svensk layout från butik.

Denna killen vet

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingMonkey:

Då köper jag nog det

Ducky Premium, köp! Får hem mitt imorgon. Har testat det, keycapsen är SVINGRYMMA!

Permalänk
Medlem

Varför är Ducky så bra? Man hör alltid folk som säger "Köp Ducky, det är bäst!" men jag har aldrig hört en förklaring till varför. (obs ingen ironi eller något menat, vill bara ha en förklaring )

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

Varför är Ducky så bra? Man hör alltid folk som säger "Köp Ducky, det är bäst!" men jag har aldrig hört en förklaring till varför. (obs ingen ironi eller något menat, vill bara ha en förklaring )

Extremt bra kvalitet, robust och håller hur länge som helst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Finns inte Ducky Premier i tenkeyless-utförande? Hur tänkte dom där?

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Konsolgrävare

Har också tänkt att skaffa Ducky Premier. men har ingen aning om vilken Brytare. Har hört att många rekommenderar Red.
men också många som snackar om brown.

Kommer använda mitt tangentbord för mest spelande! (fps, mmo, moba, Hack and slash och Strategi spel)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Har också tänkt att skaffa Ducky Premier. men har ingen aning om vilken Brytare. Har hört att många rekommenderar Red.
men också många som snackar om brown.

Kommer använda mitt tangentbord för mest spelande! (fps, mmo, moba, Hack and slash och Strategi spel)

Det är en smaksak, jag gillade röda

Permalänk

Qpad MK-85! Helt underbart!

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!

Permalänk
Medlem

Har själv corsair vengeance k70 (1 år nu) och är otroligt nöjd. Bästa tangentbordet jag någonsin haft

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ducky alla dagar året runt inget annat.

Finns inget som är närheten av Ducky utom Filco och WASD.
http://www.inet.se/sok/Ducky?sort=rank

Hur många Ducky som helst hos Inet. Betyder färgerna någon skillnad på dem, slaglängd etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundvis:

Hur många Ducky som helst hos Inet. Betyder färgerna någon skillnad på dem, slaglängd etc?

Färgen som står efter MX är färgen (modellen) på brytaren. Huttala har gjort en jättebra guide som är högst upp här i Kringutrustningsdelen av forumet där du kan läsa om hur de skiljer sig åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Har också tänkt att skaffa Ducky Premier. men har ingen aning om vilken Brytare. Har hört att många rekommenderar Red.
men också många som snackar om brown.

Kommer använda mitt tangentbord för mest spelande! (fps, mmo, moba, Hack and slash och Strategi spel)

Rekommenderar att du åker och testar olika brytare någonstans, MediaMarkt brukar ha en del framställt. Röda anses ju som ganska standard för gaming. Lätta att trycka ner, inget klick/bump där trycket registreras utan helt linjära så du kan trycka mycket och snabbt utan att du måste vänta på att ett klick eller bump "återställs". Fungerar bra att skriva på också. Rekommenderar att du kollar in Huttalas guide högst upp i denna delen av forumet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Rekommenderar att du åker och testar olika brytare någonstans, MediaMarkt brukar ha en del framställt. Röda anses ju som ganska standard för gaming. Lätta att trycka ner, inget klick/bump där trycket registreras utan helt linjära så du kan trycka mycket och snabbt utan att du måste vänta på att ett klick eller bump "återställs". Fungerar bra att skriva på också. Rekommenderar att du kollar in Huttalas guide högst upp i denna delen av forumet!

Mycket bra guide, tack för tipset!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Rekommenderar att du åker och testar olika brytare någonstans, MediaMarkt brukar ha en del framställt. Röda anses ju som ganska standard för gaming. Lätta att trycka ner, inget klick/bump där trycket registreras utan helt linjära så du kan trycka mycket och snabbt utan att du måste vänta på att ett klick eller bump "återställs". Fungerar bra att skriva på också. Rekommenderar att du kollar in Huttalas guide högst upp i denna delen av forumet!

har redan kollat in den guiden. Riktigt trevlig! Blir en Ducky Premier Mx red

Ska man skaffa en Wrist Rest? Sett många här på swec som kör med det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

har redan kollat in den guiden. Riktigt trevlig! Blir en Ducky Premier Mx red

Ska man skaffa en Wrist Rest? Sett många här på swec som kör med det!

Skickades från m.sweclockers.com

Testa utan och kör om du känner att det hade varit bekvämare med stöd för handlederna

Permalänk

Slår ett slag för FUNC KB-460 !

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Ducky shine 4 lär släppas i sommar eller höst. Ser ut som uppstoppad hästavföring med två traktordäck.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012