Hur återställer jag en låst XP dator? (HP Compaq6910p)

Permalänk
Medlem

Hur återställer jag en låst XP dator? (HP Compaq6910p)

tjena!

Hur fabriksåterställer jag min gamla XP laptop? Jag kan inte komma in i den på grund av att den är låst sedan länge sen. Det är ju svårt om jag inte ens kan logga in.

Jag har försökt hitta ett alternativ bland mina "boot" inställningar, men jag hittar inget.

Så, hur ska jag göra?

Är tacksam för svar!
//Pontus

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om det som är på kan du ju formatera och installera nytt.

Har du filer på datorn skulle du kunna koppla in hårddisken i en annan dator i värsta fall.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

tjena!

Hur fabriksåterställer jag min gamla XP laptop? Jag kan inte komma in i den på grund av att den är låst sedan länge sen. Det är ju svårt om jag inte ens kan logga in.

Jag har försökt hitta ett alternativ bland mina "boot" inställningar, men jag hittar inget.

Så, hur ska jag göra?

Är tacksam för svar!
//Pontus

Lås upp lösenordet: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Om du inte bryr dig om det som är på kan du ju formatera och installera nytt.

Har du filer på datorn skulle du kunna koppla in hårddisken i en annan dator i värsta fall.

Att formatera är precis vad jag vill göra, men hur fixar man det med en låst dator?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Att formatera är precis vad jag vill göra, men hur fixar man det med en låst dator?

Nej, det är inte formatera du vill göra. Du vill installera ett (nytt) operativsystem. Formatering är själva processen att skapa ett filsystem på en partition. När man installerar ett OS är det vanligt att man ompartitionerar disken eller formaterar befintliga partitioner. Det senare endast om man vet vad man håller på med.

1. Fixa ett installationsmedium
2. Boota från ditt installationsmedium
3. Radera partitionerna/partitionstabellen (eventuellt skapa nytt om du vet vad du håller på med)
4. Installera OS

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.