Söker app - Stort tangentbord

Permalänk
Medlem

Söker app - Stort tangentbord

Hej!

Android som gäller.

Jag söker en app med stora ikoner för tangentbord, likt Big Button-appen. Problemet är att den inte har ÅÄÖ.

Jag lyckas nämligen ofta skriva fel i stressiga miljöer som jag allt för ofta har.

Tack på förhand!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lossah:

Hej!

Android som gäller.

Jag söker en app med stora ikoner för tangentbord, likt Big Button-appen. Problemet är att den inte har ÅÄÖ.

Jag lyckas nämligen ofta skriva fel i stressiga miljöer som jag allt för ofta har.

Tack på förhand!

Vrida på skärmen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vrida på skärmen?

Väldigt omständigt i längden när det ska skickas många SMS, skriva in adresser etc då jag normalt sett har funktionen avstängd.

Tycker ju att det borde finnas en app med ÅÄÖ. Big Button-appen är annars perfekt. Dock mailat utvecklaren och frågat.

Sen blir inte ikonerna jättemycket större då jag gör det heller.

+ att jag ofta har mobilen på ett bord vilket gör så rotation-funktionen "buggar".

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag söker en app med stora ikoner för tangentbord, likt Big Button-appen. Problemet är att den inte har ÅÄÖ.

Jag lyckas nämligen ofta skriva fel i stressiga miljöer som jag allt för ofta har.

Kan du inte hålla inne på a och o för att få fram åäö? Det gör jag då jag inte gillar den layout tangentbordet får när jag har det på svenska.
Eller tar detta för lång tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Kan du inte hålla inne på a och o för att få fram åäö? Det gör jag då jag inte gillar den layout tangentbordet får när jag har det på svenska.
Eller tar detta för lång tid?

Ah. Det var så man fick fram åäö. Nja det funkar men tar lite tid ja. Tror jag ska försöka hitta någon bra t9-app istället. Då är problemet att det är svårt att hitta någon med bra svenska ordförslag. Detta är det enda jag verkligen saknar med min gamla knapp-mobil. det funkade perfekt och man skrev tokfort utan fel.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Har du kollat på SwiftKey? Den är bra på att förutsäga ord och man kan göra tangentbord ganska stort. ÅÄÖ finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Ah. Det var så man fick fram åäö. Nja det funkar men tar lite tid ja. Tror jag ska försöka hitta någon bra t9-app istället. Då är problemet att det är svårt att hitta någon med bra svenska ordförslag. Detta är det enda jag verkligen saknar med min gamla knapp-mobil. det funkade perfekt och man skrev tokfort utan fel.

Du får det nog inte bättre än med Big Button.
Du kan kanske gå in i inställningarna och dra ner tiden du måste hålla på knappen innan alternativen poppar upp. Det kan man i alla fall med Googles standard tangentbord i avancerade inställningar. Där kan man ställa in det på allt mellan 100 och 700ms (0.1 och 0.7sekunder). Standard är 300ms.

Permalänk
Skrivet av lossah:

Ah. Det var så man fick fram åäö. Nja det funkar men tar lite tid ja. Tror jag ska försöka hitta någon bra t9-app istället. Då är problemet att det är svårt att hitta någon med bra svenska ordförslag. Detta är det enda jag verkligen saknar med min gamla knapp-mobil. det funkade perfekt och man skrev tokfort utan fel.

Du har inte tittat på swype eller vad det nu heter där man liksom drar streck mellan bokstäverna. Tar några timmar att få fräs på det hela men för mig funkade det bra de veckorna jag var utan dator i skolan och skulle anteckna. Man kan snegla på annat (tavlan och läraren) medan man skriver.
Tror tyvärr inte att det är någon hit om du bara skriver korta sms.

OT: Knappmobilerna var fantastiska, T9 var en succé.
Det var multitasking på riktigt; att kunna skriva sms till tjejkompisarna med ena handen under bordet vid måltiderna utan att behöva titta på knapparna överhuvudtaget och kunna lita på att inget blev fel.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du får det nog inte bättre än med Big Button.
Du kan kanske gå in i inställningarna och dra ner tiden du måste hålla på knappen innan alternativen poppar upp. Det kan man i alla fall med Googles standard tangentbord i avancerade inställningar. Där kan man ställa in det på allt mellan 100 och 700ms (0.1 och 0.7sekunder). Standard är 300ms.

La ner Big Button. Kör med Smart keyboard Pro och T9 nu. Allt fungerar bra förutom vissa ord. Men jag har inte hittat hur, eller om det går ens, att lägga in egna ordförslag i själva skrivandet.

Skrivet av Wille1504:

Du har inte tittat på swype eller vad det nu heter där man liksom drar streck mellan bokstäverna. Tar några timmar att få fräs på det hela men för mig funkade det bra de veckorna jag var utan dator i skolan och skulle anteckna. Man kan snegla på annat (tavlan och läraren) medan man skriver.
Tror tyvärr inte att det är någon hit om du bara skriver korta sms.

OT: Knappmobilerna var fantastiska, T9 var en succé.
Det var multitasking på riktigt; att kunna skriva sms till tjejkompisarna med ena handen under bordet vid måltiderna utan att behöva titta på knapparna överhuvudtaget och kunna lita på att inget blev fel.

Den funktionen testade jag lite på min gamla telefon, fungerade okej dock föredrar jag t9. t9 är underbart. T9 och en riktigt bra ordlista vore drömmen. Som det är nu lägger smart keyboard till stora bokstäver där det inte ska vara, och lite längre ord etc finns inte. Därför behöver jag verkligen ett sätt som gör att jag kan lägga in egna ord snabbt och smidigt.

Tack så mycket för hjälpen hittills btw!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A