Jag har enorma problem med Misco.
Hej!
Den 15:e Juni beställde jag komponenter till en dator hos Misco.se. Den 17:e Juni fick jag en dator av en bekant så jag ringde till Misco och annullerade min beställning. Personen jag pratade med via kundtjänst lovade att annullera min order. Jag skulle få tillbaka mina pengar inom 3-5 bankdagar.
Det kom inga pengar och jag skickade detta mail:
Hej!
Den 15:e Juni i år beställde jag en del delar av er, ordernummer ********. Jag fick kort därefter en dator av en bekant och annullerade ordern hos er.
Jag gjorde detta via telefon.
Jag fick veta att jag skulle få tillbaka pengarna inom 3-4 bankdagar.
Det har nu gått 5 bankdagar, och jag undrar såklart varför inga pengar har kommit.
Varför har jag inte fått någon bekräftelse på att ordern är annullerad? På er hemsida står det att min order fortfarande är pågående. Innebär detta att ni inte har annullerat den?
Mvh
Jag fick aldrig något svar på detta mail.
Den 25:e Juni hade det ännu inte kommit några pengar. Jag kontaktade då Misco och frågade vad som hände. Förutom detta mail:
Hej
Tyvärr har jag enorma problem med er, Misco, angående en order jag la hos er den 15:e Juni. Redan två dagar senare, 17:e, ringde jag till kundtjänst och bad om att annullera ordern. Killen jag pratade med skulle ordna detta omgående och mina pengar skulle jag få insatt på mitt konto efter 3-4 bankdagar. Nu väntade jag till den 25:e Juni men inga pengar kom. Jag gick in på er hemsida och kollade mina ordrar. Där stod det att den höll på att packas och jag ringde på en gång till er och frågade vad som hände. Personen jag pratade.med sa att han såg att jag hade annullerat ordern och att han skulle prata med sin chef. Under.kvällen skulle jag få ett bekräftelsemail på att.ordern var annullerad. Det kom inget mail.
Imorse kollade jag återigen på Misco.se och där stod det att min order var skickad!?
Jag har varit i kontakt med er flera gånger via mail och telefon under 12 dagar, men ändå skickar ni ordern. Varför då? Jag skulle vilja få svar på det här.
Det har gått två veckor och jag har varken pengarna eller delarna.
Mvh
Henrik Östling
Så ringde jag och pratade med samma person som tidigare och han försäkrade att han hade annullerat min order, men att den av någon anledning hade packats ändå. Han skulle under eftermiddagen prata med sin chef och maila en bekräftelse på att jag hade annullerat ordern.
Det kom inget mail.
Dagen efter ringde jag igen smått upprörd då jag hade fått ett trevligt mail om att mina varor var skickade. Jag skrev då ett uppmanade mail till kundtjänst samt ringde. Samma kille igen. Han var nu väldigt förvånad och sa att jag fick lov att strunta i varorna som kom till mitt postombud och att de skulle skickas tillbaka till Misco. Jag påpekade då att jag skulle få betala en straffavgift på 250:- ( Det står i deras köpvillkor) Killen försäkrade varmt att jag absolut inte skulle behöva betala något alls och att han omedelbart skulle skicka ett bekräftelsemail på min annullering.
Det kom inget mail.
Nu känner jag mig ganska hopplös. Det står tydligt i Miscos köpvillkor att man ska ha fått ett mail som bekräftar annulleringen annars är den ogiltig.
Så Sweclockers, vad ska jag göra nu? Jag är bara 17 år och är inte så hemma på det här med konsumenträtt, men borde jag inte kunna hämta ut varorna och nyttja distansköplagen?
Har jag gjort något fel? Isåfall vad
Är jag helt enkelt körd och sitter med delar jag aldrig kommer använda?
Mvh
Ain0k
Edit:
Numret jag har ringt till hela tiden är 020 78 78 78 och mailen har skickats till kundservice@misco.se
Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM