Permalänk
Medlem

Den här musen, Bra ide?

Jag behöver en ny mus men jag vill inte spendera så jätte mycket. Fick syn på den här http://www.ebay.com/itm/New-Precision-2400DPI-Optical-Ergonomic-Wired-USB-Gaming-Mouse-Mice-Omron-Switch-/201117785478?pt=Mice&hash=item2ed38ddd86 och undrar om ni tycker det vore en bra ide att köpa den. Den verkar rätt nice och de som säljer den verkar legit men man kan ju aldrig va för säker. Det finns inga reviews för den dock eftersom ingen vet vilka etekcity är. Borde jag köpa den?

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen aldrig köpt den, min erfarenhet säger att det är bättre att lägga lite mer pengar än att köpa ngt osäkert som man sen ångrar och ändå får lägga ut mer pengar än om man struntat i dealen från början.

Permalänk
Medlem

Säger som föregående talare NEJ !
Har själv råkat köpa en billig mus och det var första och sista gången.

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Tror du kommer bli väldigt missnöjd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar man mycket så kan man inte snåla med mus. Jag kan till och med få ont i fingrarna av allt klickande på sämre möss, utöver att de är obekväma och har kass precision.
Dock finns det billiga, enkla kvalitetsmöss med bra knappar.

Musen du länkade till är bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att lägga ut en summa på minst 300 :-. Mycket spelande kräver kvalité och sen såklart hur du använder den, du kanske klickar hårt, scrollar mycket m.m. Gå heller inte efter utseendet. Utseendet lurar många köpare till dåliga köp.

Det var som dom sa med. Köper du från ebay och sedan är missnöjd och musen helt enkelt är dålig så kanske frakten tillbaka är dyrare än musen själv. Undvik köpa elektronik från Ebay i prisklasserna under 1000 då frakten blir så mycket % av priset ifall du vill skicka tillbaka produkten.

(nu sa jag elektronik då det har en tendens att lätt strula men det finns såklart andra saker med)

Permalänk
Medlem

Håller med de andra. Du får en Kinzu under 300kr nu:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1025995

Inget dumt köp

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Mitt svar är som alla andras. Köp inte.

Du kommer spendera flera månader/år med den. Köp ett bättre märke, kolla review på möss.
Har du ont om pengar så kolla på tradera och blocket. Efter kända möss som du kan få för en billig peng.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Instämmer i övrigas input - köp inte. Bättre då att kolla på Blocket, här i forumet eller Tradera efter en schysst begagnad mus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foolwolf:

Instämmer i övrigas input - köp inte. Bättre då att kolla på Blocket, här i forumet eller Tradera efter en schysst begagnad mus.

Skulle inte reka begagnade möss såvida de inte var nya. Man vet aldrig hur de använt dem. Tangentbord är dock inte lika känsliga.