Permalänk
Medlem

Ny mus, vad kan ersätta g9x?

Hej! Har länge letat efter en mus som passar mig. Har alltid älskat Logitech g9(x) då de var i perfekt storlek för mig.

På senaste tiden har jag kört med Steelseries Sensei RAW, men den är för stor, och jag når inte med tummen till MOUSE5. Jag har bakre delen av handen i musmattan och kör en clawgrip.

Så tänkte kolla om någon vet någon modell som är motsvarande en g9 i storlek och passform?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Tror inte att det finns någon mus som är riktigt lik g9x, speciellt om du använder den utan grepp.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Hej! Har länge letat efter en mus som passar mig. Har alltid älskat Logitech g9(x) då de var i perfekt storlek för mig.

På senaste tiden har jag kört med Steelseries Sensei RAW, men den är för stor, och jag når inte med tummen till MOUSE5. Jag har bakre delen av handen i musmattan och kör en clawgrip.

Så tänkte kolla om någon vet någon modell som är motsvarande en g9 i storlek och passform?

Tack på förhand!

Inet har fortfarande g9x, bra pris dessutom.

Har varit i samma sits som du och hittad inte riktigt lik mus, hade jag letat efter en ersättare hade nog Mionix Naos varit mitt första alternativ.

http://www.inet.se/produkt/6607013/logitech-g9x-gaming-mousec...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Inet har fortfarande g9x, bra pris dessutom.

Har varit i samma sits som du och hittad inte riktigt lik mus, hade jag letat efter en ersättare hade nog Mionix Naos varit mitt första alternativ.

http://www.inet.se/produkt/6607013/logitech-g9x-gaming-mousec...

Jo, jag såg att de hade den. Hade det inte varit för den dumma MW-loggan hade jag slagit till! Men kanske funkar om jag hittar mina gamla skal någonstans. Men kan ha slängts då min g9x gick sönder.

Tack för tipset dock!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Jag gick från g9x till g502.. vilken känns som en mix av mx518 och g9.

Det man saknar till en början är att den blir lite smal på högersidan närmast handleden men efter 2 veckors nyttjande så gillar jag det. Väldigt bra knappar och sensor framförallt.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Byt till Razer Deathadder 2013, oslagbar på alla sätt!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Jo, jag såg att de hade den. Hade det inte varit för den dumma MW-loggan hade jag slagit till! Men kanske funkar om jag hittar mina gamla skal någonstans. Men kan ha slängts då min g9x gick sönder.

Tack för tipset dock!

Du kan väl ändå inte skippa den där bara för en liten logga du nästan aldrig ser? Det finns väl skal att köpa någonstans också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Byt till Razer Deathadder 2013, oslagbar på alla sätt!

Var det där ett skämt? Den är ju hemsk!
Knapparna trycks in av sig själva för de är så känsliga.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Var det där ett skämt? Den är ju hemsk!
Knapparna trycks in av sig själva för de är så känsliga.

Det där är väldigt subjektivt, att påstå att den är hemsk får dig bara att se dum ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogger:

Det där är väldigt subjektivt, att påstå att den är hemsk får dig bara att se dum ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare att påstå att den är oslagbar. Den är hemsk, men visst kan det finnas de som gillar hemska möss.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Snarare att påstå att den är oslagbar. Den är hemsk, men visst kan det finnas de som gillar hemska möss.

"Den är hemsk"... Jag tycker inte det? Är det något fel på mig då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogger:

"Den är hemsk"... Jag tycker inte det? Är det något fel på mig då?

Som sagt kan man inte vila handen över den utan att knapparna trycker ner sig själva. Det är vad jag kallar en hemsk mus i alla fall. Har bara sett sådant hos möss för under hundralappen innan jag kände på Deathaddern. Men jaja, fungerar den för dig så är väl det bra. Jag kan bara inte förstå hur. :/

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Som sagt kan man inte vila handen över den utan att knapparna trycker ner sig själva. Det är vad jag kallar en hemsk mus i alla fall. Har bara sett sådant hos möss för under hundralappen innan jag kände på Deathaddern. Men jaja, fungerar den för dig så är väl det bra. Jag kan bara inte förstå hur. :/

Hur tunga fingrar har du?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Hur tunga fingrar har du?

Normala? Hade själv en G9x förrut och den fungerade bra, andra Logitech-möss har fungerat bra och min nuvarande Zowie fungerar bra, men Deathaddern kunde jag knappt lägga handen på utan att båda knapparna trycktes ned. Det påminde mig om en gammal Ace mus jag hade.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Normala? Hade själv en G9x förrut och den fungerade bra, andra Logitech-möss har fungerat bra och min nuvarande Zowie fungerar bra, men Deathaddern kunde jag knappt lägga handen på utan att båda knapparna trycktes ned. Det påminde mig om en gammal Ace mus jag hade.

Det ska vara så och för mig är det inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Normala? Hade själv en G9x förrut och den fungerade bra, andra Logitech-möss har fungerat bra och min nuvarande Zowie fungerar bra, men Deathaddern kunde jag knappt lägga handen på utan att båda knapparna trycktes ned. Det påminde mig om en gammal Ace mus jag hade.

Razer har alltid haft dom enklaste omron att trycka ner.

Dock har jag aldrig haft problem att vila fingrarna på knapparna då jag alltid gör det.
Dock kan dom tryckas ner när man satt o hammrade med fingrarna på knapparna vilket jag gör konstant när jag surfar osv.

Men dom trycks ner lättare än dom flesta andra möss. Vissa älskar det(vet många rts,moba spelare som älskar det), vissa hatar det.

Kanske du har onormalt tunga fingrar

Permalänk
Medlem

Blev en MW3 g9x! Ska leta runt ifall jag kan hitta något skal till den utan loggan!

Tack för alla tips

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Själv har jag problem med coilwhine XD
Någon som vet om det fixats i mw3 versionen eller om det är exakt samma med nytt tryck ?

Permalänk
Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Zowie gör riktigt bra skit, men de får inte tillräckligt med creds för det. Kolla in EC1/2 eVo, bästa musen jag ägt.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Jag har också en Logitech G9x mus. Tycker den är bra att sikta med i spel. Det sämsta är att laser reagerar dåligt om musmattan är smutsig. Det kan räcka med att det sitter ett litet hårstrå i hålet där laserögat är så lägger musen av.

Skrivet av k3x:

Zowie gör riktigt bra skit, men de får inte tillräckligt med creds för det. Kolla in EC1/2 eVo, bästa musen jag ägt.

Fick en EC1 med min skärm som jag köpte för något/ett par år sedan. Den är för snabb för mig personligen. G9x kan man justera snabbheten mitt under spelet vilket man inte kan med en Zowix EC1

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av knewt:

Zowie gör riktigt bra skit, men de får inte tillräckligt med creds för det. Kolla in EC1/2 eVo, bästa musen jag ägt.

De får inte så mycket cred för att de inte förtjänar det. Deras älskade lins som gör att lod'en blir låg sabbar ju tracking speeden :'( inge bra för fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag har också en Logitech G9x mus. Tycker den är bra att sikta med i spel. Det sämsta är att laser reagerar dåligt om musmattan är smutsig. Det kan räcka med att det sitter ett litet hårstrå i hålet där laserögat är så lägger musen av.

Fick en EC1 med min skärm som jag köpte för något/ett par år sedan. Den är för snabb för mig personligen. G9x kan man justera snabbheten mitt under spelet vilket man inte kan med en Zowix EC1

Kan man inte ändra dpi'n på EC1? 450dpi brukar ju gå att få zowie-möss till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

De får inte så mycket cred för att de inte förtjänar det. Deras älskade lins som gör att lod'en blir låg sabbar ju tracking speeden :'( inge bra för fps

Skickades från m.sweclockers.com

För dom som kör 80cm/360+ möjligen.

EC evo har 3.8-4m/s, vilket räcker för nästan alla.
Och vill du ha rekord hög speed så leder fk1 typ av alla möss på över 5m/s

Sen sabbar inte custom lensen något, zowie mössen är känsliga för underlaget, välj rätt underlag så påverkas inget alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Kan man inte ändra dpi'n på EC1? 450dpi brukar ju gå att få zowie-möss till.

Skickades från m.sweclockers.com

Det sitter en knapp på undersidan med tre lägen. Nu har jag musen på min Linuxdator så det spelar ingen roll. Det blir inte speciellt mycket spelande på den datorn. Tycker trots det att Logitech G9x är lättare att sikta med i spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Blev en MW3 g9x! Ska leta runt ifall jag kan hitta något skal till den utan loggan!
Tack för alla tips

Finns lite på Ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=logitech+g9x&_osacat=0&_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har också en Logitech G9x mus. Tycker den är bra att sikta med i spel. Det sämsta är att laser reagerar dåligt om musmattan är smutsig. Det kan räcka med att det sitter ett litet hårstrå i hålet där laserögat är så lägger musen av.

Fick en EC1 med min skärm som jag köpte för något/ett par år sedan. Den är för snabb för mig personligen. G9x kan man justera snabbheten mitt under spelet vilket man inte kan med en Zowix EC1

Allvarligt talat... hur ofta behöver du ändra hastigheten på musen mitt i ett spel? Konfa den korrekt en gång i windows, och konfa respektive spel med önskad sensitivity och sen har du inget problem sen...

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Allvarligt talat... hur ofta behöver du ändra hastigheten på musen mitt i ett spel? Konfa den korrekt en gång i windows, och konfa respektive spel med önskad sensitivity och sen har du inget problem sen...

Beroende på spel. Musen kan vara för snabb i vissa. G9x är överlägsen Zowie EC1 enligt mig när det gäller precision men också klart sämre om det är skit på mattan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny G9X från Danmark för en smärre förmögenhet, samt en MW3-besudlad från Inet, så jag klarar mig ett litet tag till. I nuläget ser det ju inte så ljust ut varken med musutveckling eller ekonomi hos Logitech, så jag har väl mer eller mindre gett upp hoppet att kunna köpa något av dem för överskådlig framtid. Logitech G502 har alldeles för många knappar för att spontant kännas som ett alternativ, dessutom har den fått de idiotiska knapparna precis bakom scrollhjulet.

Permalänk
Medlem

Inget.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb