SSD... Reserverad av systemet?

Permalänk

SSD... Reserverad av systemet?

Hejsan!

Jag har nyligen köpt en SSD som inte är så meddgörlig.. Har inte något os på cd
och försöker därför via USB installera OS direkt på SSDn..

Det som just nu är problemet är att den uppenbarar sig såhär:

http://i61.tinypic.com/33lftqd.png
http://i62.tinypic.com/211tk4k.png

Sökt som en dåre efter svar men finner inget som är lösningen... Sitter just nu inne på
http://i59.tinypic.com/307re3s.png

tänker mig att det borde bäst om man kunde formatera om disken men det vill inte funka..

Tacksam för all hjälp!!

Permalänk
Medlem

Allt är ju som det ska? Fast du behöver knappast tilldela en enhetsbokstav till den partitionen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Allt är ju som det ska? Fast du behöver knappast tilldela en enhetsbokstav till den partitionen.

hmm, okej. Jag som uppfattar hela grejen fel möjligen.

Så när jag nu startar om datorn och startar installationen via usb'n så ska det bara vara att välja ssdn och köra installationen?

för att sedan rensa den gamla och ha ssd som boot disk?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willewonka:

hmm, okej. Jag som uppfattar hela grejen fel möjligen.

Så när jag nu startar om datorn och startar installationen via usb'n så ska det bara vara att välja ssdn och köra installationen?

för att sedan rensa den gamla och ha ssd som boot disk?

mvh

När du installerar ska du ta bort alla befintliga partitioner och installera på "ej allokerat utrymme". Då skapas en "system reserved"-partition automatiskt och den innehåller diverse reparationsverktyg.
Ha även bara en disk inkopplad när du installerar Windows. Installationsprogrammet brukar vara mindre bra på att lämna övriga diskar ifred.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

När du installerar ska du ta bort alla befintliga partitioner och installera på "ej allokerat utrymme". Då skapas en "system reserved"-partition automatiskt och den innehåller diverse reparationsverktyg.
Ha även bara en disk inkopplad när du installerar Windows. Installationsprogrammet brukar vara mindre bra på att lämna övriga diskar ifred.

Tack för grymt svar! Ska rensa gamla disken och koppla loss den för att sedan göra en ny installation

ha en skön kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willewonka:

Tack för grymt svar! Ska rensa gamla disken och koppla loss den för att sedan göra en ny installation

ha en skön kväll!

Varsågod och detsamma!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Har en fråga angående "Reserverad av systemet" partitionen. Jag installerade OS på SSD:disken med HDD urkopplad. När jag sedan kopplade in HDD igen hade jag en "hårddisk" som hette "Reserverad av systemet". Så jag gick in i diskhantering och raderade den s.k "hårddisken". Så nu undrar jag om jag raderade rätt "Reserverad av systemet"? Jag bifogar en bild om det skulle vara till hjälp.

Väldigt tacksam för svar