Permalänk
Avstängd

Polarn har problem med sin bärbara

polarens dator strular med grafikkortet. Vet inte vad han gjort men han fick blackscreen hela tiden vid uppstart så den startade i felsäkert läge.

Jag kör teamwiever med honom så körde Display driver uinstaller.

Datorn startar i normalt läge nu men när man ska installera drivrutinerna hjälper det inte ett skit. den installerar dom men det hjälper inte samt kan han bara ha 2 upplösningar endå.

Någon som vet vad felet är?

här är några prints

https://imageshack.com/user/rdada

Vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd

Jag har installerat dom drivrutinerna som saknar så startar inte datorn alls utan det blir svart skärm igen.

även prövat med att den ska söka automatiskt efter drivrutiner och den hittar samma som jag.

Men när jag installerar den och startar om datorn så blir den svart igen ( går bara att starta i safemode )

Permalänk
Medlem

Tankade du drivrutinerna från amd/Nvidia? Prova dem från datortillverkaren, de kan vara modifierade. Sedan kan det vara så att det är dubbel grafik, en som drar mindre ström i cpun och sedan det dedikerade. Kan vara det som spökar, läs på lite så blir du kanske klokare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Tankade du drivrutinerna från amd/Nvidia? Prova dem från datortillverkaren, de kan vara modifierade. Sedan kan det vara så att det är dubbel grafik, en som drar mindre ström i cpun och sedan det dedikerade. Kan vara det som spökar, läs på lite så blir du kanske klokare

har läst på en hel del, ska inte säga att jag är totalt hjärndöd heller haha. Men nu står det stilla, Även själv trott att det är det intregerade kortet som spökar så jag tog bort det i enhetshanteraren. Men fortfarande samma sak,

Har laddat ner drivrutinerna både från HP samt AMD

Samma problem med båda

Permalänk
Medlem

Långskott, men be han trycka windowstangent+p några gånger

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MicroTorrent:

bilden är 5-6-7 år gammal orkade inte ta bort

Får inte det att fungera. Några fler som kan komma på någon lösning?

Sammanfogat inlägg