Permalänk

Ny mobil

Hade tänkt att köpa en ny mobil, men inte vilken som är bäst.
Jag bryr mig inte så mycket om operativsystemet, men vill inte ha en iphone.
Vill gärna att den ska vara liten, och vara en sådan smart phone.
Gärna en mobil med lite kvalite, bra processor då..
Min budget är ungefär 2000-2500kr, kan gå lite högre om det är prisvärt!
Så frågan är om någon skulle vilja rekommendera en telefon?
Tack på förhand!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Avstängd

LG Google Nexus 5
Moto G

Där har du bra nallar för en "liten" peng.

Permalänk

Skulle uppskatta om du skrev en tydligare rubrik. T.ex. "Vilken mobil ska jag köpa?" eller åtminstonde "Ska köpa ny mobil" så man vet vad det handlar om. MVH Perry

Permalänk

Vad ska du ha den till?

Permalänk

Min röst går till N5

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är tveklöst det bästa du kan få för under 3000kr.
En telefon nästan i klass med dagens flaggskepp (Galaxy S5, Xperia Z2 o.s.v.).
Det enda som skulle kunna vara ett problem för dig är att den är lite medelstor. Den är en av de mindre topp-telefonerna, men jämfört med äldre eller billigare mobiler så är den ganska stor. Men det är ju inte outnyttjat utrymme, den har ju en skärm som täcker större delen av fronten.

En annan bra budget modell är Moto G. Den har enormt bra hårdvara för 1500kr. Den är även lite mindre än Nexus 5, men du ska ha klart för dig att Nexus 5 är en betydligt bättre telefon. Den extra kostnaden gör skillnad.

Här kan du se storlekarna på de båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nexus 5 är tveklöst det bästa du kan få för under 3000kr.
En telefon nästan i klass med dagens flaggskepp (Galaxy S5, Xperia Z2 o.s.v.).
Det enda som skulle kunna vara ett problem för dig är att den är lite medelstor. Den är en av de mindre topp-telefonerna, men jämfört med äldre eller billigare mobiler så är den ganska stor. Men det är ju inte outnyttjat utrymme, den har ju en skärm som täcker större delen av fronten.

En annan bra budget modell är Moto G. Den har enormt bra hårdvara för 1500kr. Den är även lite mindre än Nexus 5, men du ska ha klart för dig att Nexus 5 är en betydligt bättre telefon. Den extra kostnaden gör skillnad.

Här kan du se storlekarna på de båda.

Nexus 5 utan tvekan, och som du säger så är den absolut inte "stor", men den är stor nog! En av mina närmsta vänner har en, och den är ganska ok i storlek, iaf för folk med normalstora händer. Jag själv kör dock LG G Flex på 6 tum pga väldigt stora händer. Men point made, oroa dig inte för storleken! Och skärmpanelen är väldigt bra också

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Jonsson:

Nexus 5 utan tvekan, och som du säger så är den absolut inte "stor", men den är stor nog! En av mina närmsta vänner har en, och den är ganska ok i storlek, iaf för folk med normalstora händer. Jag själv kör dock LG G Flex på 6 tum pga väldigt stora händer. Men point made, oroa dig inte för storleken! Och skärmpanelen är väldigt bra också

Jävlar ja, den där saken är ju gigantisk. Hur klarar du dig?

Permalänk

Jag tycker sony är bra men vet inte mycke om dena pris klasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jävlar ja, den där saken är ju gigantisk. Hur klarar du dig?

Haha aa, nämen den funkar bra att köra med 1 hand, annars skulle jag ALDRIG köpt den Fast jag må säga att den är lite trång i vissa jackfickor osv

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

För dom pengarna, LG G2 utan tvekan.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Jag tror flesta kommer säga Nexus 5 och jag håller med.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nino:

För dom pengarna, LG G2 utan tvekan.

G2 kostar 3000kr som billigast inte 2000-2500 som ts ville betala, Nexus 5 kostar dock även den ~3000 men imo är det mer värt att ta Nexus 5 så du får Vanilla Android och uppdateringar direkt från google...

Permalänk

Tack så mycket allihopa! Nexus 5 lär det bli då!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

Jag har kollat igenom Nexus 5, och alla dess konkurrenter i samma prisklass.
Nexus 5 vinner med långtradar-längder.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!