UPSMi försändelse, leveranstid?

Permalänk
Medlem

UPSMi försändelse, leveranstid?

Tjenare,
Beställde ett par grejer på Amazon och Thinkgeek och valde standard shipping. Tog kontakt med säljaren och frågade vad för tjänst de använde och fick svar att det var UPSMi, och vad jag har hört så är detta UPS tjänst för vanligt brev.

Någon som vet hur lång tid det bör ta för mig att få min försändelse? Tror ni jag får den innan den tredje Augusti?

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerge:

Tjenare,
Beställde ett par grejer på Amazon och Thinkgeek och valde standard shipping. Tog kontakt med säljaren och frågade vad för tjänst de använde och fick svar att det var USPS Priority Mail Intl. N

Någon som vet hur lång tid det bör ta för mig att få min försändelse? Tror ni jag får den innan den tredje Augusti?

En månad har jag aldrig behövt vänta på grejer från USA, vilket bolag/fraktsätt jag än valt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

En månad har jag aldrig behövt vänta på grejer från USA, vilket bolag/fraktsätt jag än valt...

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdaterade tråden för jag råkade skriva fel courier, men har du någon erfarenhet med UPSMi? Jag har beställt mycket från Kina, men aldrig något från US.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk

Problemet är väl heller inte fraktbolaget just nu, utan hur pass bemannade tullen är, för det lär vara där det ligger längst tid så här i semestertider....

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Problemet är väl heller inte fraktbolaget just nu, utan hur pass bemannade tullen är, för det lär vara där det ligger längst tid så här i semestertider....

Njae, oftast kollar ju inte ens tullen alla försändelser och jag vet också att detta paketet kommer bli tullfritt enl. tullverkets regler.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem

Ups brukar vara rätt snabba..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Beställde själv lite saker från usa som skickades med UPS, paketet fastnade i tull cirka två dagar och hela frakttiden tog cirka 1 vecka. Så du behöver nog inte vänta allt för länge.

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Ups brukar vara rätt snabba..

Jo, men detta är inte vanliga UPS utan UPSMi som hanterar brev mm som levereras som vanligt med posten så jag tror det är lite skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem

UPSMi finns då inte i Sverige iaf, tror "vanliga" UPS kommer leverera ditt paket.

Alternativt om det går UPS---USPS---Svenska Posten----Du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

UPSMi finns då inte i Sverige iaf, tror "vanliga" UPS kommer leverera ditt paket.

Alternativt om det går UPS---USPS---Svenska Posten----Du

Jo, exakt. UPSMi är som vanlig post, alltså att Svenska Posten tar över när paketet väl når Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem

Att posten automatiskt tar över upsmi brev/paket stämmer inte alltid!
Jag bor i ett mindre samhälle 2,5mil utanför Örebro och UPS levererar i stort sett aldrig något hit det har hänt en gång att dom kom o knacka på men dom andra 8-10 gångerna så nope och då har ALLA utom ett paket varit av typen leverans till dörren.

Det har i dom flesta fallen då varit posten som tagit över (en gång var det schenker) och det funkade då som det brukar göra för posten/schenker (dock tog det runt en vecka varje gång för ups att lämna över dessa paket och det EFTER tullen hade tittat på dom) dvs paketen till posten närmsta utlämningsställe och avi hem (inge till dörren leveranser inte).

2 gånger (1 var vanligt ups leverans till dörren och det andra var upsmi) så har jag dock inte hört något ifrån varken ups/posten/heller nån annan transportör efter ganska lång tid (veckor efter paketet lämnat us) så har då ringt upp UPS och frågat.
Svaren jag fick dessa två gånger var att dom inte hade paket/brev som fyllde lastbilen till "mitt" område med minst 75% och därför hade det inte gått vidare.
Okey men varför har ni då inte lämnat över paketet till tex posten som ni gjort flera gånger tidigare (och även efter) får då svaret att det var för dyrt.
Frågade då hur ska jag få mitt redan betalda paket svaret var att jag fick hämta ut det på närmsta UPS utlämningställe (vilket för min del ligger i stockholm=ca 25mil en väg=totalt 50mil).
UPS vägrade göra något åt saken och det enda dom kunde göra var att låta paketet ligga kvar på utlämningstället tills tiden gick ut och det skickades tillbaks (om det inte blev en fylld lastbil till mitt område under tiden vill säga).

Allt som allt så skickades dessa två paket tillbaks till usa och sändarna som båda klagade på mig för att ej ha hämtat ut det men ändrade sig efter förklaring om hur långt jag hade behövt åka för att hämta skiten och tycket att ups var rena skiten i sverige då.
Och efter det har båda dessa sidor jag handlade ifrån lagt till vanliga usps som frakt alternativ visst det tar längre tid för paketen att komma till sverige med usps än med ups MEN man får ju paketen i alla fall.
Har även fått ett par till sidor att lägga till usps som alternativ efter jag kontaktat dom inför köp och talat om att jag ej vill ha med ups att göra och varför jag inte vill det.

Liknande har hänt för mig med fedex med enda skillnaden att närmsta utlämningsställe fanns i Västerås=12mil enkel resa.

Men så länge man bor i stockholm/göteborg och kanske malmö så är nog ups/fedex bra då dom faktiskt finns där.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det låter konstigt Grizzly, men trist för dig. Jag skickar till alla möjliga konstiga orter i Sverige och om det är en bit bort från centret så har de s.k. "remote area" som bara körs ut varannan dag. Att de skulle vänta till lastbilen är tillräckligt full låter lite för otroligt för att jag ska tro det.

Iofs ligger dessa företags fokus inte på privatpersoner.

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av usps first-class international mail och vet hur lång tid det tar ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

Att posten automatiskt tar över upsmi brev/paket stämmer inte alltid!
Jag bor i ett mindre samhälle 2,5mil utanför Örebro och UPS levererar i stort sett aldrig något hit det har hänt en gång att dom kom o knacka på men dom andra 8-10 gångerna så nope och då har ALLA utom ett paket varit av typen leverans till dörren.

Det har i dom flesta fallen då varit posten som tagit över (en gång var det schenker) och det funkade då som det brukar göra för posten/schenker (dock tog det runt en vecka varje gång för ups att lämna över dessa paket och det EFTER tullen hade tittat på dom) dvs paketen till posten närmsta utlämningsställe och avi hem (inge till dörren leveranser inte).

2 gånger (1 var vanligt ups leverans till dörren och det andra var upsmi) så har jag dock inte hört något ifrån varken ups/posten/heller nån annan transportör efter ganska lång tid (veckor efter paketet lämnat us) så har då ringt upp UPS och frågat.
Svaren jag fick dessa två gånger var att dom inte hade paket/brev som fyllde lastbilen till "mitt" område med minst 75% och därför hade det inte gått vidare.
Okey men varför har ni då inte lämnat över paketet till tex posten som ni gjort flera gånger tidigare (och även efter) får då svaret att det var för dyrt.
Frågade då hur ska jag få mitt redan betalda paket svaret var att jag fick hämta ut det på närmsta UPS utlämningställe (vilket för min del ligger i stockholm=ca 25mil en väg=totalt 50mil).
UPS vägrade göra något åt saken och det enda dom kunde göra var att låta paketet ligga kvar på utlämningstället tills tiden gick ut och det skickades tillbaks (om det inte blev en fylld lastbil till mitt område under tiden vill säga).

Allt som allt så skickades dessa två paket tillbaks till usa och sändarna som båda klagade på mig för att ej ha hämtat ut det men ändrade sig efter förklaring om hur långt jag hade behövt åka för att hämta skiten och tycket att ups var rena skiten i sverige då.
Och efter det har båda dessa sidor jag handlade ifrån lagt till vanliga usps som frakt alternativ visst det tar längre tid för paketen att komma till sverige med usps än med ups MEN man får ju paketen i alla fall.
Har även fått ett par till sidor att lägga till usps som alternativ efter jag kontaktat dom inför köp och talat om att jag ej vill ha med ups att göra och varför jag inte vill det.

Liknande har hänt för mig med fedex med enda skillnaden att närmsta utlämningsställe fanns i Västerås=12mil enkel resa.

Men så länge man bor i stockholm/göteborg och kanske malmö så är nog ups/fedex bra då dom faktiskt finns där.

Jag har upplevt liknande saker där jag bor också. Paketet dök inte upp så jag fick lyfta luren till UPS. Fick en massa ursäkter att det var för lite att köra ut och annat oväsentligt eftersom jag beställt en tjänst av UPS, till orten jag bor på (var från England senast). De tyckte jag skulle köra 10 mil till deras terminal och hämta paketet, jag sa aldrig i livet.

Efter bitvis högljudda diskussioner fick jag bestämt en dag och de orkade köra ut leveransen ungefär en vecka försenat. Inga ursäkter, inga prisavdrag, TROTS att det alltså gick att beställa leverans till mitt postnummer med angivna leveranstider. Numera undviker jag UPS om möjligt av lätt förståeliga skäl. Orten är liten men har både Posten, Schenker och DHL-ombud.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nån som har erfarenhet av usps first-class international mail och vet hur lång tid det tar ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Borde ta 14-21 dagar typ, har bara fått paket med USPS Priority Mail intl.

Och jo, en liten update: Idag fick jag båda paketen konstigt nog, ena var skickat med UPSMI economy och det andra med USPS Priority Mail intl. USPS paketet tog 4 dagar typ.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w