Define R4 sidoplåt ska ritas/lackas - vilka material?

Permalänk
Medlem

Define R4 sidoplåt ska ritas/lackas - vilka material?

Ska nu kommande veckorna köpa ny dator (min tråd på köpråds forumdelen) och valde att ta ett Fractal Design Define R4 (vitt med fönster).

Tanken med det var att ha min polare som är bra på att rita göra något med det, så undrar helt enkelt vilka material fönstret och metallen är på sidan är?
För att kunna veta vilken typ av penna han ska kunna använda för att det ska fästa så bra som möjligt.

Permalänk
Medlem

Stål och akryl

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Utgör det någon skillnad när stålet är lackat?

Är det någon som kanske vet just vad för typ av färg/pennor som fastnar bäst på dessa material?

Edit: Kommer ev. fixa vinyl och fästa designen på chassit istället

Permalänk
Medlem

Tjabba! Kolla mitt album, om du vill se hur man annars kan göra istället för att rita direkt på. Men om det är så att du är helt hundra på att rita istället för airbrush, så kör bara. Så länge du klarlackar efteråt så borde det flesta fästa ordentligt.

Mvh Wictor

Permalänk
Medlem

Blir svårt när han inte har någon airbrush

Så blir troligare vinyl