Permalänk
Medlem

Varning för tele.säljare

Hej,

Såhär i sommartider så ökar antalet telefonförsäljare och jag blir uppringd 1-2 ggr./dag nu på jobbet.
Vill varna starkt för ett företag som heter MCS (millenium computer service) De har ringt flertalet gånger och säger att de vill tacka för en marknadsundersökning och ge biobiljett etc. De är så pass inkompetenta att de ringt 2 ggr. samma dag. Säg bara nej och säg inget jakande till svars över telefon.

Om någon har något mer företag att varna för så skriv in det här. Tänkte vi kunde samla en lista med jobba skojare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

www.missatsamtal.se
www.vemringde.se
www.telefonnr.se
Plus ett tiotal andra liknande sidor har betydligt mer nummer sparade i sina databaser än vad vi kan samla ihop i en tråd här på swec under lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång tid.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

www.missatsamtal.se
www.vemringde.se
www.telefonnr.se
Plus ett tiotal andra liknande sidor har betydligt mer nummer sparade i sina databaser än vad vi kan samla ihop i en tråd här på swec under lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång tid.

Bra, men tänkte mer på företagsnamnen. Nummer säger en del, men inte allt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gör som mig och säg att de ringer upp dig igen så går de med i ett muntligt avtal där varje samtal till dig kommer kosta dem 10 000kr. Glöm inte spela in de heller , har funkat för mig hittills mot försäljare

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det är ofta uppenbart när sådana skojare ringer, de vill på något sätt få dig att säga ditt namn och ett "ja".

Därför har jag gjort det lite av en sport att inte säga ja eller någon sorts jakande svar. Och att inte säga mitt namn och bara ge tvetydiga svar.

De brukar ge upp efter 2-3 minuter.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Det finns appar (exempelvis VemRingde till Android) som kollar upp numret i diverse databaser med telefonförsäljare när någon ringer. Så kan man bara ignorera skiten.

Permalänk
Medlem

Det var en riktig fuling som ringde mig för några dagar sedan också:
"Jaa, hej det här var X från RingRIngBaraJagFickTjänaEnSlant-bolaget (de hette inte så, men ni fattar vinken). Jag ringer för att du deltagit i en tävling på sociala medier, där man kan vinna en resa till [någon-tropisk-party-ö], det ringer en klocka, vaaaa?
- Nej.
"Nähä, aja, det är ju lätt att man gör såna där tävlingar och sen glömmer bort det, eller hur?"
- Nej, de är det inte. Och om jag är inskriven i en sådan tävling så vill jag bli bortplockad från den omedelbart.
*säljaren lägger på luren*

Jävla idioter.

Vanligtvis brukar jag svara, sen lägga ifrån mig telefonen och se hur länge de orkar vänta kvar. Rekordet ligger på förbluffande 1min 16sek!

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det var en riktig fuling som ringde mig för några dagar sedan också:
"Jaa, hej det här var X från RingRIngBaraJagFickTjänaEnSlant-bolaget (de hette inte så, men ni fattar vinken). Jag ringer för att du deltagit i en tävling på sociala medier, där man kan vinna en resa till [någon-tropisk-party-ö], det ringer en klocka, vaaaa?
- Nej.
"Nähä, aja, det är ju lätt att man gör såna där tävlingar och sen glömmer bort det, eller hur?"
- Nej, de är det inte. Och om jag är inskriven i en sådan tävling så vill jag bli bortplockad från den omedelbart.
*säljaren lägger på luren*

Jävla idioter.

Vanligtvis brukar jag svara, sen lägga ifrån mig telefonen och se hur länge de orkar vänta kvar. Rekordet ligger på förbluffande 1min 16sek!

//Gorian

Haha klockrent, med att lägga ifrån sig telefonen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"