Ok inte telefon, men walkie talkie el liknande?

Permalänk

Ok inte telefon, men walkie talkie el liknande?

Jag och min sambo brukar sitta vid varsinn dator i varsitt rum, och jag kom på att det vore roligt att ha ett sätt att kommunicera som inte involverar att skrika eller resa sig. Först kollade jag efter lan-chattprogram men insåg sen att nått ännu mer nice vore ju någon form av walkie talkies, eller liknande. Grejen är att jag vill kunna ha strömförsörjningen från väggen snarare än från AAA-batterier.

Har kollat runt lite, men har haft svårt att hitta någon bra lösning. Vill helst ha nått hyffsat billigt, föredragsvis ~300 spänn.
Idéer?

MVH ilja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stringburka:

Jag och min sambo brukar sitta vid varsinn dator i varsitt rum, och jag kom på att det vore roligt att ha ett sätt att kommunicera som inte involverar att skrika eller resa sig. Först kollade jag efter lan-chattprogram men insåg sen att nått ännu mer nice vore ju någon form av walkie talkies, eller liknande. Grejen är att jag vill kunna ha strömförsörjningen från väggen snarare än från AAA-batterier.

Har kollat runt lite, men har haft svårt att hitta någon bra lösning. Vill helst ha nått hyffsat billigt, föredragsvis ~300 spänn.
Idéer?

MVH ilja

Skype?

Annars en sån där vanlig snabbtelefon som direktörer har till sina sekreterare på film

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte bästa ljudkvalitén, men med lite tur förstår ni varandra.

Jag skulle också föreslå något VoIP-program för detta (förutsatt att ni sitter vid varsin dator).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Ah grejen är att jag helst undviker datorprogram för ändamålet, eftersom en då måste pausa i vad en sysslar med i övrigt. Och skype eller liknande funkar dåligt eftersom meningen är lite att kunna kontakta varandra hela tiden utan att behöva ringa eller så.

Men tack ändå för tipsen :3

Permalänk
Medlem

Ladda ner ventrilo/teamspeak och kör med push to talk?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Inte bästa ljudkvalitén, men med lite tur förstår ni varandra.
http://blogg.loppi.se/sarianne/files/2013/07/IMG_9077.jpg

Jag skulle också föreslå något VoIP-program för detta (förutsatt att ni sitter vid varsin dator).

hahah detta gjorde min dag komplett... 10/10

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Ladda ner ventrilo/teamspeak och kör med push to talk?

Ersätt vent/TS med Mumble så tycker jag det verkar som en bra ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringburka:

Jag och min sambo brukar sitta vid varsinn dator i varsitt rum, och jag kom på att det vore roligt att ha ett sätt att kommunicera som inte involverar att skrika eller resa sig. Först kollade jag efter lan-chattprogram men insåg sen att nått ännu mer nice vore ju någon form av walkie talkies, eller liknande. Grejen är att jag vill kunna ha strömförsörjningen från väggen snarare än från AAA-batterier.

Har kollat runt lite, men har haft svårt att hitta någon bra lösning. Vill helst ha nått hyffsat billigt, föredragsvis ~300 spänn.
Idéer?

MVH ilja

Tjena du kan ju köpa en walkie talkie och sen löda/sätta fast sladdarna från transformatorn där batterierna ska vara.
Oftas är det ju 3 aaa batterier så det blir ju sammanlagt 4.5 volt så en sån här borde funka?
http://adapterexperten.se/ac-adapter-laddare/sok-ac-adapter-e...
Rätta mig ifall jag har fel för är inte helt hundra.....

Så detta borde funka:

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |