Permalänk

Headset som passar bra med Razer Blackwidow.

Hej!, jag har ett ganska långt tag haft problem med att hitta en bra mic, som inte tar upp bakgrundsljud och som inte tar upp såå mycket av mitt razer blackwidow. Har för tillfället en Blue Snowball men den tar upp väldigt mycket ljud på grund av att jag inte har någon bra plats att ha en arm ett exempel. Har inget direkt budget vill bara veta hur mycket man måste betala för ett headset med en mic som passar mina krav :). Skulle vart sjuukt schysst om ni skulle vilja hjälpa mig med detta.

-Eric

Permalänk

Med tanke på att du redan har razer peripheral skulle jag rekommendera razer kraken 7.1. Finns en funktion i razer synapse som ställer in mic sensitivity och gör det möjligt att tweak:a bort bakgrundsljud m.m. Har haft kraken 7.1 i ett halvår nu och jag är väldigt nöjd med ljudkvalitén och mic kvalitén. Dock är razer blackwidow keyboards extremt högljudda och är inte 100% säker på att headsetet inte kommer plocka upp ljudet från MX cherry blue brytare, men det är en väldigt bra kvalité på mic:en enligt mig iallafall som sagt.

Visa signatur

Case - 900D | CPU - 3570K @ 4.1Ghz | Mobo - ASUS P8Z68-V PRO | GPU - GTX780ti

PSU - Cooler Master 700W | SSD - 120GB Corsair GT | HDD - 1TB WD black

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheErixen:

Hej!, jag har ett ganska långt tag haft problem med att hitta en bra mic, som inte tar upp bakgrundsljud och som inte tar upp såå mycket av mitt razer blackwidow. Har för tillfället en Blue Snowball men den tar upp väldigt mycket ljud på grund av att jag inte har någon bra plats att ha en arm ett exempel. Har inget direkt budget vill bara veta hur mycket man måste betala för ett headset med en mic som passar mina krav :). Skulle vart sjuukt schysst om ni skulle vilja hjälpa mig med detta.

-Eric

Känns som att det är billigare med arm (+ popfilter) än vad det är med ett nytt headset? Det kommer dessutom ge dig mycket värre ljudkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheErixen:

Hej!, jag har ett ganska långt tag haft problem med att hitta en bra mic, som inte tar upp bakgrundsljud och som inte tar upp såå mycket av mitt razer blackwidow. Har för tillfället en Blue Snowball men den tar upp väldigt mycket ljud på grund av att jag inte har någon bra plats att ha en arm ett exempel. Har inget direkt budget vill bara veta hur mycket man måste betala för ett headset med en mic som passar mina krav :). Skulle vart sjuukt schysst om ni skulle vilja hjälpa mig med detta.

-Eric

Mitt headset tar inte upp något ljud från mitt tangentbord som också har blåa brytare så valfritt skönt headset och att leta upp rätt inställning på känslighet är nog det som gäller för dig.