Steam når 8 miljoner användare – samtidigt

Permalänk
Medlem

Steam är så mycket bättre än Origin!!!!

För mig vart det, Batman Arkham Origins, Goat Simulator, Next Car Game samt Skyrim: med alla expansioner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Fortfarande förvånad över att Steam inte har ökad kapaciteten på sina servers. Fy faan vad segt det är med många inne samtidigt.

Oj oj du kör inte diablo hör jag.Blizzards battlenet har till skillnad mot steam slängt ut mig från diablo 3 2 dagar i rad nu vilket inte är acceptabelt alls.Med tanke på att blizzard har haft över ett decennium på sig att bygga ut sin wow serverpark så undrar man hur svårt det är att underhålla diabloservrarna som bara kan utgöra en liten del tycker man:-(Steam däremot har bara varit nere några enstaka gånger för mig sen starten för mer än 10 år sen,det är bra underhåll tycker iafall jag

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Dark Souls prepare to die edition, The Forest och Worms Revolution för 25€ totalt är inte helt fel faktiskt. Brukar vara tråkig och bara köpa spel som jag faktiskt kommer att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Fett!! Älskar Steam <3

Ironiskt nog så lät det annorlunda från många för ca 10+ år sedan, många vägrade och hatade Steam, varför förstod jag aldrig dock.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacNCheese:

Dark Souls prepare to die edition, The Forest och Worms Revolution för 25€ totalt är inte helt fel faktiskt. Brukar vara tråkig och bara köpa spel som jag faktiskt kommer att spela.

jag har var så förut men jag har börjat Horda spel....

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Var ju tvungen att ta "ja" för jg köpte ju faktiskt för 60kr. ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Oj oj du kör inte diablo hör jag.Blizzards battlenet har till skillnad mot steam slängt ut mig från diablo 3 2 dagar i rad nu vilket inte är acceptabelt alls.Med tanke på att blizzard har haft över ett decennium på sig att bygga ut sin wow serverpark så undrar man hur svårt det är att underhålla diabloservrarna som bara kan utgöra en liten del tycker man:-(Steam däremot har bara varit nere några enstaka gånger för mig sen starten för mer än 10 år sen,det är bra underhåll tycker iafall jag

Har inte blivit utslängd från något blizzard spel sedan d3 släppet vad jag minns, steam däremot är fan i mig hela tiden åt helvete. Iaf för oss som spelar GO/Dota2.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ironiskt nog så lät det annorlunda från många för ca 10+ år sedan, många vägrade och hatade Steam, varför förstod jag aldrig dock.

Hatade det förut eftersom att datorn blev så seg när steam stod igång.

Hade helt glömt bort det faktigst

Det var väl nån gång i 2004, hade inte den bästa datorn.

Permalänk
Medlem

Köpte payday 2 på rean för 5 euro, "gratis" efter att jag tjänat ihop över 5 euro genom att sälja alla mina items

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Äsch. Missade rean med nån timma. Var lite sugen på Tomb Raider och assassins creed

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Många (eller flera i alla fall) av spelen finns billigare på andra ställen än vad det var på rean, så jag måste säga att det är lite dåligt faktiskt. Tycker också att det fanns ganska få intressanta spel den här gången. Men men, det kommer en ny rea i vinter.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den traditionsenliga sommarrean får en och annan att logga in på speltjänsten Steam. Nu slås ett nytt rekord med hela åtta miljoner samtidiga användare.

Läs artikeln

FAAST!! jag har inte spelat ett STEM spel på länge, säkert 2 månader, men min STEAM Client är alltid online. räknas jag då in bland dessa 8 miljoner "samtidiga spelare" ???

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ironiskt nog så lät det annorlunda från många för ca 10+ år sedan, många vägrade och hatade Steam, varför förstod jag aldrig dock.

Gjorde så att datorn gick segare.
Blev ett helvete att spela cs under en lång tid.
Fyllde knappt någon funktion de första åren, skapade bara problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Redaktör'n !!

Österrike har över 8.5 miljoner invånare. Mycket viktigt.

Tschüss.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag spelade inte spel under en lång tid, då spelen kostade runt femhundringen, köpte inte ett spel på tio år, nu, när jag närmar mig fem..(host!) ..tio så har jag en lång lista spel i steam. Jag kan dock tycka att kvalitén på många steamspel är tämligen lågt över lag... men å andra sidan, det är ju priserna med Men kom igen nu Valve... HL3!

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av celoz:

Har inte blivit utslängd från något blizzard spel sedan d3 släppet vad jag minns, steam däremot är fan i mig hela tiden åt helvete. Iaf för oss som spelar GO/Dota2.

Nu får du skärpa dig om du kör trådlöst så har du ingen talan,men om du inte gör det så antar jag att du har ganska sopig hårdvara då vet jag att steam kan tjura lite om man har för slöa grejer.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Oj oj du kör inte diablo hör jag.Blizzards battlenet har till skillnad mot steam slängt ut mig från diablo 3 2 dagar i rad nu vilket inte är acceptabelt alls.Med tanke på att blizzard har haft över ett decennium på sig att bygga ut sin wow serverpark så undrar man hur svårt det är att underhålla diabloservrarna som bara kan utgöra en liten del tycker man:-(Steam däremot har bara varit nere några enstaka gånger för mig sen starten för mer än 10 år sen,det är bra underhåll tycker iafall jag

Hehe nä jag kör inte diablo, men jag vet vad du menar med blizzards servrar då jag spelade WoW ett bra tag. Urk där med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Hehe nä jag kör inte diablo, men jag vet vad du menar med blizzards servrar då jag spelade WoW ett bra tag. Urk där med

Ok det visste jag inte,jag har aldrig rört wow:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Gjorde så att datorn gick segare.
Blev ett helvete att spela cs under en lång tid.
Fyllde knappt någon funktion de första åren, skapade bara problem.

Hatet satt i länge hos folk, många vägrade installera Steam. Personligen kommer jag inte ihåg att jag hade några större problem, det jag kommer ihåg var att jag tyckte mångas kritik/gnäll var överdriven.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Hatet satt i länge hos folk, många vägrade installera Steam. Personligen kommer jag inte ihåg att jag hade några större problem, det jag kommer ihåg var att jag tyckte mångas kritik/gnäll var överdriven.

Sant dom flesta som gnällde i början hade nog för dålig anslutning eller hårdvara.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Blev allt ett par spel. T.ex goat simulator 😂

Hahaha! VAd fan??

Permalänk
Medlem

Ser att folk klagar på blizz, origins o var emot Steam förr. Jag måste vara världens mest lyckosamma gamer för jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med uPlay, Origins, Steam, Arc eller Blizzard o.O

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pnorberg:

Ironiskt nog så lät det annorlunda från många för ca 10+ år sedan, många vägrade och hatade Steam, varför förstod jag aldrig dock.

Runt 2009 började många gilla Steam. Innan dess var den ju minst sagt en mindre omtyckt klient och ytterliggare bloatware/dryg DRM-klient bland alla andra man måste installera för ett fåtal spel. Sedan 2009 har fler och fler spel bakat in Steams DRM där vi idag är vid en punkt där nästan alla spel är låsta till Steam. Införandet av achievements och att man sakta började arbeta på att göra Steam-klienten användbar har nog gjort mycket för att få den mer omtyckt idag.

Det trista är att man ofta inte har något legalt alternativ om man inte vill använda Steam. En del spel finns DRM-fritt på GOG men annars är man rätt låst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ironiskt nog så lät det annorlunda från många för ca 10+ år sedan, många vägrade och hatade Steam, varför förstod jag aldrig dock.

Antagligen pga inbakat DRM i kombination med att företeelsen var nytt och bl.a. undertecknad kände sig allt annat än bekväm med att inte ha någon fysisk kopia av det jag betalat riktiga pengar för. Det i kombination med betalningsmöjligheterna (för tio år sedan kändes det mer eller mindre alltid riskfyllt att ange sin kreditkortsinformation på nätet, idag har man gjort det så många gånger att det känns ok)..

Permalänk
Medlem

Plånboken var inte direkt lidande av att mitt internet inte hann bli inkopplat till sommarrean Fan då kanske man har råd med käk denna månaden!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Runt 2009 började många gilla Steam. Innan dess var den ju minst sagt en mindre omtyckt klient och ytterliggare bloatware/dryg DRM-klient bland alla andra man måste installera för ett fåtal spel. Sedan 2009 har fler och fler spel bakat in Steams DRM där vi idag är vid en punkt där nästan alla spel är låsta till Steam. Införandet av achievements och att man sakta började arbeta på att göra Steam-klienten användbar har nog gjort mycket för att få den mer omtyckt idag.

Det trista är att man ofta inte har något legalt alternativ om man inte vill använda Steam. En del spel finns DRM-fritt på GOG men annars är man rätt låst.

Sedan fungerade Steam-klienten även väldigt dåligt i början (läs de första 3-4(?) åren).
Det var instabilitets problem, klienten krashade.
Kapacitets problem, problem att ansluta och uppdatera.
Bara för att en uppdatering låg i kön för alla polare var det inte säkert att man själv fick ta del av den trots flera omstarter av klienten.
När man väl (efter många om och men) tankat ner uppdateringen och den var installerad så kändes det som ett lotteri om spelet var helt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Runt 2009 började många gilla Steam. Innan dess var den ju minst sagt en mindre omtyckt klient och ytterliggare bloatware/dryg DRM-klient bland alla andra man måste installera för ett fåtal spel. Sedan 2009 har fler och fler spel bakat in Steams DRM där vi idag är vid en punkt där nästan alla spel är låsta till Steam. Införandet av achievements och att man sakta började arbeta på att göra Steam-klienten användbar har nog gjort mycket för att få den mer omtyckt idag.

Det trista är att man ofta inte har något legalt alternativ om man inte vill använda Steam. En del spel finns DRM-fritt på GOG men annars är man rätt låst.

Håller med. Det är väldigt konstigt att både konsumenter och utvecklare så gärna bidrar till Steams snara monopol; man borde inse att det kommer slå tillbaka. Dessutom är Steam halvskumma i sina avtalsvillkor, och vem vet vad som händer med ens spel om Steam går omkull.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Skrivet av HoChi:

Håller med. Det är väldigt konstigt att både konsumenter och utvecklare så gärna bidrar till Steams snara monopol; man borde inse att det kommer slå tillbaka. Dessutom är Steam halvskumma i sina avtalsvillkor, och vem vet vad som händer med ens spel om Steam går omkull.

Fast med tanke på deras monopol så lär dom nog inte gå omkull på ett bra tag..
Men ja, tanken har slagit mig också. Tänk om 20år tex, och ett annat företag lyckas ta över och stjälper steam. Vad kommer då hända med ens (antagligen om jag känner mig själv rätt) 300+ spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas det tar fart med digitala spel på konsolsidan. Sjukt drygt att behöva fippla med skivor 2014. Extra värdelöst blir det då jag använder ps3an för att kolla bluray. Blir ett djäkla swappande mellan diverse spel och filmer

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Sedan fungerade Steam-klienten även väldigt dåligt i början (läs de första 3-4(?) åren).
Det var instabilitets problem, klienten krashade.
Kapacitets problem, problem att ansluta och uppdatera.
Bara för att en uppdatering låg i kön för alla polare var det inte säkert att man själv fick ta del av den trots flera omstarter av klienten.
När man väl (efter många om och men) tankat ner uppdateringen och den var installerad så kändes det som ett lotteri om spelet var helt eller inte.

Jo, det var verkligen ingen smidig klient. Mycket har blivit bättre men samtidigt tycker jag fortfarande att klienten blir dryg när man har flera hundra spel att hantera. Att man tillslut tillåter inloggning på samma konto på mer än en dator samtidigt var riktigt trevlig, dock kom den typ tio år för sent.

Skrivet av HoChi:

Håller med. Det är väldigt konstigt att både konsumenter och utvecklare så gärna bidrar till Steams snara monopol; man borde inse att det kommer slå tillbaka. Dessutom är Steam halvskumma i sina avtalsvillkor, och vem vet vad som händer med ens spel om Steam går omkull.

Exakt. Man får nog tyvärr räkna med att man förmodligen förlorar de flesta spel om inte alla spel. Att Valve skulle plocka bort DRM'et det sista de gör har jag väldigt svårt att tro på.

Avtalet är inte direkt den bästa i branschen, även om det var ett bra tag sedan jag (försökte) läsa den senast. Deras kundtjänst är inte speciellt bra, GOG och till och med EA ligger en bra bit före. Dessa har dessutom möjligheten att ångra köp om spelet inte uppfyller förväntningarna/fungerar. GOG är dessutom DRM-fri så där slipper man DRM-problematiken helt.

Något man borde oroa sig för hos Valve är nog den dagen de börjar granskas gällande det monopol de fått. Jag är lite förvånad över att detta inte hänt redan.

Skrivet av VeryMadMeatball:

Fast med tanke på deras monopol så lär dom nog inte gå omkull på ett bra tag..
Men ja, tanken har slagit mig också. Tänk om 20år tex, och ett annat företag lyckas ta över och stjälper steam. Vad kommer då hända med ens (antagligen om jag känner mig själv rätt) 300+ spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Förhoppningsvis kan någon annan köpa upp resterna och återlansera tjänsten men frågan är fortfarande om vi har kvar våra spelbibliotek. Jag tvivlar tyvärr på detta. Personligen brukar jag försöka köpa spel som även dyker upp på GOG där pga DRM-fritt. Då vet jag att även om GOG rasar ihop så kan jag fortfarande spela mina spel så länge jag har filerna kvar.

Skrivet av holmberg:

Hoppas det tar fart med digitala spel på konsolsidan. Sjukt drygt att behöva fippla med skivor 2014. Extra värdelöst blir det då jag använder ps3an för att kolla bluray. Blir ett djäkla swappande mellan diverse spel och filmer

Fast med Sony så löser väl PSN+ de flesta sådanna problem? Visst, man måste fortsätta betala för att ha tillgång till spelen men med en årskostnad på knappt 500kr eller så är det ju inga större summor, även om man bara intresserar sig för några enstaka spel under åren. Rabatten man får är i mitt tycke så låg att den kvittar å andra sidan.