Permalänk
Avstängd

Ny mus.

Tja, måste köpa ny mus då min Mionix Naos 5000 har lagt av och fått totalt jävla flipp.
Musen var skön men fan vad den strula hela tiden på flera olika datorer.

Så jag behöver en ny, är sugen på Razer Deathadder 2013 den verkar vara nice.

Jag har bara kravet att den ska vara ergonomisk och inte vara svårt att trycka ner scrollen.
Använder den mycket när jag spelar och vad jag har haft i baktanke är att Razer Deathadder 2013 ska vara rätt seg att trycka ner.

Synpunkter på det jag sa nyss???? stämmer det.

Tack för hjälpen

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Har original Deathaddern. Kan inget annat än att rekommendera den senaste då den har löst det enda problemet med den äldre, glossiga sidorna har gummigrepp. Tycker inte scrollen är svår att trycka ner, kan dock bara vara jag och det kan vara skillnad mellan nya och äldre.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Jag har DA'n och skulle inte rekommendera den, dock så ska du ju känna själv i butik på vilken du tycker är skön.
Plus med DA är att den passar min hand ganska bra men det är typ allt.
Sen dag 1 tyckte jag den var jäkligt plastig. Greppen på sidan suger och ger nästan ingrt grepp alls. Scrollen har börjat gnissla hela tiden efter ett års användning. Nästa mus för mig blir nog ss rival (har testat en hos min kompis)

Permalänk
Medlem

Har du kollat med drivrutinerna till din mus? Vissa glömmer dem och tror då att musen krånglar då det egentligen bara är drivrutinerna som saknas. Annars rekommenderar jag en Logitech G500s, enligt mig kan du inte få en bättre mus för pengarna. Robustare än alla de andra spelmärkena, ingen onödigt fix på den med massa leds etc utan endast the real deal. scrollen är lätt enligt mig och den har endast det nödvändiga. Kostar 590 :- och du får allt du behöver. Köp dock inte den trådlösa serien då trådlöst oftast strular och du får en delay.

Permalänk
Medlem

Jag har inte en speciellt bred erfarenhet av olika möss, tenderar att köra samma i några år, men jag har rätt nyligen köpt en Logitech G700s, och den är jag verkligen supernöjd med. Den har programmerbara knappar och allt det där, men det stora för mig är att den funkar lika bra trådad som trådlös. Man rycker sladden, flyttar runt musen som man vill, sedan pluggar in den igen så laddar den medans man använder den som vanligt.

Kanske inte superanvändbart för alla, men jag kör XBMC på datorn till TV:n i vardagsrummet, och då är det sjukt praktiskt att kunna gå över dit med musen och köra den från soffan.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Deathaddern har ALLDELES för känsliga knappar. Själv vill jag kunna vila fingrarna på musen utan att knapparna trycks in av sig själva.
Logitech G700s har för många knappar och man tenderar att trycka in fler än tänkt samtidigt. Dessutom så känns den väldigt obekväm för mig som har stora händer.
Har själv en Zowie EC2 eVo för tillfället. Den har lite väl plastig yta och skrollhjulet tenderar att reagera som att man hade skrollat när man snuddar det ibland.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT