Permalänk

Iphone 4 startar inte

Hallå där!

Min telefon (iphone 4) la helt plötsligt av inne på affären för någon timme sedan. Jag försökte att starta den på alla möjliga sätt men den vägrade. Så när jag väl kom hem kikade jag på diverse guider på internet om hur man kan återställa telefonen. Sagt och gjort så testade jag att ansluta till Itunes via datorn. Det fungerade jättebra och återställningen startade, ända till det läget då det kommer upp en ruta om att det inte finns tillräckligt med utrymme på disken(!!!).

Så nu kan jag varken återställa telefonen via Itunes på datorn eller köra "två-knapps-kombon".

I skrivande stund har jag telefonen ansluten till min dator, den visar äpplet i några sekunder och sedan stängs den av. Om och om och om igen.

Finns det någon vänlig och kunnig själ här inne som skulle kunna hjälpa mig med det här problemet?

P.S. Garanti finns ej kvar.

Permalänk
Hedersmedlem

#Rubrik justerad#

Du behöver inte skrika ut att det hänt något den syns lika bra ändå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Förlåt! Jag fick lite panik..

Eller det kanske bara är att slänga skiten och köpa en ny?

Permalänk
Hedersmedlem

#Trådar sammanslagna#

Använd helst redigeraknappen om du bara ska lägga till text så slipper du bumpa tråden (vilket inte är tillåtet)

Ja du bör lämna in den till någon som kan söka igenom den, det bör finnas någon som gör detta för ett ok pris i närheten? Har du backup på det du har i den så behöver du ju inte jobba alltför hårt med den. Är du nöjd med den eller är du på g till annan än Äpplet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har ingen backup och jag skulle helst se att jag får igång den själv. Det är inte värt att lägga pengar på den men jag tänkte försöka hålla mig så länge som möjligt från att köpa en ny. Jag är väldigt nöjd annars med Iphone. Nästa telefon blir nog en 5S!
Men tack för tipset!

Permalänk

Finns de inte någon knapp kombo för hård restet

Permalänk

Tryck ner Home och Sleep button och håll dom nere i typ 10sek så gör du en hard reset

Permalänk

Jag har testat det, händer ingenting

Permalänk

köp pentalob och ph00 skruvmejsel på kjell&co skruva bort baksidan. ta bort dom 2 skruvar som håller fast batterikontakten.
var försiktig med den lilla metallbit som är för GPS antennen tappa inte bort den!
plocka inte bort batteriet ha kontakten urdragen minst några minuter.

sätt tillbaka allt igen. testa starta nu igen

ser du nåt grönt/vitt oxid på kontakter så kan det vara fuktskada.
jobbiggt i dessa tider när det är så varmt, man svettas ju floder.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att din telefon behöver laddas i ett vanligt uttag en stund. Det är nämligen vanligt att den håller på och startar om sig själv om och om igen när du gör väldigt strömkrävande saker som att kopiera innehåll etc och den inte har tillräckligt med kraft utan drar mer kraft än vad usb-porten klarar av att ge. så pröva ladda den i uttaget i väggen en stund först så den startar upp och låt den nå 25% och koppla sedan in den i datorn igen.

Visa signatur

iMac 27" Mid-2011