6 GB av hårddisken som används, men till vad?

Permalänk
Medlem

6 GB av hårddisken som används, men till vad?

Om jag kikar under C: så står det att jag använder 34 GB. Om jag däremot lägger ihop allt jag har i mapparna under C:, så kommer jag upp till 28 GB. Vad är det som tar plats men som inte syns? På samma sätt, om jag kikar under "Användare" (där Mina dokument, Mina bilder o.s.v. ligger) så står det att denna mapp använder 1,5 GB men jag har bara lite föreläsningsanteckningar där som totalt tar 350 MB.

Papperskorgen är tom.

Någon som vet vad dessa osynliga gb går till?

Permalänk

Låter som AppData

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Har du 6GB RAM så tar det 6GB på din C disk som standard för att använda om ditt ram tar slut. Hibernate kan det också vara. Så länge det inte tar slut så är väl 6GB inte något att klaga över.
Jag som har 16GB RAM förlorar 16GB utrymme, dock på en annan hårddisk än C: (för att jag valt att ändra men kommer inte ihåg vad det heter just nu).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Page file och appdata?
Kan rekommendera Treesize om du vill inspektera din lagring närmare: http://www.jam-software.com/freeware/

Permalänk
Medlem

Tack hörni. Nä, har gb kvar (men har precis gått över till SSD så ovan med så liten lagringskapacitet) så ingen fara på taket. Var mest nyfiken, och ville kolla så det inte var nåt fel. Blir ju mer mån om mina lagringsutrymmen nu när jag inte har lika mycket som vanligt.