Microsoft börjar sälja Xbox One utan Kinect

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Uppenbarligen var den tänkt att vara en framtid som konsumenterna absolut inte skulle kunna tänka sig, och då det är konsumenterna som bestämmer om de vill köpa konsolen (och visionen), så fick Microsoft anpassa sig. Samma sak har hänt Microsoft på jättemånga områden de senaste åren. Konstigt att de inte lär sig.

Problemet är att det finns alldeles för många bakåtsträvare i världen som vill hålla på med disketter och plastskivor från 70-talet. Jag vill leva digitalt och ni andra förstör för mig. Även om vi kommer vinna till slut så skjuts framtiden upp iom denna generation spelkonsoler tyvärr

Jag önskar verkligen att Xbox One inte hade haft någon DVD-läsare alls och att internetuppkoppling var ett krav. Eller åtminstone släppt en sådan konsol vid sidan av.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att kinect är riktigt soft till mitt xbox one. Styra via rösten är ibland smidigare än kontrollen och roligare
Sen finns det några bra kinect spel. Men jag förstår att de backar på kravet. Om jag dock hade haft möjligheten att gå tillbaka i tiden så hade jag ändå lagt pengarna för att få kikect med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Problemet är att det finns alldeles för många bakåtsträvare i världen som vill hålla på med disketter och plastskivor från 70-talet. Jag vill leva digitalt och ni andra förstör för mig. Även om vi kommer vinna till slut så skjuts framtiden upp iom denna generation spelkonsoler tyvärr

Jag kan inte påstå att jag saknar disketten. När USB-minnet kom så blev det en naturlig ersättare ganska fort för min del.

Sedan bör man vara försiktig med ord som "bakåtsträvare" då det inte går att använda det ordet om inte alla som deltar i diskussionen är med på att de man själv menar är frammåt är frammåt (i det här fallet Microsoft.), och det är inte alla.

Om vi tar Xbox one i grundutförande, som Microsoft tänkt, så skulle man inte kunna byta spel, och NSA skulle få en kamera in i alla köpares vardagsrum (eller var man nu vill ha sin Xbox), och det känns inte frammåt något av det.

I det ena fallet försvinner en möjlighet man tidigare haft, vilket jag har svårt att se som positivt, och i det andra fallet ger man myndigheter utökade möjligheter till övervakning, vilket rimmar illa med det som de flesta ser som framtiden, DVS att stat och dess instanser skall lämna individen ifred så långt det är möjligt sålänge denne inte är misstänkt för brott.

Sedan har du det här men "always online", som bara är tragiskt. Det finns ingen mening med att ha internetuppkoppling som ett krav. Att vissa features inte blir tillgängliga i offlineläge är såklart ofrånkomligt, men att online skall vara ett krav är rent diskriminerande, om inte nu det ingår i Microsofts framtidsvision att alla ska bo i stortsäderna, eller förväntas punga ut 15-20K för att få fiber till villan, och även med fiber så kan man inte garantera 100% onlinetid, och trådlöst är ännu värre på den punkten. Så det går helt enkelt inte. att detta kanske blir verklighet om 20-30 år och att man då kommer säga att "Microsoft var före sin tid med sina visioner" ger knappast klirr i kassan för dem idag, så att de pushar sina orimliga visioner för att sedan tvingas backa resulterar inte i något annat än försämrat anseende för dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Microsoft verkar inte bry sig om världens bästa land (sverige)! Så jag kommer aldrig köpa deras skitkonsol..

Permalänk
Medlem

Om jag får gissa så har de några æss i rockærmen. Det ær før det førsta i mina øgon ingen høg-oddsare att de så omtalade Kinect Glasses/Project Fortaleza/Virtual-Augmented-Reality kommer att slæppas i år (eftersom att ALLT har gått enligt den satta planen som læckte, var då också dessa ska ha release 2014) och genast gøra Kinect-versionen extremt attraktiv igen eftersom att VR ær så sjukt på modet idag.
Før det andra kommer de med en viss sannolikhet också sænka priset ett litet hack på kinect-versionen också, så att man inte har något att førlora på det - tex 399 før den utan och 449 før den med, och så sæljs Kinect før 99 vid sidan av.
Utøver Fortaleza kommer MS E3 handla om enbart exklusiva spel och AAA-titlar, møjligen lite buzzwords om DX12. TV och Xbox Originals kommer sækert i en nyhet innan eller efter E3.

Sony kommer givetvis att svara med en mindre prissænkning på E3, men hinner inte lansera sina Project Morpheus lika tidigt (blir nog 2015-2016 tidigast) och - om logiken får lite andrum mellan alla fanboys som hatar allt från MS oavsett vad - hamnar efter nær det gæller virtual-reality.

Jag personligen tror det kan vara ett smart drag, eftersom dom ligger efter så pass mycket. Men, som ægare av en Xbox One och kinect, ær jag samtidigt besviken då utvecklare kanske inte har lika stora møjligheter eller ambitioner att gøra något hæftigt med kinect.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Microsoft verkar inte bry sig om världens bästa land (sverige)! Så jag kommer aldrig köpa deras skitkonsol..

Kanada är bättre...

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tjoho, jag skulle vilja se dig spela dagens spel med, låt oss säga, en 6år gammal dator?
Så jag tror inte att enbart 4000kr i uppgradering räcker under 8år, om du skall hålla standard med dina spel.

Du missa biten där du sparar ytterligare 3320:- om du inte skaffar Xbox Live. Sen får du även räkna in andra-hands värdet på gamla delarna du säljer när man uppgraderar.
7000:- köper dig nästan en helt ny dator. Speciellt om du också räknar in pengarna du får när du säljer de gamla komponenterna. Och flesta brukar uppgradera efter ca 3-4 år.

Och vem säger att du alltid måste pressa grafiken till max för att få en bra upplevelse. Du glömmer även totalt, att Mantle samt DirectX 12 är på ingång som kommer erbjuda bättre låg-nivå access till grafikkorten.
Så det lär inte kräva mycket ur en PC för att matcha eller vara bättre än konsol grafiken. Speciellt om de kommer fortsätta köra med 792/900p @ 30fps som "standard".

EDIT: Och inte tal om G-Sync och Freesync som låter en spela i lägre framerates med behagligare upplevelse.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strejf
Problemet är att det finns alldeles för många bakåtsträvare i världen som vill hålla på med disketter och plastskivor från 70-talet. Jag vill leva digitalt och ni andra förstör för mig. Även om vi kommer vinna till slut så skjuts framtiden upp iom denna generation spelkonsoler tyvärr

Årets dummaste inlägg!
Inget hindrar dig från att sitta inne och leka med ditt xboxone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Årets dummaste inlägg!
Inget hindrar dig från att sitta inne och leka med ditt xboxone.

Verkligen! helt galet..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

XBOX one är ju redan gammal innan den kommit till sverige ,gillar inte Konsoller dom snålar/uskar med grafiken mitt gamla N9800GT är säkert bättre,kinect är tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Du missa biten där du sparar ytterligare 3320:- om du inte skaffar Xbox Live. Sen får du även räkna in andra-hands värdet på gamla delarna du säljer när man uppgraderar.
7000:- köper dig nästan en helt ny dator. Speciellt om du också räknar in pengarna du får när du säljer de gamla komponenterna. Och flesta brukar uppgradera efter ca 3-4 år.

Och vem säger att du alltid måste pressa grafiken till max för att få en bra upplevelse. Du glömmer även totalt, att Mantle samt DirectX 12 är på ingång som kommer erbjuda bättre låg-nivå access till grafikkorten.
Så det lär inte kräva mycket ur en PC för att matcha eller vara bättre än konsol grafiken. Speciellt om de kommer fortsätta köra med 792/900p @ 30fps som "standard".

EDIT: Och inte tal om G-Sync och Freesync som låter en spela i lägre framerates med behagligare upplevelse.

Tja, kan hålla med dig till viss del, men om man skall räkna på detta viset så får du även räkna med att om man köper ett Xbox spel och spelar klart det på låt oss säga 2 veckor och säljer det igen så kan man få ca 50% tillbaka (andrahands marknaden är stor på Konsoller) Dvs 600*40 / 2 = 12000 som man får tillbaka.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

Med tanke på att lokaliseringen av Kinect angavs som orsak till den uppskjutna svenska releasen, så vore allt annat än en officiell svensk release av denna Kinect-lösa SKU i juni ett misslyckande från Microsofts sida.
Inte för att jag tror det kommer ske, men ursäkten är förbrukad och det vore rent utsagt pinsamt om man låtsas som ingenting och kör vidare på september efter denna nyhet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tja, kan hålla med dig till viss del, men om man skall räkna på detta viset så får du även räkna med att om man köper ett Xbox spel och spelar klart det på låt oss säga 2 veckor och säljer det igen så kan man få ca 50% tillbaka (andrahands marknaden är stor på Konsoller) Dvs 600*40 / 2 = 12000 som man får tillbaka.

Priserna på PC spel, droppar mycket fortare än konsol spelen. Samt du får i regel bättre reor.
Utnyttjar jag rabatter på t.ex Greenmangaming eller kanske väntar några veckor på steam sale. Så kan jag lätt få spel för mindre än hälften av vad en konsol version kostar.

Sen är det kul du nämnde i förra inlägget att man ska ta med kostnaden för att uppgradera sin PC.
Hur ofta uppgraderar du hårvaran i en konsol? Oh ja.. aldrig..
Det är en bonus man får med PCn. Flexibiliteten att uppgradera datorn.

Tar man och räknar på det, så kommer i flesta fall PC gaming kostnaderna hamna runt samma av vad konsol kostar. Beror mycket på ens köpa vanor är med spelen och hårdvaran.
Men man kan göra mer på en PC. Och får mer flexibilitet.
Enda anledning jag ser att skaffa konsol nuförtiden, är för de exklusiva spelen. Men de kommer bli färre, då utgivare är mer intresserade i att släppa multiplattform spel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Problemet är att det finns alldeles för många bakåtsträvare i världen som vill hålla på med disketter och plastskivor från 70-talet. Jag vill leva digitalt och ni andra förstör för mig. Även om vi kommer vinna till slut så skjuts framtiden upp iom denna generation spelkonsoler tyvärr

Jag önskar verkligen att Xbox One inte hade haft någon DVD-läsare alls och att internetuppkoppling var ett krav. Eller åtminstone släppt en sådan konsol vid sidan av.

Det har inget med att vara "bakåtsträvare" att göra. Micromjuks orginal ide, som du stödde, var ett fullkomligt drakoniskt DRM system där man kraftigt strypte användarnas rättigheter till median man redan hade betalt för. Att ens uttala stöd för något så sjukt konsumentfientligt system ser jag som märkligt.

Sen är det inte så att det är ett litet antal människor som fortfarande vill ha fysisk media enligt de senaste rapporterna på området: http://www.destructoid.com/npd-three-out-of-four-us-gamers-pr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Det har inget med att vara "bakåtsträvare" att göra. Micromjuks orginal ide, som du stödde, var ett fullkomligt drakoniskt DRM system där man kraftigt strypte användarnas rättigheter till median man redan hade betalt för. Att ens uttala stöd för något så sjukt konsumentfientligt system ser jag som märkligt.

Sen är det inte så att det är ett litet antal människor som fortfarande vill ha fysisk media enligt de senaste rapporterna på området: http://www.destructoid.com/npd-three-out-of-four-us-gamers-pr...

Samtidigt använder ni alla glatt Steam och Origin. Inga klagomål på DRM eller onlinekrav där inte. Det känns väldigt mycket som dubbelmoral tycker jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Samtidigt använder ni alla glatt Steam och Origin. Inga klagomål på DRM eller onlinekrav där inte. Det känns väldigt mycket som dubbelmoral tycker jag.

Jag førstår inte hur det ær omøjligt att kombinera digitalt och fysiskt dock. Ær ju fullt møjligt att køra 100% digitalt a la Steam (och garantera bættre priser , trade-ins, sharing, gifting etc) och samtidigt ge folk alternativet att køpa fysiskt.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sedan har du det här men "always online", som bara är tragiskt. Det finns ingen mening med att ha internetuppkoppling som ett krav. Att vissa features inte blir tillgängliga i offlineläge är såklart ofrånkomligt, men att online skall vara ett krav är rent diskriminerande, om inte nu det ingår i Microsofts framtidsvision att alla ska bo i stortsäderna, eller förväntas punga ut 15-20K för att få fiber till villan, och även med fiber så kan man inte garantera 100% onlinetid, och trådlöst är ännu värre på den punkten.

Diskriminerande? Det är lika diskriminerande som att den drivs på elektricitet. Det är fan inte alla som har tillgång till det. Eller att den kostar pengar att köpa. Det är fan inte alla som har pengar till en sådan. Tänk dessutom de som inte är så intresserade av det som den erbjuder. Det är diskriminerande att den inte erbjuder något till dem.

Nä, men ärligt ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Diskriminerande? Det är lika diskriminerande som att den drivs på elektricitet. Det är fan inte alla som har tillgång till det. Eller att den kostar pengar att köpa. Det är fan inte alla som har pengar till en sådan. Tänk dessutom de som inte är så intresserade av det som den erbjuder. Det är diskriminerande att den inte erbjuder något till dem.

Nä, men ärligt ...

Jag borde inte ens bemöta det här, eftersom du så uppenbart använder dig av halmgubbar, men du tror inte det är vanligare att folk har tillgång till elektricitet än ständig uppkoppling?

Att konsolen drivs på elektricitet är inget hittepå. Det går liksom inte att göra något åt. Men det går bevisligen att göra konsoler som inte kräver internetuppkoppling för att fungera, så det blir bara ett konstlat krav som inte stämmer med hur verkligheten ser ut, vilket i och för sig Microsoft någonstans måste ha insett eftersom de gjort en U-sväng vad gäller just kravet på uppkoppling, men nu pratade vi ju om vad de gjorde fel fel fel från början.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Samtidigt använder ni alla glatt Steam och Origin. Inga klagomål på DRM eller onlinekrav där inte. Det känns väldigt mycket som dubbelmoral tycker jag.

Är personligen inte intresserad av XB1 (eller PS4/Wii U2), men håller med. Använder själv Steam.

Inte många som klagar på Valve och hur de hanterar DRM, lyssnar av kunders datorer, etc. Allt de gör är alltid "fantastiskt". Själv tycker jag att Steam är en OK tjänst som jag använder, men absolut inte helt utan problem och nackdelar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/