Permalänk
Medlem

Bygglogg CaseLabs SMA8

Hejsan!

Supertaggad på att börja detta bygget =D
Jag kommer behålla några delar från min nuvarande dator men kommer köpa en hel del nya grejer
Tanken från början var att använda hård tub men då måste jag ersätta alla anslutningar jag har och det kommer bli lite för mycket cash, (jag har redan gått över budgeten med rätt mycket =/) Så jag kommer få fixa detta någon gång i framtiden.

Här är de delar jag väntar på:

Chassi: CaseLabs SMA8

  • Case ​Color​: Black​
    Botto​m Cha​ssis ​Secti​on: Solid​
    Chass​is mi​d-pla​te: Solid​
    Mothe​rboar​d Sid​e Doo​r: XXL W​indow​ CLEA​R
    Top C​over: 39mm ​Venti​lated​
    Lower​ Cham​ber C​overs​: Ventilated
    140.4 Radiator Side Mount
    120.4 Radiator Side Mount
    120.2 Flex-Bay Radiator Mount
    PCI B​ackpl​ate: Hex M​esh
    Flex-​Bay C​overs​: Solid

Mobo: ASUS Rampage IV Black Edition med EK ASUS Rampage IV Black Edition Full Board Cooling Monoblock - Nickel
CPU: Intel i7-4930K
HDD: 2TB WD Black 7200rpm 64MB

1x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper Quad 140mm Radiator
4x Noctua NF-A14i, PPC-2000, PWM, 140mm
1x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper Quad 120mm Radiator
4x Noctua NF-F12, iPPC-2000, PWM, 120mm
Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 - Clear
Bitspower G 1/4 Thread Dual D5 Mod Top - Acrylic / UV Blue
2x Bitspower D5 / MCP655 Pump Mod Kit - Chrome
2x Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v Water Pump Module - PWM Enabled (Är lite osäker men tror det går att styra dessa med moderkortet. Någon som vet?)
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT Tubing 3/8"ID x 1/2" OD - 10ft Retail Pack - Clear eller UV Blue, Kan inte riktigt bestämma mig =/.

Här är delarna jag behåller från min nuvarande dator:

2x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper Slim Profile Dual 120mm Radiator
Monsoon Chain Gun Compression Fittings, Monsoon 90° Rotary Angle Adapters, och lite andra anslutningar, typ någon kran osv
5x Cougar 120mm x 25mm CFD Series LED Fan - Blue LED

GPU: EVGA GeForce GTX 780Ti Classified med EK-FC780 GTX Classy - Nickel + Backplate
PSU: Corsair RM 750
RAM: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB (2x8GB module)
SSD: Samsung 840 EVO 120GB
HDD: Nån 2TB

Hur ska jag placera alla komponenter då?
Jag tänkte ha en 120.2 radiator med 2x Cougar fläktar på framsidan, 140.4 radiatorn med Noctua fläktarna där nere med den andra 120.2 radiatorn med cougar fläktar + PSU bakom. Och den sista radiatorn (120.4) längst upp med noctua fläktar.
Sen har jag funderat lite på hur jag ska göra med dammhantering. Jag har sett en del CaseLabs byggen utan dammfilter men jag känner mig lite skeptisk till detta då jag vet hur dammiga min nuvarande dators dammfilter blir. Antingen så köper jag några av silverstones dammfilter som jag skruvar fast på radiatorn/fläktarna eller så beställer jag en magnetisk från demcifilter.com
Annars kommer det mesta sitta på standard ställen =P
Kommer även borra hål i midplate för att dra tuben mellan områdena.

Vad tycker ni? Några förslag på ändringar eller ngt annat roligt? =P

Tack för mig så länge
//Neeon (Eller NE0XY som jag också kallar mig)

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Avstängd

Har skikat lite på det chassit med var huttade du ditt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Har skikat lite på det chassit med var huttade du ditt

Jag kommer beställa det direkt från tillverkarna, alltså CaseLabs egen hemsida: http://www.caselabs-store.com/
Väntar bara på att det svara angående internationell frakt.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Avstängd

Jag kikade på det där med tror att det hamnar någonstans kring 7k med tull och allt kan ha fel dock.

Det blir ett bra bygge det här finns mycket yta att fylla upp i det chassit med

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Jag kikade på det där med tror att det hamnar någonstans kring 7k med tull och allt kan ha fel dock.

Det blir ett bra bygge det här finns mycket yta att fylla upp i det chassit med

Vet inte exakta siffrorna men ja, det kommer svida i plånboken =(

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Hej
Caselabs är ruskigt trevliga chassin att bygga i och att äga har haft ett och det blir inte det sista jag äger.
Om jag föstår dig rätt ska du ha 1x480 och 1x420 raidatorer en i toppen och en i botten och 2x240 radiatorer, jag hade nog valt att skippa 240 radiatorerna även om du äger dem för du kommer ha kylförmåga så det räcker till din hw blir lätt rörigt om man ska dra slang runt överallt. Sen finns det färdiga hål från caselabs tex dessa http://www.caselabs-store.com/bottom-accessory-mounts-tubing-....

Hur ska du styra pumparna och fläktarna då alla är PWM via m-b och mjukvara?
Jag hade kört med andra fläktar ej PWM iom att du verkar gilla svarta så hade jag valt NB tex http://www.aquatuning.se/vattenkylning/flaekt-vibrationsdaemp... och http://www.aquatuning.se/vattenkylning/flaekt-vibrationsdaemp... tillsammans med en Aquacomputer aquaero 6 PRO som styrning tex men det är jag det.
Och för framtida uppgraderingar ett annat lite kraftigare nätagg om du ska köra med SLI och CF.

Glömde skriva lycka till det blir nog ett coolt bygge.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neeon123:

Hejsan!

Supertaggad på att börja detta bygget =D
Jag kommer behålla några delar från min nuvarande dator men kommer köpa en hel del nya grejer
Tanken från början var att använda hård tub men då måste jag ersätta alla anslutningar jag har och det kommer bli lite för mycket cash, (jag har redan gått över budgeten med rätt mycket =/) Så jag kommer få fixa detta någon gång i framtiden.

Här är de delar jag väntar på:

Chassi: CaseLabs SMA8

  • Case ​Color​: Black​
    Botto​m Cha​ssis ​Secti​on: Solid​
    Chass​is mi​d-pla​te: Solid​
    Mothe​rboar​d Sid​e Doo​r: XXL W​indow​ CLEA​R
    Top C​over: 39mm ​Venti​lated​
    Lower​ Cham​ber C​overs​: Ventilated
    140.4 Radiator Side Mount
    120.4 Radiator Side Mount
    120.2 Flex-Bay Radiator Mount
    PCI B​ackpl​ate: Hex M​esh
    Flex-​Bay C​overs​: Solid

Mobo: ASUS Rampage IV Black Edition med EK ASUS Rampage IV Black Edition Full Board Cooling Monoblock - Nickel
CPU: Intel i7-4930K
HDD: 2TB WD Black 7200rpm 64MB

1x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper Quad 140mm Radiator
4x Noctua NF-A14i, PPC-2000, PWM, 140mm
1x Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper Quad 120mm Radiator
4x Noctua NF-F12, iPPC-2000, PWM, 120mm
Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 - Clear
Bitspower G 1/4 Thread Dual D5 Mod Top - Acrylic / UV Blue
2x Bitspower D5 / MCP655 Pump Mod Kit - Chrome
2x Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v Water Pump Module - PWM Enabled (Är lite osäker men tror det går att styra dessa med moderkortet. Någon som vet?)
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT Tubing 3/8"ID x 1/2" OD - 10ft Retail Pack - Clear eller UV Blue, Kan inte riktigt bestämma mig =/.

Här är delarna jag behåller från min nuvarande dator:

2x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper Slim Profile Dual 120mm Radiator
Monsoon Chain Gun Compression Fittings, Monsoon 90° Rotary Angle Adapters, och lite andra anslutningar, typ någon kran osv
5x Cougar 120mm x 25mm CFD Series LED Fan - Blue LED

GPU: EVGA GeForce GTX 780Ti Classified med EK-FC780 GTX Classy - Nickel + Backplate
PSU: Corsair RM 750
RAM: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB (2x8GB module)
SSD: Samsung 840 EVO 120GB
HDD: Nån 2TB

Hur ska jag placera alla komponenter då?
Jag tänkte ha en 120.2 radiator med 2x Cougar fläktar på framsidan, 140.4 radiatorn med Noctua fläktarna där nere med den andra 120.2 radiatorn med cougar fläktar + PSU bakom. Och den sista radiatorn (120.4) längst upp med noctua fläktar.
Sen har jag funderat lite på hur jag ska göra med dammhantering. Jag har sett en del CaseLabs byggen utan dammfilter men jag känner mig lite skeptisk till detta då jag vet hur dammiga min nuvarande dators dammfilter blir. Antingen så köper jag några av silverstones dammfilter som jag skruvar fast på radiatorn/fläktarna eller så beställer jag en magnetisk från demcifilter.com
Annars kommer det mesta sitta på standard ställen =P
Kommer även borra hål i midplate för att dra tuben mellan områdena.

Vad tycker ni? Några förslag på ändringar eller ngt annat roligt? =P

Tack för mig så länge
//Neeon (Eller NE0XY som jag också kallar mig)

Sitter själv och planerar ett liknande bygge...samma chassi, åtminstone. Kommer dock vänta tills nästa generations E-processorer och köra på X99 med 3st toppkort från nvidias kommande serie, så det dröjer väl ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Hej
Caselabs är ruskigt trevliga chassin att bygga i och att äga har haft ett och det blir inte det sista jag äger.
Om jag föstår dig rätt ska du ha 1x480 och 1x420 raidatorer en i toppen och en i botten och 2x240 radiatorer, jag hade nog valt att skippa 240 radiatorerna även om du äger dem för du kommer ha kylförmåga så det räcker till din hw blir lätt rörigt om man ska dra slang runt överallt. Sen finns det färdiga hål från caselabs tex dessa http://www.caselabs-store.com/bottom-accessory-mounts-tubing-....

Hur ska du styra pumparna och fläktarna då alla är PWM via m-b och mjukvara?
Jag hade kört med andra fläktar ej PWM iom att du verkar gilla svarta så hade jag valt NB tex http://www.aquatuning.se/vattenkylning/flaekt-vibrationsdaemp... och http://www.aquatuning.se/vattenkylning/flaekt-vibrationsdaemp... tillsammans med en Aquacomputer aquaero 6 PRO som styrning tex men det är jag det.
Och för framtida uppgraderingar ett annat lite kraftigare nätagg om du ska köra med SLI och CF.

Glömde skriva lycka till det blir nog ett coolt bygge.

Dold text

Hej!

Tack

Känner att det är lika bra att köra med radiatorerna när jag ändå har dem, drar jag slangarna på ett bra sätt så blir det nog inte så rörigt
Jag kollade på de färdiga hålen men är rädd de inte kommer komma på rätt ställen. Sen kommer jag byta till hård tub i framtiden och då vill jag ha så raka linjer som möjligt, vilket jag är rädd jag inte kan få om de färdiga hålen inte kommer på rätt ställen. Jag kommer alltså borra hålen så som jag ska dra den hårda tuben i framtiden (så bra jag kan)

Iom att det mesta är PWM, Noctua fläktarna och pumparna, så kommer jag styra allt från moderkortets mjukvara (det funkar väll för pumparna också?). En Aquaero kostar rätt mycket också. Men hade jag haft råd hade jag kollat efter andra alternativ. Varför inte PWM?

Nätagget har jag redan i min nuvarande dator, så om jag någon gång behöver mer kraft så byter jag upp mig då.

Tack

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Hej
Kör du med PWM det är ditt bygge men jag föredrar vanliga 3 pins fläktar pga det finns ett större utbud på 3 pins med bra egenskaper för radiatorer och en fläktstyrning gärna en automatisk så man kan kontrollera via vattentemp och flöde enklare. Pumpar kör jag gärna med PWM, ang hålen så japp BP har snygga genomgående kopplingar så det är inget problem tänkte det kan underlätta när du skulle köra med mjukslang.
Och lycka till med bygget kommer följa det och vara lite avis.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Hej
Kör du med PWM det är ditt bygge men jag föredrar vanliga 3 pins fläktar pga det finns ett större utbud på 3 pins med bra egenskaper för radiatorer och en fläktstyrning gärna en automatisk så man kan kontrollera via vattentemp och flöde enklare. Pumpar kör jag gärna med PWM, ang hålen så japp BP har snygga genomgående kopplingar så det är inget problem tänkte det kan underlätta när du skulle köra med mjukslang.
Och lycka till med bygget kommer följa det och vara lite avis.

Dessa Noctua fläktarna finns i både PWM och 3pin. Men är det inte så att PWM är designat för att man ska ändra hastigheterna? jämför med vanliga 3pin då alltså? Det går väll lika bra att styra en PWM fläkt via moderkortet som att styra en 3pin? Eller har jag fel? PWM pump går väll också att styra med moderkortet?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Man kan styra båda via moderkortet dock är det möjligt med PWM att styra dem mer automatiskt mot en specifik temperatur på tex cpu med en stegrande fläktkurva.
3 pins går inte att styra så via moderkortet på det sättet utan då blir det mer att man ställer in en hastighet och de sköts inte automatiskt.
PWM pump går att styra via MB jag gör det atm utan problem via mjukvara från gigabyte men om jag tex vill köra den med tempen på vattnet blir det större problem utan en fläktstyrning som fungerar på det sättet.
Men huvudsaken är att jag inte väljer PWM fläktar är pga utbudet mest.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Okej, super

Nu är det bara att vänta på att alla delar levereras och att det inte är för bra väder ute så att jag kan börja bygga =P

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Skrivet av Neeon123:

Okej, super

Nu är det bara att vänta på att alla delar levereras och att det inte är för bra väder ute så att jag kan börja bygga =P

Hur menar du nu? Lite fint väder hindrar väl inte från att bygga? Det gäller att prioritera!

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering:

Byter ut pwm fläktarna till samma modell fast 3-pin och införskaffar en fläktkontroller som jag ska styra dessa med. Och så styr jag pumparna med moderkortet.

De fläktkontroller jag är inne på är antingen: Sunbeam Rheobus-Extreme 6-Channel Fan Controller - Black eller Scythe Kaze Master Pro eller Lamptron 20W - 4 Channel Aluminum Rheobus Multi Color LED Display

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Låter som en bra uppdatering i mina ögon iaf
Jag har denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1725052 som styr mina fläktar utan problem fördelen är att den har 36w/kanal och den ser inte helt dum ut.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Jag föredrar automatiska fläktändringar egentligen men det verkade som att det inte skulle funka helt 100 med både pumpar och fläktar som styrs samtidigt. Jaja jag känner mig rätt nöjd ändå =P
Det blir en sån här: http://www.frozencpu.com/products/20979/bus-354/Lamptron_30W_...

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Det finns fläktstyrningar som klarar av det utan problem som tar typ alla fläktar du kan lassa på dem och styra pumpar via PWM.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Discokungen

Se till att du köper Primochill LRT Advanced PRO då det är den som är bäst. Heter den inte Pro så är det inte samma slang.

Tråkigt att du inte kör med Noiseblocker men det blir nog en fint bygge ändå! Ser framemot det!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Kommer det inga bilder snart.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Se till att du köper Primochill LRT Advanced PRO då det är den som är bäst. Heter den inte Pro så är det inte samma slang.

Tråkigt att du inte kör med Noiseblocker men det blir nog en fint bygge ändå! Ser framemot det!

Advanced LRT Pro har jag aldrig sett. Är du säker på att den finns? Kunde inte hitta på deras hemsida.

Skrivet av Gunner357:

Kommer det inga bilder snart.:)

Jodå, bara jag får delarna så kommer bilder =D

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Neeon123:

Advanced LRT Pro har jag aldrig sett. Är du säker på att den finns? Kunde inte hitta på deras hemsida.

http://www.primochill.com/product/primoflex-advanced-lrt/
Det står längre ner. Oftast brukar den dock vara Advanced LRT Pro som säljs. Bara det blir rätt för det är en del skillnad!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

http://www.primochill.com/product/primoflex-advanced-lrt/
Det står längre ner. Oftast brukar den dock vara Advanced LRT Pro som säljs. Bara det blir rätt för det är en del skillnad!

The new technology used in PrimoFlex ADVANCED LRT has removed the need for the antimicrobial formerly impregnated in the Pro LRT tubing. The results are a noticeable improvement of clarity over PRO LRT.

Är det detta du menar? Jag tror vi pratar om samma produkt =P
http://www.frozencpu.com/products/17588/ex-tub-1574/PrimoChil... Denna är det jag beställt

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Neeon123:

The new technology used in PrimoFlex ADVANCED LRT has removed the need for the antimicrobial formerly impregnated in the Pro LRT tubing. The results are a noticeable improvement of clarity over PRO LRT.

Är det detta du menar? Jag tror vi pratar om samma produkt =P
http://www.frozencpu.com/products/17588/ex-tub-1574/PrimoChil... Denna är det jag beställt

Intressant. Det verkar vara tvärtom om man läser där. Nu är jag vansinnigt förvirrad. Men det är likadan slang som jag har! Det är bra skit!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Intressant. Det verkar vara tvärtom om man läser där. Nu är jag vansinnigt förvirrad. Men det är likadan slang som jag har! Det är bra skit!

Haha
Jag har den i min nuvarande dator och jag är nöjd Jag ska bara ha detta temporärt tills jag skaffar hård tub

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Första paketet har kommit! =D
4st 140mm fläktar, 2st 120mm fläktar (2 till är på gång) Moderkortet, vattnet och hårddisk.
Är riktigt nöjd med fläktarna! De ser riktigt bra ut

Dold text
Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Nästa paket har kommit
Denna gång är det vattenkylning delarna

Dold text

Hoppas chassit kommer snart =D

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Medan jag väntar på att chassit ska komma...
Funderar lite på hur jag ska placera fläktarna osv, vet inte om jag ska ha fläktarna i Push eller pull, det ser klart bättre ut med fläktarna i push i den nedre "lådan" på chassit men vet inte om det blir jobbigare med damm då. Vad tycker ni?

Sen kommer de två fläktarna på radiatorn där fram blåsa in luft, sen en 120mm fläkt där bak blåsa ut. Frågan är om jag vill att 120.4 radiatorn i toppen av chassit ska dra in luft eller dra ut. Vad blir bäst tror ni?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Medan jag väntar på att chassit ska komma...
Funderar lite på hur jag ska placera fläktarna osv, vet inte om jag ska ha fläktarna i Push eller pull, det ser klart bättre ut med fläktarna i push i den nedre "lådan" på chassit men vet inte om det blir jobbigare med damm då. Vad tycker ni?

Sen kommer de två fläktarna på radiatorn där fram blåsa in luft, sen en 120mm fläkt där bak blåsa ut. Frågan är om jag vill att 120.4 radiatorn i toppen av chassit ska dra in luft eller dra ut. Vad blir bäst tror ni?

Enligt Martins liquid lab är det push som ger bäst temperatur, men det gäller enstaka grader. I ditt fall som har ganska överdimensionerade kylning (iofs jag också) så skulle jag i första hand se till att få övertryck i burken. Caselabs kör inte så hårt på fläktfilter

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Enligt Martins liquid lab är det push som ger bäst temperatur, men det gäller enstaka grader. I ditt fall som har ganska överdimensionerade kylning (iofs jag också) så skulle jag i första hand se till att få övertryck i burken. Caselabs kör inte så hårt på fläktfilter

Tack för svaret

Hade tänkt skaffa filter från demcifilter.com så blir det förhoppningsvis inte så dammigt =P

Tror du det blir för mycket luft IN om jag har 120.4 (taket) IN + 120.2 fronten IN och en ensam 120mm fläkt UT? kommer det funka?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Hämtade äntligen upp chassit i fredags efter rätt många förseningar, men nu har jag allt iaf
Dags att bygga ihop lådan och riva ut det gamla från min nuvarande dator.

Kom o tänka på hur jag ska göra med min SSD som jag för över från min nuvarande dator, kommer jag behöva installera om windows osv? Vill gärna slippa detta om det går.

Dold text
Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9