Permalänk

Bluescreen

Blev färdig med mitt bygge nu för 3 dgr sedan och allt har rullat på fint tills för en dag sen.
Jag hade precis lämnat ett spel jag lirat och skulle bara stänga ner en browser, jag tryckte på krysset och då hängde sig datorn och bleuscreen kom.
Jag startade om burken via power-switchen och sedan dess har den funkat lika fint som innan igen...
Någon som har någon aning om vad som hände?

Ja har borrat fläkthål och grejor men rengjort burken fint sedan dess så något stål-damm eller bara damm borde inte finnas.

Visa signatur

[Asus Z97 AR,Intel i5 4690k, Geforce GTX 660ti, Corsair Vengence 2x8gb Low profile, Corsair CX600M, Noctua C12P SE14, 2x 120mm Bitfenix spectre pro, 2x 120mm CougarVortex PWM CF-V12HP, Scythe kazeQ 3,5"]

Taptoo101

Permalänk

Är den klockad. Har du installerat om OS nyligen när du var färdig med bygget.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Kör du minnena på maxinställningar? Har du testat ifall de verkligen klarar detta i memtest?

Men om du hunnit spela många timmar på raken utan problem så är nog minnena ok men kör ändå memtest vilket är en bra vana

Permalänk
Medlem

Installera: http://www.resplendence.com/whocrashed och visa oss rapporterna här.

Permalänk

*Burken är inte klockad och jag gjorde en nyinstallation av OS när bygget var färdigt.

*Minnena kör jag på max, vilket jag tror blir om man bara pluggar in dom, right? (btw, hur gör jag en memorytest?)

*kollade WhoCrashed och de verkar vara bra skit, installerat.
-fick följande dom:
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 2014-07-09 17:57:58 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\070914-23275-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0xC6483)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000166483, 0xFFFFF88007796030, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Operativsystemet Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Win32-drivrutin för flera användare
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det slog mej att enligt en temperatur-mjukvara jag kör så låg GPUn(vad betyder GPU? (grafikkortet?)) på runt 70grader (max71) strax efter mitt gameande, spelade bara i 1h så jag tyckte de verkade mkt med tanke på att den numera är ganska väl ventilerad och har en nyinstallerad CPU-fläkt. Noctua-C12.Är 70 grader mkt att gnälla över på GPUn?

Visa signatur

[Asus Z97 AR,Intel i5 4690k, Geforce GTX 660ti, Corsair Vengence 2x8gb Low profile, Corsair CX600M, Noctua C12P SE14, 2x 120mm Bitfenix spectre pro, 2x 120mm CougarVortex PWM CF-V12HP, Scythe kazeQ 3,5"]

Taptoo101

Permalänk
Medlem

70 grader låter normalt.
Memtest: http://www.memtest86.com/

Skickades från m.sweclockers.com