Tangentbord problem med alla sorters tangentbord efter jag lyckades spilla på det

Permalänk
Medlem

Tangentbord problem med alla sorters tangentbord efter jag lyckades spilla på det

Som titeln Säger så har jag lyckats att spilla på tangentbordet. Det var inte mycket alls jag lyckades spilla på det det var motsvarande en tesked högst som lyckades droppa ner rakt på capslock. Efter jag spillde torkade jag bort det noggrant och fortsatte använda det efter 5 minuter börjar tangentbordet flippa ur och spamma alla olika sorters knappar jag drog ut det och lät det torka i några timmar. men när jag kopplar in det så fortsätter det antingen sluta fungera helt eller spamma knappar. Har även samma problem när jag kopplar in ett helt annat tangentbord som ska fungera felfritt. Har även provat olika usb portar men Det Blir likadant med båda tangentborden i alla USB portar.

Båda tangentborden jag provar med är av Märket Razer om det skulle spela någon roll.

Har lyckas att fått ett tangentbord att fungera halvt. Men man kan inte skriva f,j,k,l,t,y,å,ö mm när man håller i Skift

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När man spiller vätska på elektronik brukar det oftast bli kortslutning......

Kortslutning leder till att komponenter går sönder och dessa kan även dra med sig andra komponenter, t.ex. inne i datorn.

Så att koppla in ett kortslutet tangentbord är inte så smart.. och kan t.ex. ha pajat ditt moderkort, om du har otur.

Om du i fortsättningen vill undvika liknande händelser, så finns det "spillsäkra" tangentbord.

Själv har jag nog skickat 3st tangentbord till elektronikskroten, efter att de fått vätska över sig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD