Glance och PSR, är de i symbios eller är det ena inte beroende av det andra?
Istället för att förpesta WP-tråden så skapade jag denna, där vi kan reda ut begreppen.
Petter påstår att 930 och 630 saknar Glance och orsaken till det är avsaknaden av PSR.
Ok, alla får påstå vad de vill, men i denna tråden ska vi backa om det vi säger med något som styrker det. Annars blir det lite klent, sas.
Så du menar att "display memory" på Lumia-serien inte kan använda minnet för att visa en statisk bild?
Har jag sagt det?
Vad vill du säga egentligen. Vad tror du minnet är till för?
Vad vill du säga, när ska du visa att Glance och PSR hänger samman?
Du påstår saker sedan har du noll belägg.
Glance uppdateras vid behov eller en gång i minuten, eller är avstängt när den ligger i fickan/skalet. 1 bild i minuten istället för 60 och aktiv GPU i 1000 ms av 1000 drar mindre och låter GPUn gå ner i djupare vila. Behöver de inte visa någon statisk bild behöver de heller inget "display memory" och det är återigen tillverkaren som påstår att det behövs. LG G2 kör inte Vesas (DisplayPort) PSR, de kör motsvarande över MIPI DSI, men det är fortfarande samma funktion och samma krav med en kontroller som har minne och kan uppdatera panelen oberoende från grafikprocessorn. Det är ju du som inte verkar förstå vad tillverkaren säger eller vad deras beslut beror på helt utan att argumentera, det blir ju som att säga att grafikprocessorn i mobilerna inte är en grafikprocessor för att du har råkat höra en term som också används på klient-PCs.
Som sagt, du kan vrida och vända hur mycket du vill, varför kan jag ta fram flera källor som säger att 1. PSR kom 2011, 2. LG G2 var första telefonen med det, 3. Glance har funnits längre, och 4. Varför finns det källor på PSR utan Glance, men inga på Glance med PSR?
Du har ju bara dina egna teorier och ord, ingenting att backa upp det med. Ingenting.
Det LG kör brukar egentligen kallas Display Self-Refresh och är en föregångare till PSR. Nu behöver man inte skilja på det, men skulle man vilja skulle man kunna skilja på DSR över MIPI och PSR över DP. (Numera används PSR som begrepp när det gäller tekniska dokument om MIPI-baserade kontrollers så det vore lite förelegat). Båda har ett integrerat minne och logik för att uppdatera bilden på panelen från minnet (statisk) utan att behöva prata med grafikprocessorn så länge den är statisk, vilket den bör vara 3599/3600 bilder om du inte får något meddelande. Fast det är återigen Microsoft som inte vill pröva att ge användarna funktionerna utan detta.
Display SR och panel SR är typ jätteolika, va?
När kommer lite konkreta saker som styrker det du sagt? Varför finns det massor som emotsäger det du påstår men INGENTING som påvisar att PSR är en del av Glance. INGENTING.