iPhone sönder behöver ny 2-3k!

Permalänk
Medlem

iPhone sönder behöver ny 2-3k!

Hallå

Jag har tappat min iphone 4 i vattnet och den verkar inte funka alls, fick igång den en stund och sen la den av. Så bestämde mig för att köpa en helt ny mobil, vilken är bäst i 2000-3000kr prisklassen. Det behöver inte alls vara iPhone.

Har tittat lite på denna Nexus 5
http://www.siba.se/product/15636279/nexus-5-svart-16-gb-
Och denna Lumia 925
http://www.siba.se/product/14969600/lumia-925-svart

Har även hört om någon mobil som heter OnePlus One som lät intressant hur får jag en sådan?
Så vilket mobil ska jag ta i denna prisklassen?

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är stabil och bra.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Började med att torka rent den och lät den vila i 1 timme och sen testade jag, men vad vet jag var nog ändå inte smart alls!

Tagit bort citat
Permalänk

Har själv en Lumia 925 och är nöjd med den, kolla bara så att de appar du använder finns till Windows phone, apputbudet är lite sådär :/

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Precis som Hattifnatten rekommenderar även jag nexus 5. LG G2 kan kanske också vara intressant att kolla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orreman:

Började med att torka rent den och lät den vila i 1 timme och sen testade jag, men vad vet jag var nog ändå inte smart alls!

Man ska ju vänta minst en vecka innan den är helt torr...

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk

Nexus 5 är bra.

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orreman:

Hallå

Jag har tappat min iphone 4 i vattnet och den verkar inte funka alls, fick igång den en stund och sen la den av. Så bestämde mig för att köpa en helt ny mobil, vilken är bäst i 2000-3000kr prisklassen. Det behöver inte alls vara iPhone.

Har tittat lite på denna Nexus 5
http://www.siba.se/product/15636279/nexus-5-svart-16-gb-
Och denna Lumia 925
http://www.siba.se/product/14969600/lumia-925-svart

Har även hört om någon mobil som heter OnePlus One som lät intressant hur får jag en sådan?
Så vilket mobil ska jag ta i denna prisklassen?

hur länge sedan tappade du den?, lägg den i en påse ris ett bra tag så kanske, bara kanske den kan börja funka igen

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orreman:

Började med att torka rent den och lät den vila i 1 timme och sen testade jag, men vad vet jag var nog ändå inte smart alls!

Skrivet av Marcsmen:

Man ska ju vänta minst en vecka innan den är helt torr...

Instruktioner vid fuktskada på iPhone

Tagit bort citat med felaktigheter och svar
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orreman:

Hallå

Jag har tappat min iphone 4 i vattnet och den verkar inte funka alls, fick igång den en stund och sen la den av. Så bestämde mig för att köpa en helt ny mobil, vilken är bäst i 2000-3000kr prisklassen. Det behöver inte alls vara iPhone.

Har tittat lite på denna Nexus 5
http://www.siba.se/product/15636279/nexus-5-svart-16-gb-
Och denna Lumia 925
http://www.siba.se/product/14969600/lumia-925-svart

Har även hört om någon mobil som heter OnePlus One som lät intressant hur får jag en sådan?
Så vilket mobil ska jag ta i denna prisklassen?

Du måste få en invite av OnePlus sen kan du köpa OnePlusOne på deras hemsida för 299€ och 349€ tror jag.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 utan tvekan.

Lumian har sämre hårdvara och Windows Phone har tyvärr inte mycket att säga till om mot Android för tillfället. WP8.1 kommer med många saker som redan funnits länge i Android. Under tiden jobbar Google på Android 5.0 som ser ut att bli en rent utav gigantisk uppdatering till ett operativsystem som redan har det mesta.
Här kan du läsa lite mer om nästa stora uppdatering till Android.

Oneplus One är även den en intressant telefon, men svårare att få tag i just nu, samt mycket större till storleken.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort lite meningslösa kommentarer och felaktiga råd/skämt.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vill du ha en Android telefon i storlek med din iPhone är Sony Z1 väldigt trevlig också, och den tål vatten till nästa gång

Kolla även in Nexus 5. Alternativt Oppo Find7 om du är villig att beställa från Kina.

Vill du prova på WindossPhone8 får du mycket telefon för pengarna där!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Vill du ha en Android telefon i storlek med din iPhone är Sony Z1 väldigt trevlig också, och den tål vatten till nästa gång

Kolla även in Nexus 5. Alternativt Oppo Find7 om du är villig att beställa från Kina.

Vill du prova på WindossPhone8 får du mycket telefon för pengarna där!

115.2 x 58.6 x 9.3 (iPhone 4)

144 x 74 x 8.5 (Sony Z1)

Hur fick du dessa till samma storlek?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

115.2 x 58.6 x 9.3 (iPhone 4)

144 x 74 x 8.5 (Sony Z1)

Hur fick du dessa till samma storlek?

Sa jag att storleken var identisk? Z1 compact är en prestanda telefon som är betydligt mindre än andra Android telefoner. Precis som att iPhone är mindre än det flesta Android telefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Sa jag att storleken var identisk? Z1 compact är en prestanda telefon som är betydligt mindre än andra Android telefoner. Precis som att iPhone är mindre än det flesta Android telefoner.

Du skrev "i storlek med din iPhone", dvs runt samma storlek och de är inte i närheten av samma storlek

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Sa jag att storleken var identisk? Z1 compact är en prestanda telefon som är betydligt mindre än andra Android telefoner. Precis som att iPhone är mindre än det flesta Android telefoner.

Du skrev fel, du skrev Z1, inte Z1C.
Det är ganska stor storleksskillnad på Z1 och Z1C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du skrev fel, du skrev Z1, inte Z1C.
Det är ganska stor storleksskillnad på Z1 och Z1C

Jaså det var där det blev fel