Permalänk
Medlem

Nytt internt trådlöst nätverkskort

Hallå! Vill köpa ett bra trådlöst nätverkskort till min stationära dator.

Har ett nu men det funkar skit så tänkte köpa ett nytt.

Tänker mig helst runt 300-400kr

Det ska vara bra täckning!

Permalänk
Medlem

Vad har du för kort idag?
Vad har du för router?
Vad är problemet med det kortet du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vad har du för kort idag?
Vad har du för router?
Vad är problemet med det kortet du har?

Jag har ngn thomson standard från telia som router eller vad det heter.

Har ett tp-link TL-WN881ND

Jag får cha 15 mb/s upp på mobilen med trådlöst wifi men jag får typ 1 mb/s på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobit:

Jag har ngn thomson standard från telia som router eller vad det heter.

Har ett tp-link TL-WN881ND

Jag får cha 15 mb/s upp på mobilen med trådlöst wifi men jag får typ 1 mb/s på datorn

Hur långt har du mellan datorn och routern? Är där några väggar mellan?
Om du flyttar datorn närmre routern så bör det fungera bättre (bara för att testa).
Det absolut bästa du kan göra är att dra nätverkskabel. Om det är helt uteslutet bär du lägga lite pengar på en ny router OCH ett nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Hur långt har du mellan datorn och routern? Är där några väggar mellan?
Om du flyttar datorn närmre routern så bör det fungera bättre (bara för att testa).
Det absolut bästa du kan göra är att dra nätverkskabel. Om det är helt uteslutet bär du lägga lite pengar på en ny router OCH ett nätverkskort.

Jag sitter på ovanvåningen och routorn är där nere.
Pallar inte flytta datorn men jag tog upp min laptop och där jag har väldigt bra internet jämfört med min stationära.
Men det konstiga är att det visar att jag har 1 prick ifrån full täckning och endå är får jag typ inget internet.

Det var lite problem när jag skulle sätta i kortet, så det kan ha blivit lite skadat.

Men då borde jag ju inte bara få jättelite internet utan då borde jag ju inte få ngt alls?
Funderar på att köpa samma för att det verkar vara populärt och pallar inte köpa ett jättedyrt (aka 500kr) för om en månad så ska vi koppla in oss til stadsnätet.

Vilket billigt nätverkskort kan du rekomendera?

Kan man på ngt sätt se om det jag har nu är skadat eller något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobit:

Jag sitter på ovanvåningen och routorn är där nere.
Pallar inte flytta datorn men jag tog upp min laptop och där jag har väldigt bra internet jämfört med min stationära.
Men det konstiga är att det visar att jag har 1 prick ifrån full täckning och endå är får jag typ inget internet.

Det var lite problem när jag skulle sätta i kortet, så det kan ha blivit lite skadat.

Men då borde jag ju inte bara få jättelite internet utan då borde jag ju inte få ngt alls?
Funderar på att köpa samma för att det verkar vara populärt och pallar inte köpa ett jättedyrt (aka 500kr) för om en månad så ska vi koppla in oss til stadsnätet.

Vilket billigt nätverkskort kan du rekomendera?

Kan man på ngt sätt se om det jag har nu är skadat eller något?

Det är inte lönt att lägga pengarna på ett billigt nätverkskort då det förmodligen kommer fungera lika dåligt som det gör idag.
Mitt råd är att stå ut i en månad till :). Därefter drar du nätverkskabel och får riktigt bra prestanda istället

Permalänk
Medlem

Okej xD

Men det konstiga är att det har fungerat bättre, men senaste tiden så har det bara blivit sämre och sämre.. :/