Permalänk
Medlem

Få tag i en Ace Edge 3200 mus?

Hejsan

Ace of sweden finns ju inte längre (snyft ). Men är det någon som vet om deras grejer säljs av något annat märke/tillverkare nu?
Har en edge 3200 som jag köpte inte länge efter att dom släppte den, men nu börjar den bli "klibbig" i plasten.. Hittills har det varit den absolut bästa musen jag har haft, och då har jag haft razer och logitech förut.
Så om någon vet var det går att få tag i en ny skulle jag bli såååå glad

Backup frågan:
Vet någon hur man kan få bort ytbeläggningen på musen? Det är ett tunt lager med "matt" mjuk plast(?) på vanlig hårdplast. Har testat bensin, diesel och aceton. Men ingen var något mirakelmedel, aceton gjorde lite nytta men det kommer inte att fungera för att ta bort allt.

Permalänk
Skrivet av #hallå#:

Hejsan

Ace of sweden finns ju inte längre (snyft ). Men är det någon som vet om deras grejer säljs av något annat märke/tillverkare nu?
Har en edge 3200 som jag köpte inte länge efter att dom släppte den, men nu börjar den bli "klibbig" i plasten.. Hittills har det varit den absolut bästa musen jag har haft, och då har jag haft razer och logitech förut.
Så om någon vet var det går att få tag i en ny skulle jag bli såååå glad

Backup frågan:
Vet någon hur man kan få bort ytbeläggningen på musen? Det är ett tunt lager med "matt" mjuk plast(?) på vanlig hårdplast. Har testat bensin, diesel och aceton. Men ingen var något mirakelmedel, aceton gjorde lite nytta men det kommer inte att fungera för att ta bort allt.

Tror att folk har hittat en liknande, om inte exakt samma, mus på teknikmagasinet. Där kan du leta:)
Har dock inte en blekaste aning om hur musen ser ut så jag kan inte länka något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade ingen där som liknade
Här finns det några bilder på den:
http://www.inet.se/produkt/6102073/ace-laser-gaming-mouse-edg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av #hallå#:

Hejsan

Ace of sweden finns ju inte längre (snyft ). Men är det någon som vet om deras grejer säljs av något annat märke/tillverkare nu?
Har en edge 3200 som jag köpte inte länge efter att dom släppte den, men nu börjar den bli "klibbig" i plasten.. Hittills har det varit den absolut bästa musen jag har haft, och då har jag haft razer och logitech förut.
Så om någon vet var det går att få tag i en ny skulle jag bli såååå glad

Backup frågan:
Vet någon hur man kan få bort ytbeläggningen på musen? Det är ett tunt lager med "matt" mjuk plast(?) på vanlig hårdplast. Har testat bensin, diesel och aceton. Men ingen var något mirakelmedel, aceton gjorde lite nytta men det kommer inte att fungera för att ta bort allt.

Inte konstigt att dom inte finns längre med tanke på deras pissiga nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tack Toivo! Jag kollade bara "tangentbord & möss" kategorin på teknikmagasinet..

Edit:
Med det namnet hittade jag lite mer info på google, och den verkar säljas av många "märken"
- Ace Of Sweden Edge 3200______________[5040dpi] -Utgått
- Arachnid Neoscona_____________________[8200dpi]
- PowerLogic Armaggeddon G11 Alien Craft___[5040dpi]
- Revoltec Re122 Fightmouse Elite__________[5040dpi]
- Prestigio PMSG1_______________________[5040dpi] -Utgått
- Ozone Smog__________________________[5040dpi] -Utgått
- Cyber Snipa Silencer____________________[5000dpi(5040?)]

Permalänk
Avstängd

Håller med om att Ace Edge 3200 faktiskt var riktigt trevlig. Men du har tur det är en som precis har satt ut en annons där han säljer en sån. http://www.sweclockers.com/annons/99060-ace-laser-gaming-mous...

Själv har jag "uppgraderat" till en Mionix naos 7000 har bara haft den i en vecka men än så länge så är jag väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG