CDON har tagit två veckor på att fixa returlapp osv. Inte klart ännu...

Permalänk
Medlem

CDON har tagit två veckor på att fixa returlapp osv. Inte klart ännu...

Jag har ett par hörlurar som gått sönder, och det är andra paret(skitbra hörlurar i övrigt). Nu finns inte dessa hörlurar kvar att söka upp i deras sortiment, så jag gissar på att de måste beställa hem ett par nya(?) av philips(?).

Hela detta kalaset har tagit så j*vla lång tid så att jag tröttnat innerligt på hela skiten och de sista jag skrev till dem var:

Citat:

Det har nu gått två veckor och ingenting har hänt vilket är oacceptabelt. Detta drar ut på både mitt tålamod och min garantitid. Jag behöver ha hörlurarna snarast, blir jag tvungen att köpa nya så blir ni ersättningsskyldiga, så se till att få rätt på detta. Ni har till torsdag att fixa allt så jag kan skicka skiten till er.

Som ni ser så blev det ett "argt mail". Vad kan jag ta ut av detta, om något? Min garantitid rinner ju för f*n ut, även om det är några månader kvar.

Är sjukt lack på hur detta har sköts, kan jag inte bara kräva att de skickar ett annat par hörlurar jag väljer, för samma pris som de jag köpte från första början?

Edit: Detta är iprincip de ända svar jag fått sedan processen började:

Citat:

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet, jag har nu kontaktat vår leverantör och vi bör ha fått ett svar samt bifogat returinstruktioner innan helgen. Skulle du inte ha hört någonting på fredag, vänligen kontakta oss igen så löser vi det.

Återigen så är vi ledsna för dröjsmålet och hoppas på din förståelse.

Permalänk
Medlem

Skälig servicetid för hemelektronik anses vara två till tre veckor. Nu i semestertider är det dessutom inte det minsta orimligt att det landar vid den övre gränsen. Det går definitivt inte snabbare för att du skriver otrevliga meddelanden. Drar det ut på tiden ännu längre kan du exempelvis yrka att CDON skall häva köpet.

Slutligen, när man vill ha hjälp är det vettigt att bistå med såpass mycket relevant information att de som vill hjälpa faktiskt kan göra det. Exempelvis innebär det citerade stycket CDON skrivit ingenting för oss eftersom du inte daterat det och du har inte heller angivit när du faktiskt kontaktade CDON mer än det i sammanhanget väldigt luddiga "två veckor".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Skälig servicetid för hemelektronik anses vara två till tre veckor. Nu i semestertider är det dessutom inte det minsta orimligt att det landar vid den övre gränsen. Det går definitivt inte snabbare för att du skriver otrevliga meddelanden. Drar det ut på tiden ännu längre kan du exempelvis yrka att CDON skall häva köpet.

Slutligen, när man vill ha hjälp är det vettigt att bistå med såpass mycket relevant information att de som vill hjälpa faktiskt kan göra det. Exempelvis innebär det citerade stycket CDON skrivit ingenting för oss eftersom du inte daterat det och du har inte heller angivit när du faktiskt kontaktade CDON mer än det i sammanhanget väldigt luddiga "två veckor".

2014-06-17 18:39 Då ärendet skapades.

Senaste CDON svaret: 2014-07-01 14:20

Det jag skrev sist: 2014-07-01 16:33

Så vi är inne på början av tredje veckan nu.

Jag bidrog med all info jag kunde ge i början av denna "chat". Mitt ordernummet, produktens namn och artikelnummer från förr.

Permalänk
Medlem

Garantipunkten ska räknas från när du anmäler det, om jag inte tar fel, men ska självklart inte ta 2-3 veckor bara för att få en fraktsedel. 2-3 dar är mer rimligt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

RMA av ett grafikkort tog 3mån för mig hos CDON, slutatde med att dom hävde köpet(utan att fråga mig om det). Detta var dock ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Sist tog detta knappt en vecka att få fraktsedel/retursedel. Så detta här är ju under all kritik enligt mig.

Permalänk
Medlem

Med alla mina senaste CDON ordrar har jag fått med en returlapp i orignalpaketet?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Med alla mina senaste CDON ordrar har jag fått med en returlapp i orignalpaketet?

Det fick jag också. Men nu handlar detta om en retur 8 månader efter jag fick varan(och då garantin startade) samt att jag skickat tillbaka ett par trasiga redan.

Permalänk
Medlem

Får se hur det går för mig, mailade CDON tidigare idag ang. att mina Philips Fidelio S1 gått sönder för andra gången.
Gick snabbt första gången de gick sönder, har dock en polare som fick vänta länge då hans grafikkort gick sönder.

Känns som om CDON har lite för få personer på sin kundservice, vilket verkar göra så att den blir lidande när det blir lite för stor volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Får se hur det går för mig, mailade CDON tidigare idag ang. att mina Philips Fidelio S1 gått sönder för andra gången.
Gick snabbt första gången de gick sönder, har dock en polare som fick vänta länge då hans grafikkort gick sönder.

Känns som om CDON har lite för få personer på sin kundservice, vilket verkar göra så att den blir lidande när det blir lite för stor volym.

Exakt samma hörlurar och mina har också gått sönder 2ggr

Permalänk

Jag returnerade en Soundbar för ett tag sedan, tog 3 veckor innan de ens registerade returen och ca 6 veckor innan jag hade pengarna på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

2014-06-17 18:39 Då ärendet skapades.

Senaste CDON svaret: 2014-07-01 14:20

Det jag skrev sist: 2014-07-01 16:33

Så vi är inne på början av tredje veckan nu.

Jag bidrog med all info jag kunde ge i början av denna "chat". Mitt ordernummet, produktens namn och artikelnummer från förr.

Så svaret som du fick, där de säger att du skulle återkomma på Fredag fick du igår?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.