Får inte tag på säljare här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Får inte tag på säljare här på Sweclockers.

Hej.

Kom för ca en vecka sedan överens med en kille som annonserade här på Sweclockers om att köpa en fläktkontroller av honom. Fick uppgifter för att sätta in pengar, gjorde detta. Sedan svarar han helt enkelt inte längre.

Vem kontaktar jag angående detta? Vad gör jag?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Kan inte bara vara så att han kanske varit bortrest, eller haft semester?

Annars tar du kontakt med polisen, dom gör förvisso inte mycket men är dom skall snacka med!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hej.

Kom för ca en vecka sedan överens med en kille som annonserade här på Sweclockers om att köpa en fläktkontroller av honom. Fick uppgifter för att sätta in pengar, gjorde detta. Sedan svarar han helt enkelt inte längre.

Vem kontaktar jag angående detta? Vad gör jag?

Har säljaren varit inloggad efter det att du har satt in pengar på hans konto och har du försökt att kontakta honom via PM här i forumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Har säljaren varit inloggad efter det att du har satt in pengar på hans konto och har du försökt att kontakta honom via PM här i forumet?

Han har varit inloggad senast igårkväll. Har skickat flera PM's :/

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Han har varit inloggad senast igårkväll. Har skickat flera PM's :/

Vänta i alla fall en vecka innan polisanmälning, sen kan du ju kontakta SweC också och be om hjälp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vänta i alla fall en vecka innan polisanmälning, sen kan du ju kontakta SweC också och be om hjälp.

Har redan väntat en vecka, men du tycker jag ska vänta en till?

Vem kontaktar jag på SweC?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har redan väntat en vecka, men du tycker jag ska vänta en till?

Vem kontaktar jag på SweC?

Använd kontaktsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har redan väntat en vecka, men du tycker jag ska vänta en till?

Vem kontaktar jag på SweC?

Som du redan har blivit tipsad om kontaktsidan och där väljer du övrigt, se till att lämna så utförliga uppgifter som möjligt till SweC och gärna mailkonversation om sådan finns om eran deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Som du redan har blivit tipsad om kontaktsidan och där väljer du övrigt, se till att lämna så utförliga uppgifter som möjligt till SweC och gärna mailkonversation om sådan finns om eran deal.

Tack! Har redan skickat in. Mycket märkligt detta. Killen i fråga har t om lagt in en annons till med grejor. Man vill ju inte att fler ska få problem :/

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Du kan ju skriva i Sweclockers Marknadsreferenser: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=1079...

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett argt sms från personen. Så nu är kontakt etablerad. Han sa att han skulle skicka paketet idag, så får hoppas att det stämmer.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

Varför får du ett arg sms av en person som uppenbarligen undviker kontakt?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Varför får du ett arg sms av en person som uppenbarligen undviker kontakt?

Bra fråga. Blev rätt irriterad själv över det

Personen tålde kanske inte att jag i mitt sista meddelande sa att det får bli en polisfråga om svar inte ges.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Vissa människor borde inte sälja om det ska vara så svårt och sura miner..

Permalänk
Medlem

Jag är ganska kluven själv till vad jag kommer skriva.
Men jag hade inte velat handla av denna personen så ett nick hade uppskattats om det inte är emot några regler

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

kan du varna om vem d är så jag inte budar på hans saker .. pm?

Permalänk

Skriv ett inlägg i tråden marknadsreferenser och länka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

kan du varna om vem d är så jag inte budar på hans saker .. pm?

Varför inte titta i trådskaparen historik över skrivna inlägg det senaste dygnet, jag tror du kan hitta minst ett inlägg som kan ge dig en hint om vem det gäller...

Nu har TS tyvärr tagit bort inlägget han skrev igår, kanske det var därför han fick ett argt SMS av säljaren ifråga...

Du har PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Varför inte titta i trådskaparen historik över skrivna inlägg det senaste dygnet, jag tror du kan hitta minst ett inlägg som kan ge dig en hint om vem det gäller...

Dumt att gissa och kanske dra någon annan i skiten imo. Han har kanske handlar mer än en gång?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Idag fick jag ett argt sms från personen. Så nu är kontakt etablerad. Han sa att han skulle skicka paketet idag, så får hoppas att det stämmer.

Du får hålla oss uppdaterade framöver vad som sker i detta ärende och kom ihåg att skriva ett inlägg om säljaren ifråga i tråden marknadsreferenser när du har fått grejen...

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte aktivt ge ut några namn innan jag vet hur allt har slutat. Det känns fel. Alla ska få en chans att ställa saker tillrätta innan man blir halshuggen.

Men jag kommer att hålla er uppdaterade. Säljaren skrev i sms:et att paketet kommer att skickas idag, så jag lär ju ha det denna veckan om så är fallet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst och rensad*

Lite väl mycket högafflar och facklor just nu.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord