Överföra röstmemon från iPhone till dator

Permalänk
Medlem

Överföra röstmemon från iPhone till dator

Hej,

Jag har Googlat på hur man överför sina inspelade röstmemon från iPhone till datorn och hittat följande steg:

1. Plugga in iPhonen i datorn
2. Öppna iTunes och välj iPhonen på vänster sida.
3. Klicka på "Musik"-fliken längst upp
4. Välj "Inkludera röstmemon"

Problemet är bara att jag inte har rutan "Synkronisera musik" är inte ikryssad under fliken "Musik". Och om jag markerar den så varnar iTunes mig och säger:

"Är du säker på att du vill ta bort befintlig, musik, filmer, TV-program böcker och signaler från denna iPhone och synkronisera med iTunes bibliotek?" Och det vill jag verkligen inte, jag vill inte radera något från min iPhone utan jag vill alltså föra över röstmemon från iPhonen till datorn.

PS: Jag har prövat att skicka röstmemon via Email men filen är för stor.

Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

när du klickar på musik, finns inte dina röstmemon i listan?

Permalänk
Medlem

Du kan bara synka med en dator. Synka med den dator du använde första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

när du klickar på musik, finns inte dina röstmemon i listan?

Inte de nya. Och det är just det som är problemet. De nya är gråmarkerade och vill jag nu synka så att dom också överförs till Musik så står det att allt kommer att raderas från iPhonen.

Skrivet av ozo64:

Du kan bara synka med en dator. Synka med den dator du använde första gången.

Det här är den enda datorn som min iPhone någonsin synkat med. Förstår inte hur detta kan påverka?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Det här är den enda datorn som min iPhone någonsin synkat med. Förstår inte hur detta kan påverka?

Kontrollera i så fall att det är samma musik-/video-/bok-bibliotek på telefonen som i iTunes. Om det är samma så gör det inget att saker tas bort eftersom de kommer att läggas till igen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kontrollera i så fall att det är samma musik-/video-/bok-bibliotek på telefonen som i iTunes. Om det är samma så gör det inget att saker tas bort eftersom de kommer att läggas till igen.

Jo, musiken förstår jag att den kommer att läggas till igen från datorn (iTunes) till iPhonen. MEN de röstmemon på telefonen finns ju såklart inte på datorn så de kan omöjligt läggas till från datorn till telefonen igen om de raderas från telefonen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jo, musiken förstår jag att den kommer att läggas till igen från datorn (iTunes) till iPhonen. MEN de röstmemon på telefonen finns ju såklart inte på datorn så de kan omöjligt läggas till från datorn till telefonen igen om de raderas från telefonen.

Ok, det är så det ligger till. Men raderas de verkligen om man gör så? Det låter väldigt konstigt. Inte för att vara "sådan" men har du googlat på om någon har haft samma problem och kanske löst det?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, det är så det ligger till. Men raderas de verkligen om man gör så? Det låter väldigt konstigt. Inte för att vara "sådan" men har du googlat på om någon har haft samma problem och kanske löst det?

Jag hade svårt att googla på just detta problem. Jag har dock googlat på hur man överför sina röstmemon och det tycks inte vara något annat sätt än det jag skrev i inlägg 1.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jag hade svårt att googla på just detta problem. Jag har dock googlat på hur man överför sina röstmemon och det tycks inte vara något annat sätt än det jag skrev i inlägg 1.

Ja jag förstår att du har googlat på hur man gör, för det skrev du ju i första inlägget. Jag undrade om du googlat på om någon har just samma problem med att föra över röstmemon. Steg för steg hur man gör hjälper ju inte i detta fallet för något funkar inte som det ska. Ursäkta om jag var otydlig.

Jag ville inte idiotförklara dig, jag ville bara kolla om du hade tänkt på det. Ibland tänker man inte på vad som man borde leta efter bara för att man är frustrerad, jag har haft det så tidigare. Så jag menade inget illa, ville bara ge förslag på vad man kan göra. Om du redan googlat på det så bara bortse från mitt inlägg.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag lyckades lösa det utan Itunes. Jag hade samma problem, jag ville få över ett par röstmemon från Iphone till dator (Mac) men Itunes sa att den skulle ta bort mobilens filer om jag synkroniserade. Jag har en ny dator, alltså en annan än den som jag ursprungligen synkade min iPhone med. Ljudfilerna var dessutom för stora för att maila.

Jag löste problemet genom att använda AirDrop på mobilen och datorn. Om ni markerar ljudfilen och sen trycker på alternativknappen (symbolen som är en fyrkant och har en pil som pekar uppåt) så bör alternativet "AirDrop" dyka upp. Tryck på AirDrop symbolen så den startas (Wifi och Bluetooth aktiveras). Aktivera sedan Bluetooth på datorn. Då dök min dator upp som ett AirDrop alternativ på min mobil och när jag jag då tryckte på det alternativet (på Iphonen) så skickades filen över till min dator och lade sig i mappen "Hämtade filer".

Jag har som sagt en Mac-dator så jag vet tyvärr inte hur/om det fungerar på andra datorer. Iphonen är en 5s (version 9), datorn en Macbook (OS X El Capitan).

Med vänlig hälsning,