Gaming dator för 10k, fungerar detta?

Permalänk
Medlem

Gaming dator för 10k, fungerar detta?

Hej Sweclockers!

har vänt mig till er för att jag är säker på att ni kan eran grej!

jag är ute efter en gaming dator som ska klara de flesta nya spelen på helt okej,

Spelen jag spelar just nu är mestadels Arma 3. Det jag letar efter är en stabil FPS på de flesta moderna spel.

Ljudnivå ska inte spela någon roll men man vill ju inte att den ska låta som ett jetplan direkt

Prestandan i det här paketet är alltså viktigast!
här är kundvagnen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6922503/gaming

Fungerar alla dessa delar ihop?
Passar allt i chassit jag valt?

Finns det någon del jag måste byta ut/finns det några fler prisvärda delar utan att tappa för mycket prestanda osv?
Borde jag byta SSD till 120GB och lägga dem pengarna på någon annan komponent? (därav ökad prestanda?)
jag stannar helst på den prislappen jag är på

Permalänk
Medlem

Riktigt bra dator för pengarna! Det enda som skulle kunna bytas i kundvagnen är minnerna. Jag lägger mer tillit på corsairs minnen: http://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4gb-cl9-1600...
Kostar lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Riktigt bra dator för pengarna! Det enda som skulle kunna bytas i kundvagnen är minnerna. Jag lägger mer tillit på corsairs minnen: http://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4gb-cl9-1600...
Kostar lika mycket.

Tackar!

jag ändrade mig nu jag köper detta minne, såg att sweclockers stoppat in den i sin sommar dator så jag litar på dem också

Permalänk
Medlem

Är överklocka svårt?

Kollade på en video och det såg ganska komplicerat ut... och den datorn jag byggt ihop är ju en överklockningsdator?

Finns det några motsvarigheter som inte behövs överklockas?

Permalänk
Skrivet av Spirarn:

Är överklocka svårt?

Kollade på en video och det såg ganska komplicerat ut... och den datorn jag byggt ihop är ju en överklockningsdator?

Finns det några motsvarigheter som inte behövs överklockas?

Well, om du menar att du har en överklockningsdator genom att du ha K prollen, så skiljer det inte så mycket i pris mellan 4690K och 4690. Tror det ligger på cirka 50 kr på Inet. Du behöver ju inte överklocka om du inte vill, datorn kommer att puttra på bra ändå, det är inga problem. Är det ditt första datorbygge?

Det enda jag har att säga är väl att jag hellre skulle köra på Silverstones Argon kylare(den i Sweclockers sommardator) istället för Hyper 212. Oh, just ja, skulle även byta ut din mekaniska mot en 2TB WD Green Intellipower 64MB, helt klart värt pengarna. Chassi och sådant är ju smaksak, så det är upp till dig, men ja, datorn kommer att snurra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardylulz:

Well, om du menar att du har en överklockningsdator genom att du ha K prollen, så skiljer det inte så mycket i pris mellan 4690K och 4690. Tror det ligger på cirka 50 kr på Inet. Du behöver ju inte överklocka om du inte vill, datorn kommer att puttra på bra ändå, det är inga problem. Är det ditt första datorbygge?

Det enda jag har att säga är väl att jag hellre skulle köra på Silverstones Argon kylare(den i Sweclockers sommardator) istället för Hyper 212. Oh, just ja, skulle även byta ut din mekaniska mot en 2TB WD Green Intellipower 64MB, helt klart värt pengarna. Chassi och sådant är ju smaksak, så det är upp till dig, men ja, datorn kommer att snurra.

Detta är mitt första datorbygge, svar ja!

Tackar för tipset!

Varför borde jag byta kylare? Tror du att Silverstones Argon kylare presterar bättre?

Edit: Efter att ha läst sweclockers recension så är det tydligt att man får mer prestanda med Silverstones i utbyte mot ljud! jag väljer att använda silverstones, tack för tipset