Permalänk

Var kan man köpa teflontejp?

Hej! Fötterna på min MX510 är riktigt trötta nu, och jag vill ha nya. Jag är dock snål och vill inte köpa "skatez" för massa pengar. Jag köper hellre en rulle med teflontejp, som jag kan ha till fler roliga grejer, men det verkar som att det inte finns någonstans. När jag googlar runt hittar jag bara gängtejp, och det skulle inte fungera.

Är det någon som har någon aning? Jag kan ju inte vara den första snåljåpen som vill byta fötter på min mus.

Permalänk
Rekordmedlem

3M gör olika Ptfe-tejper (Teflon är ett varumärke aom ägs av Dupont) men du bör ju tänka på att Teflon och Silver kostar ungefär lika mycket
Tejprullar börjar på $100 så ska du bara ha lite så är det ju betydligt billigare att köpa glidfötter på Ebay eller liknande ställen.
http://www.shop3m.com/3m-ptfe-film-tape-5480-group.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

3M gör olika Ptfe-tejper (Teflon är ett varumärke aom ägs av Dupont) men du bör ju tänka på att Teflon och Silver kostar ungefär lika mycket
Tejprullar börjar på $100 så ska du bara ha lite så är det ju betydligt billigare att köpa glidfötter på Ebay eller liknande ställen.
http://www.shop3m.com/3m-ptfe-film-tape-5480-group.html

Aha, bra att skilja på varumärke och ämne, tack för den kunskapen. Ja, det verkar vara Ebay som gäller då, om det är så jäkla dyrt. Jag drog iväg ett mail till Logitech också, har hört att dom bryr sig om sina kunder.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Jag har gjort jobbigare saker än att söka på Ebay, men tack ändå! Verkar rimligast att köpa där, om inte Logitech erbjuder några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag har gjort jobbigare saker än att söka på Ebay, men tack ändå! Verkar rimligast att köpa där, om inte Logitech erbjuder några.


I USED TO KILL HORSES, har jobbat som slaktare och skjutit nått hundratal hästar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10