Kommer en ny MBP under sommaren?

Permalänk
Medlem

Kommer en ny MBP under sommaren?

Sitter och tummar på beställknappen men fnular på om det kommer komma en ny
MBP under sommaren. Enligt cykeln på 250 dagar bör det komma en, men med
tanke på att det kommer processorer först till jul tänker jag att det kan bli uppskjutet.

Ni som är mer insatta i äpplelvärlden kanske vet bättre?

Jag vill även göra en sist koll om ni har några bättre förslag på en billigare dator med
16GB ram och under 2kg.

Permalänk
Hedersmedlem

Man skulle väl kunna tänka sig att de uppdaterar serien utan att byta processorgeneration; det har hänt förr.

Permalänk
Medlem

Är det något du tror de kommer att göra? Kommer man då vänta på Yosmite i höst?

Är det då några större ändringar som gör det värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Ser ingen poäng med att Apple ska eller bör uppdatera MacBook Pro. Jag gissar på att dem väntar på skylake innan uppdatering, där finns flertalet nyheter som är spännande, bl.a. 40Gbit Thunderbolt vilket kan öppna för externa grafikkort i någon form, personligen hoppas jag på en 4k skärm med ett grafikkort integrerat.

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Medlem

En mindre uppdatering är nog att vänta, det är bra för försäljningen, själv väntar jag på en update "refresh" av iMac så att jag kan slå till. 4k tror jag inte blir aktuellt än.

Skrivet av deadleus:

Ser ingen poäng med att Apple ska eller bör uppdatera MacBook Pro. Jag gissar på att dem väntar på skylake innan uppdatering, där finns flertalet nyheter som är spännande, bl.a. 40Gbit Thunderbolt vilket kan öppna för externa grafikkort i någon form, personligen hoppas jag på en 4k skärm med ett grafikkort integrerat.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att se något nytt före tidigast oktober, men mest troligt är nog att det dröjer till Broadwell finns att få tag på .

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Enligt macrumors.com så väntas en ny MBP under detta kvartalet:
http://www.macrumors.com/roundup/macbook-pro/

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

Kvartal är dock långt. Jag behöver ha den färdiginstallerad senast den 1 september. Hursomhelst så antar jag att det inte blir någon större uppdatering eftersom processorn inte uppdateras, det redan är retina, ny thunderbolt och PCIe SSD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om de uppdaterar är det med största sannolikhet bara haswell refresh.
Inte så värt att vänta på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en liten uppdatering med ev. CPU men även, framförallt och helst, GPU. CPU var inte hela världen så om det är Haswell refresh är det OK men det som vore super vore t.ex. GeForce Maxwell 850M GTX jämfört med nuvarande 750M GT. Vissa tror ju att Apple kommer gå till integrerade Intel-lösningar så som det där Iris-GPU-kortet, men det vore ju rena mardrömmen. Har kikat en hel del på vad jag i så fall skulle kunna byta ut Macbook Pro-köpet mot, och inget annat känns attraktivt allt sammantaget. Det är förbluffande tycker jag att det inte verkar finnas en enda rejäl annan datorserie. Antingen är det svaga ultrabooks med Intel HD/Iris eller så är det hemskt plastiga gamingprofilerade datorer.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa min så fort den blev uppgraderad, verkade dock som att det skulle dröja till Okt/Nov och dessutom inte vara någon större uppgradering så köpte min redan i Maj trots att jag inte behöver den fören Aug/Sept, Apple sänker ju aldrig priserna så tänkte att det inte var så mycket att förlora på att köpa den tidigare + att man kan använda datorn över sommaren.