Permalänk
Medlem

Vilken gaming laptop?

Hej, SweClockers! Jag letar efter en gaming laptop för 7000 - 8000 Så har ni några tips? Skicka länkar

Dold text

Den ska klara minecraft +120 fps med höga inställningar. Och CSGO Low

Permalänk

Skulle isf rekommendera att köpa en stationär. Då jag tror att du kan få bättre prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersneel:

Skulle isf rekommendera att köpa en stationär. Då jag tror att du kan få bättre prestanda för pengarna.

Jag har redan en stationär dator. Men jag vill ha en gaming laptop tex Om jag åker bort =P

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe...

Lite över din budget men den är duglig iaf.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Kommer den klara minecraft 120+ fps? med höga inställningar

Permalänk

Jag skulle kört på en Asus dator, mycket bra kylning i dessa.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

En begagnad ASUS G74 eller G75, så får du sjystare prestanda för pengarna än om du köpert nytt.

men ha i åtanke att gaming laptops är stora, tunga och lite otympliga, men precis som du har jag en för att ha med då jasag reser bort o inte vill vara utan spelmöjlgheter.

inget av spelen du spelar jag har testat, men får 75-85 pps i wot på medium på g74,

men för 8000 som du vill lägga får du en bättre än min, jag gav 5000 beg för min 2 år sedan så du får nog en G75 för 4-6,000
sen om den inte har SSD så slänger du in det för en tusing..mer behöver det inte kosta

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

En begagnad ASUS G74 eller G75, så får du sjystare prestanda för pengarna än om du köpert nytt.

men ha i åtanke att gaming laptops är stora, tunga och lite otympliga, men precis som du har jag en för att ha med då jasag reser bort o inte vill vara utan spelmöjlgheter.

inget av spelen du spelar jag har testat, men får 75-85 pps i wot på medium på g74,

men för 8000 som du vill lägga får du en bättre än min, jag gav 5000 beg för min 2 år sedan så du får nog en G75 för 4-6,000
sen om den inte har SSD så slänger du in det för en tusing..mer behöver det inte kosta

Kan du skicka länk?

Permalänk
Inaktiv

Kör en Acer aspire v3 772g från inet riktigt trevlig laptop med GTX 760

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Kör en Acer aspire v3 772g från inet riktigt trevlig laptop med GTX 760

Hur mycket fps kör man i minecraft och cs go?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sneddo:

Hur mycket fps kör man i minecraft och cs go?

Körde Watch dog på den för en stund sedan på medium/high och flyter på riktigt bra faktist. Så där lär den flyta på antar jag! Se Youtube klipp osv!

Fps vet jag inte

Permalänk
Medlem

Skärmen klarar inte mer än 60Hz så kan du ligga över 60FPS det så är det tillräckligt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bärbar Dator (Hjälp)

Hej SweClockers!

Jag söker efter en hyffsad bärbar speldator.

Den ska klara CS:GO Med höga inställningar 120+fps . Och sen minecraft med 120+ fps

Max 6000-7000

Permalänk
Medlem

Detta är väl det bästa du kan hitta för det priset, men kör du CS:GO ska du ju ligga på den lägsta möjliga grafikinställningarna, bara så man clutchar!
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196793-acer_v3-772g_173_hd-i5-4200m-6gb-500gb-gt750_4gb-win_8

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl.mittiskogen:

Tror inte dessa har 120+ Hz skärmar.

Tyvärr har jag inte heller någon bärbar att föreslå. Själv hoppas jag Asus kommer med en G76:a eller G760:a med 120 Hz skärm.
Se gärna min tråd om detta: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Detta är väl det bästa du kan hitta för det priset, men kör du CS:GO ska du ju ligga på den lägsta möjliga grafikinställningarna, bara så man clutchar!
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196793-acer_v3-772g_173_hd-i5-4200m-6gb-500gb-gt750_4gb-win_8

Hur mycket fps kör man i minecraft tror du? Och är den prisvärd?

Permalänk

Lenovo ThinkPad Edge E540 på Dustin Home är på kampanj för 6 490 kr (har kostat 7 999 kr).

Intel i7 Quad Core (fyrkärning) processor som de flesta nya spel utnyttjar, dedikerat grafikkort på 2 GB, 8 GB RAM-minne, samt en hybrid hårddisk med 16 GB SSD för ett snabbt operativsystem + 1000 GB i lagringsutrymme på en "vanlig hårddisk". Lagom skärmstorlek på 15,6", vilket gör den OK att bära med sig i väskan och en upplösning på 1920x1080. Den väger dock uppemot 2,5 kg, vilket för mig är för mycket, men med en speldator i den här prisklassen är det nog något man får acceptera. Helt OK batteritid på uppemot 6,2 timmar (enligt Dustin Home) och 7,4 timmer (enligt Prisjakt.se).

Känns som en ganska bra deal för dig. Det som folk verkar har klagat på med datorn är skärmen, men mer prestanda kan jag inte hitta för det priset. För övrigt är min erfarenhet, av vad jag har hört, att Lenovo gör bra datorer med bra byggkvalitet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Om du kan sträcka dig en femhundring så finns denna. Snäppet vassare grafikkort men en tvåkärnig processor, ska du dock endast lira spel i stil med CS, LoL etc. så ska det inte vara några problem.

http://www.inet.se/produkt/1971609/acer-aspire-v3-772g-i5-8gb...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Sneddo:

Hur mycket fps kör man i minecraft tror du? Och är den prisvärd?

definiera minecraft, är det ftb eller ren vanilla? Väldigt stor skillnad....

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord