Iphone 6 med nytt metallbakstycke på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Går inte och hatar apple men har konstaterat att samsungs hårdvara är mycket bättre än apple:s i samma prisklass.
Vet att många kan betala mer för mindre och oftast beror det på marknadsföring, inte att det är bättre.

Det du konstaterat är data från tester, där testprogrammen luras av att hårdvaran kör för fullt just under testet, för att sedan klockas ner vid normal användning..
En av många länkar om man googlar..
http://array.se/nyheter/samsung-fuskar-i-prestandatest-for-ga...

Varit ganska många artiklar om detta, så vem är det som går på marknadsföringen..........?

Sen kanske du borde lära dig var "Citera flera"-knappen finns.

Edit: Själv skiter jag fullständigt i vad det är för hårdvara i den, så länge som det flyter på, är snyggt och enkelt och mobilen har en tilltalande design.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abki:

Väldigt beskrivande svar och utförlig argumentering.
Du kan få pris snart om du fortsätter så här med nonsensinlägg.

Vad är nonsens? Du kollar siffror på ett papper vad gäller Mpix och hårdvara och genast anser du att det är bäst, vad är det som garanterar det? Att få någonting att fungera bra är ett samspel mellan allt vad gäller hårdvara och mjukvara, där har Samsung sin svaga punkt

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Apples iphone har länge varit marknadsledande på 3 punkter iaf. Litet batteri och liten skärm med lägre upplösningen än andra märken och modeller, samt ett hiskeligt högt pris.

Permalänk
Medlem

Say no more

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är nonsens? Du kollar siffror på ett papper vad gäller Mpix och hårdvara och genast anser du att det är bäst, vad är det som garanterar det? Att få någonting att fungera bra är ett sampel mellan allt vad gäller hårdvara och mjukvara, där har Samsung sin svaga punkt

Har en ABC800 hemma, den går kanonbra, mycket bättre än din nya PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det du konstaterat är data från tester, där testprogrammen luras av att hårdvaran kör för fullt just under testet, för att sedan klockas ner vid normal användning..
En av många länkar om man googlar..
http://array.se/nyheter/samsung-fuskar-i-prestandatest-for-ga...

Varit ganska många artiklar om detta, så vem är det som går på marknadsföringen..........?

Sen kanske du borde lära dig var "Citera flera"-knappen finns.

Edit: Själv skiter jag fullständigt i vad det är för hårdvara i den, så länge som det flyter på, är snyggt och enkelt och mobilen har en tilltalande design.

Om du köper en Samsung i stället så spar du pengar och får en mer kraftfull micro-pc.

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att höra vad alla hard core Apple-trogna tycker om detta. Både de och Jobs har ju alltid hvädat att den nuvarande bredden och storleken på iPhone/iPod är den maximalt största som är vettig, och att alla andra konkurrerande större mobiler är helt galet fel ute.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Skall bli intressant att höra vad alla hard core Apple-trogna tycker om detta. Både de och Jobs har ju alltid hvädat att den nuvarande bredden och storleken på iPhone/iPod är den maximalt största som är vettig, och att alla andra konkurrerande större mobiler är helt galet fel ute.

Än så länge är det bara ett rykte att det kommer en bredare och att det kommer att komma 2 modeller där en är bredare och den andra i samma storlek som nu, jag kommer i alla fall inte att skaffa den större då jag anser att nuvarande storlek är tillräcklig för en mobil, vill jag ha större så har jag även en iPad Mini som min son har när vi åker i bilen för att se på film

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.