Ska jag lämna in min iphone?

Permalänk
Medlem

Ska jag lämna in min iphone?

Tjena har haft detta problem ett tag att när jag kommer till ungefär 60% i batteriet så hoppar den lite som den vill från te.x 60% till kanske 52 osv .

Har ingen aning om batteri tiden blivit sämre men tror nog inte det.

Jailbreakad iphone 5 ios 7.1.1

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hephox:

Tjena har haft detta problem ett tag att när jag kommer till ungefär 60% i batteriet så hoppar den lite som den vill från te.x 60% till kanske 52 osv .

Har ingen aning om batteri tiden blivit sämre men tror nog inte det.

Jailbreakad iphone 5 ios 7.1.1

Är jailbreak får samma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Inte jailbreak men min hoppar i procent enheter, tror det är relaterat till dåligt batteri i femmorna.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Är jailbreak får samma.

Skrivet av Emil.St:

Inte jailbreak men min hoppar i procent enheter, tror det är relaterat till dåligt batteri i femmorna.

Är det något man kanske borde lämna in? För nu när den hoppat från 60 % till 38% så har den stått på 38 % ett tag nu

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Hur är det med garantier om man jailbreakat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Hur är det med garantier om man jailbreakat?

Det är bara att återställa dock så tar det ju ungefär 4 veckor innan jag får tillbaka mobilen :/

Så vet inte om jag ska lämna in eller inte.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Avstängd

Batterier är generellt jättesvårt att få bytta på garanti. Förbrukningsvara.
Går det inte att byta batteri själv i din Iphone? Tror det är snabbaste och billigaste sättet. Annars stor risk att du får betala undersökningsavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Batterier är generellt jättesvårt att få bytta på garanti. Förbrukningsvara.
Går det inte att byta batteri själv i din Iphone? Tror det är snabbaste och billigaste sättet. Annars stor risk att du får betala undersökningsavgift.

Jasså går det inte på garanti?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Jasså går det inte på garanti?

Skulle inte tro förövrigt att det är din Jailbreak, jag har själv jailbreak (iOS 7.0.4) och min bästa vän hade en iphone 4, vilken hon inte hade jailbreak på men den hoppade hursomehelst när den kom ner under 50%, särskilt när det var kallt så kunde den gå från 50% till 5% och sen när vi kom in igen var den helt plötsligt på 70%..Känns som att det är något fel med iPhone.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Min 4S är inte jailbreakad men kan vid kyligare/blåsigare väder (inte minusgrader) få för sig att slå på sitt "köldskydd" och stängas av eller gå ner från 50%+ till 1% på ett ögonblick, för att sedan forfarande fungera med 1% i flera timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Min 4S är inte jailbreakad men kan vid kyligare/blåsigare väder (inte minusgrader) få för sig att slå på sitt "köldskydd" och stängas av eller gå ner från 50%+ till 1% på ett ögonblick, för att sedan forfarande fungera med 1% i flera timmar.

Skrivet av ItsLea:

Skulle inte tro förövrigt att det är din Jailbreak, jag har själv jailbreak (iOS 7.0.4) och min bästa vän hade en iphone 4, vilken hon inte hade jailbreak på men den hoppade hursomehelst när den kom ner under 50%, särskilt när det var kallt så kunde den gå från 50% till 5% och sen när vi kom in igen var den helt plötsligt på 70%..Känns som att det är något fel med iPhone.

Helt säker på att det ej är mitt jailbreak då det var såhär innan jag jailbreakade

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Helt säker på att det ej är mitt jailbreak då det var såhär innan jag jailbreakade

Håller med dig, jag skulle tro att det är ditt batteri som beter sig roligt.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Avstängd

Skit enkelt att byta batteri på Iphone 5
Nytt batteri

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Hade mer som syfte att säga att det inte behöver bero på jailbreak i mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Batterier är generellt jättesvårt att få bytta på garanti. Förbrukningsvara.
Går det inte att byta batteri själv i din Iphone? Tror det är snabbaste och billigaste sättet. Annars stor risk att du får betala undersökningsavgift.

Skitsnack!

Jag tog mig till Apple Store i Täby i våras och väntade en timme så hade jag ett nytt batteri på en ca 7 månader gammal iPhone 5. Utan tjaffs!

Det är ett välkänt problem att batteriet blir råkasst på iPhone 5 efter bara ett halvår. Mitt råd är att vända dig till en auktoriserad verkstad/servicepunkt och få hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skitsnack!

Jag tog mig till Apple Store i Täby i våras och väntade en timme så hade jag ett nytt batteri på en ca 7 månader gammal iPhone 5. Utan tjaffs!

Det är ett välkänt problem att batteriet blir råkasst på iPhone 5 efter bara ett halvår. Mitt råd är att vända dig till en auktoriserad verkstad/servicepunkt och få hjälp.

Skumt, jag har haft min iPhone5 sedan hösten 2012 ich jailbrekade nu i Mars 2014 och har aldrig haft problem med att batteriet betéer sig så.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skitsnack!

Jag tog mig till Apple Store i Täby i våras och väntade en timme så hade jag ett nytt batteri på en ca 7 månader gammal iPhone 5. Utan tjaffs!

Det är ett välkänt problem att batteriet blir råkasst på iPhone 5 efter bara ett halvår. Mitt råd är att vända dig till en auktoriserad verkstad/servicepunkt och få hjälp.

Jo det är ju bara det att norrköping inte har någon applestore så jag kan endast vända mig till media markt där jag köpte den, och media markt är otroligt sega, tar minst 4 veckor

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Skumt, jag har haft min iPhone5 sedan hösten 2012 ich jailbrekade nu i Mars 2014 och har aldrig haft problem med att batteriet betéer sig så.

Behöver ju fortfarande inte betyda att just DIN mobil blir kass, alla mobiler fungerar olika eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Jo det är ju bara det att norrköping inte har någon applestore så jag kan endast vända mig till media markt där jag köpte den, och media markt är otroligt sega, tar minst 4 veckor

Ni har inget t ex Digital Inn eller någon annan Apple-butik som utför service på plats? Ja annars kanske du får bita ihop då och lämna in den. Förutsatt att du vill ha felet åtgärdat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Behöver ju fortfarande inte betyda att just DIN mobil blir kass, alla mobiler fungerar olika eller hur?

Det nämnde jag inte heller, men påpekade att jag tyckte att det var skumt eftersom jag inte har upplevt några problem.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ni har inget t ex Digital Inn eller någon annan Apple-butik som utför service på plats? Ja annars kanske du får bita ihop då och lämna in den. Förutsatt att du vill ha felet åtgärdat.

Skulle görna vilja lämna in den , aja vi får se om jag hittar någon annan butik.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb